Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zázrak od VW: budoucí Tiguan CC má 225 kW a spotřebu jen 1,8 litru

  15:00aktualizováno  15:00
Po tokijské premiéře ukázal Volkswagen své nové sportovně-terénní kupé Evropě na ženevském výstavišti. Šedostříbrnou barvu tokijského konceptu vystřídal červený lak a benzinový motor nahradil diesel. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Volkswagen Cross Coupé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Takhle vypadá budoucnost koncernu Volkswagen. Koncept Cross Coupé stojí na nové modulární platformě MQB, kterou dostanou i další koncernové vozy, například rovněž v Ženevě představené nové Audi A3. Má hybridní ústrojí s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Patří do nejoblíbenější kategorie aut velikosti VW Golf. A v neposlední řadě ukazuje svaly své lehce terénní karoserie.

Volkswagen Cross Coupé

 V Tokiu vzbudil před koncem loňského roku nový koncept pořádné pozdvižení (více čtěte v tomto článku). Nebyl očekáván a navíc jeho základ působí hodně realisticky. V březnu v Ženevě pak upoutal novým lakem a hlavně téměř neuvěřitelnými parametry pohonného ústrojí.

To už se ale od sériového provedení trochu vzdalujeme, základ modelu bude velmi pravděpodobně stát na konvenčnějších pohonných jednotkách. Důvodem bude jistě cena, hybridní verze se těžko dostane pod milion korun.

Ženevský prototyp má pod kapotou naftový dvoulitr s více než solidním výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Ale vpředu je i elektromotor se 40 kW a 180 Nm, vzadu pak ještě jeden elektromotor s 85 kW a 270 Nm. "Šťávu" zadnímu motoru dodává spalovací motor, který v tomto případě slouží jako elektrický agregát. Přední elektromotor pohání baterie.

Volkswagen Cross Coupé

Při brzdění oba elektromotory rekuperují energii do baterií ve středovém tunelu. Ten pro ně zůstal volný, přestože má Cross Coupé pohon všech kol. Rozvodovka ale není potřeba: zadní nápravu pohání zadní elektromotor, přední agregáty pohánějí přední nápravu.

Auto je takzvaným plug-in hybridem, baterie lze dobíjet i ze zásuvky. Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/h. V případě potřeby lze za jízdy dobíjet baterie i ze spalovacího motoru. Systém je to tedy poněkud komplikovaný, ale v praxi se zdá lépe upotřebitelný než čisté elektromobily nebo většina hybridů. Celkový výkon motorů je 225 kW a 700 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 220 kilometrů za hodinu, ale co je podstatnější, kombinovanou spotřebu udává Volkswagen jen 1,8 litru na sto kilometrů!

Původní tokijský koncept měl pod kapotou benzinový turbomotor 1,4 se 110 kW, jinak se systém nelišil. Kombinovaná spotřeba byla vyšší, ale 2,7 litru benzinu na sto kilometrů je stále snový výkon. Dynamika byla o chlup horší, stejně jako maximální rychlost 201 kilometrů.

Fotogalerie

Cross Coupé je takový Tiguan CC. Tedy kombinace lehkého městského terénního auta a sportovního (čtyřdveřového) kupé. Je jasné, že výsledek bude kompromisem, ale v tomto případě docela pohledným kompromisem s očekávatelným úspěchem. Koncepčně podobné BMW X6 se totiž prodává velmi dobře, a to patří o dvě třídy výše. V podobném segmentu, kam bude nový Volkswagen patřit, si pak zákazníky předchází třeba Mini Countryman a někde uprostřed láme srdce zákaznic Land Rover Evoque.

Stylové SUV navíc dobře zapadá do koncepce Volkswagenu. Ten chce zaplnit všechny skulinky na trhu, a tak má sportovní sedan – (Passat) CC a má i sportovní hatchback – Scirocco. Proč tedy ne sportovní SUV a navíc opět CC. To, že je představený koncept vcelku reálným výtvorem, dokládá i použití nové modulární platformy MQB, na které bude stát nový golf, ale taky třeba nová octavia. Cross Coupé je pak velikostně bližší Škodě Yeti než tiguanu. Ale i to dává smysl. V každém případě toto 4,36 metru dlouhé auto s rozvorem 2,63 metru pojme jen čtyři cestující, prostřední místo v zadní řadě chybí.

Volkswagen Cross Coupé

Design je povedený a zvnějšku ho můžeme považovat za víceméně finální. Stačí si jen odmyslet některé detaily. Ani interiér nepůsobí jako z jiného světa, jak je u konceptů často zvykem. Volkswagen se už od tokijského autosalonu netají tím, že toto či velmi podobné auto do výroby dostat chce. Možná už letos, ale pravděpodobněji v příštím roce.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz