Autofotka týdne: Ikona autodesignu překvapuje lodičkami na červený koberec

aktualizováno 
Jakým kusem oblečení haute couture by byly Alfa Romeo 156, Audi R8 nebo Lamborghini Egoista, ukazuje jejich tvůrce Walter da Silva. Jeden z nejslavnějších autodesignérů posledních dekád se po kvapném odchodu z koncernu Volkswagen na pár měsíců odmlčel. Nyní se představil s vlastní kolekcí bot. Jsou to umělecká díla.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy | foto: walterdesilva.com/

Celý automobilový svět ho zná jako autora jednoho z nejkrásnějších aut přelomu tisíciletí. Alfa 156 je jeho veledílem. Sám má ze všech „svých“ aut ale nejraději teutonsky střídmé Audi A5. Exkluzivní rozhovor s de Silvou pro iDNES.cz čtěte ZDE.

Walter Maria de Silva je designér, z jehož skicáku pochází tvary pěti držitelů evropského auta roku, což se nikomu jinému nepodařilo. Když odešel s letoškem do důchodu, všichni tušili, že v 65 letech je to na slavného velmi tvůrčího designéra moc brzo.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Nyní se opět objevil na veřejnosti. A kdo ví, zda je to jen náhoda, že se prezentoval na vyhlášeném pařížském týdnu módy, který se překrýval s neméně slavným autosalonem. Tam v posledních letech představoval automobilové novinky, tentokrát ovšem ve městě nad Seinou představil v nóbl prostředí nově otevřeného hotelu Ritz svou kolekci dámských lodiček.

Utajenou vášní de Silvy je kromě aut také design věcí každodenní potřeby. Umí navrhnout lampu i židli. Ke známým neautomobilovým dílům patří křeslo Luft, které vzniklo pod de Silvovým vedením v designcentru Audi ve spolupráci s vyhlášenou italskou nábytkářskou firmou Poltrona Frau.

„Chtěl jsem udělat něco odlišného. Vytvořit celou kolekci určenou pro speciální příležitosti,“ vysvětloval při uvedení své luxusní kolekce. Jeho boty jsou určené pro chůzi po červeném koberci filmových hvězd, mají být hvězdami večírků smetánky.

Fotogalerie

Lodičky jsou v podání de Silvy malá umělecká díla. Používá na ně kromě vybrané kůže také karbon a ocel a vyžívá se v kontrastní kombinaci elegantní černé a zářivě oranžové, prý je to poklona jeho milované rodné Itálii.

Svou první kolekci bot nazval “Noir Extreme”. Při návrhu ctí podle vlastních slov jednoduchost, čistotu tvarů, rafinovanost ploch, které mají ovšem svou logiku a především nezapomíná, že musí být nositelné.

„U aut dělají kola třicet procent toho co vidíme, takže na nich velmi záleží. Chci, aby se ženy v mých botách cítily mnohem krásnějšími,“ říká slavný autodesignér.

Da Silva chce představovat jednu kolekci bot ročně. „Navrhnout botu je mnohem těžší, než si myslíte,“ říká v rozhovoru pro italský automagazín Quattroruote. „Máte omezený prostor, jsou zde velká omezení z pohledu ergonomie a v případě večerní dámské boty je to ještě výraznější,“ popisuje.

Trvá na tom, aby byly stoprocentně „Made in Italy“, s výrobou mu pomáhá jedna z nejslavnějších italských obuvnických firem Sergio & Gianvito Rossi.

Není to náhoda, ale splnění snu, vášeň pro boty zdědil de Silva po svém dědečkovi, který ševcoval v Miláně. A co auta a boty podle geniálního designéra spojuje? Vysvětluje to tak, že obojí se hýbe.

Walter de Silva chce boty ze své velmi exkluzivní limitované kolekce haute couture prodávat on-line. „Ale pokud budeme mít obchod, chtěl bych v něm být, abych měl kontakt s klienty. To je velmi důležité,“ dodává a trvá na tom, že je designér, ne módní návrhář: “Dobrý design přetrvá, zatímco móda odejde,“ komentuje. Rád by ze své značky vybudoval ikonu, jakou se stala jeho auta. Aby „boty Waltera de Silvy“ byly stejně tak slavné.

Vyznavač čistých jednoduchých tvarů začal auta malovat jako jedenadvacetiletý u Fiatu před více než čtyřiceti lety v roce 1972. Prošel designérskými centry Alfy Romeo, Seat, Audi nebo Lamborghini.



Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Prodej osobních aut s naftovým motorem v EU prudce klesá

Ilustrační snímek

Prodej osobních automobilů s naftovým motorem v zemích Evropské unie v pololetí klesl o 16 procent na 3,12 milionu...



Najdete na iDNES.cz