Nový Mercedes GLA je dalším modelem značky na nové platformě MFA, která má na rozdíl od tradičních mercedesů pohon přední nápravy. Na této architektuře už stojí nové malé áčko, větší Mercedes B a z áčka odvozený kupé-sedan CLA. Z nejmenšího Mercedesu, modelu A, pak vychází i malé SUV.
Je to logický postup. Zákazníků v segmentu malých prémiových vozů totiž přibývá, a tak je potřeba jim připravit co nejširší nabídku.
Známé jsou zatím jen některé parametry novinky. Sériové auto by se od konceptu nemělo lišit rozměry, které jsou 4,38 × 1,97 × 1,57 metru. Rozvor auta je 2,69 metru, tedy stejný jako u základního Mercedesu A i sedanu CLA. Délkou je někde uprostřed obou modelů. Udávaná šířka je však o 20 centimetrů větší než u sourozenců a navíc téměř dva metry na šířku jsou pro malé SUV opravdu hodně.
Design je povedený, ale musíme počítat s tím, že zatím to je stále jen koncept. Auto nezapře příbuznost s áčkem. Zadní převis je minimální, přední naopak poměrně výrazný a dominuje mu předsunutá maska chladiče. Auto dostalo výrazné blatníky s mohutnými výřezy pro velká dvacetipalcová kola. Boční prolisy se směrem dozadu přibližují, což je opět poznávací znamení nové áčkové řady Mercedesu. Zadní partie jsou oproti základnímu hatchbacku Mercedes A výrazněji zaoblené.
S áčkem má koncept GLA shodné rysy palubní desky, ale celý interiér je pro koncepty tradičně vyšperkovaný do extrému. Ale vypadá dobře, včetně bohatého použití hnědé kůže. Futuristicky působí především středová loketní opěrka, která se v jakési vidlici dotýká až palubní desky. Základní rysy interiéru však sériové auto pravděpodobně z konceptu převezme.
Koncept má několik zajímavých prvků, jako je prosklená střecha s integrovanými kamerami nebo přední LED světla, která dokážou promítat různé údaje na silnici před sebou. Ale tyto prvky se asi do sériového vozu nedostanou.
Mercedes pro šanghajský autosalon auto vybavil přeplňovaným zážehovým dvoulitrem s výkonem 155 kW, který pohání vrcholovou verzi hatchbacku Mercedes A s označením A250. V sériovém provedení bude samozřejmě nabídka pohonných jednotek mnohem bohatší. Základním benzinovým motorem by měla být přeplňovaná 1,6 pro verzi GLA 180, kterou ještě doplní stejný motor s větším výkonem pod označením GLA 200. První motor dává 90 kW, silnější verze pak 115 kW.
Dieselové jednotky budou mít objem 1,8 litru a výkon buď 80, nebo 100 kW. Všechny varianty mají být v prodeji se sedmistupňovým automatem 7G-DCT a pohonem všech kol 4Matic. Ale je možné, že s ohledem na konkurenci Mercedes uvede i verze s pohonem jen jedné nápravy. Pro městské bulváry to bude bohatě stačit.
Premiéra sériového modelu se očekává na podzimním frankfurtském autosalonu, případně později na přelomu roku na autosalonech v USA.