Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký silák: Chevrolet Camaro Convertible

  14:00aktualizováno  14:00
Nejlepší způsob, jak strávit léto 2010? Za volantem Chevroletu Camaro Convertible líně se šinoucím po Route 66. Bezstarostná jízda v tomhle zhmotněném americkém snu bohužel nebude možná dřív než za tři roky.

Chevrolet Camaro Convertible | foto: GM

Koncept, který se představil začátkem ledna v Detroitu, přebírá tvary uzavřenějšího dvojčete. Barvu, které u Chevroletu říkají Hugge Orange si zase vypůjčil od dědečka, který v roce 1969 startoval závody v Indy.

Camaro revival se představilo právě před rokem. Spolu s nekompromisním Challegerem od Dodge reprezentují to nejdrsnější co z pravých amerických "muscle cars" přežilo do ekologicky korektního jedenadvacátého století, které přistřihlo křídla snílkům, jejichž přítomnost se neobejde bez dýmu valícího se od slidujících zadních pneumatik.

Zlaté doby amerických svalovců dopovaných oktany ukončila energetická krize, ti nejodolnější ale vydrželi ve výrobě dodnes ...alespoň jménem.

Namísto plechů kryje hlavu před spalujícími paprsky slunce nad legendární Route 66 plátno, svaly zůstaly netknuty. Uslyšíte také mnohem lépe řev osmiválce.

30. května 1969 doprovázelo Camaro závodní pole v Indianapolis jako Pace Car, bylo to dva roky od chvíle, kdy se představilo poprvé.

Camaro se oblečené do křiklavě oranžové Hugger Orange předvádělo už před více než pětatřiceti lety na titulkách katalogů. Oranžový detroitský kabriolet letos došperkovávají "rychlé pruhy", které si camaro narozdíl od ostatních loudů může dovolit.

Zamračený pohled světel, vysoké boky a subtilní rám okna vzpomínají na předchůdce. Vzadu hrají hlavní roli obdélníková světla, ani jejich pohled nevěští dobré zprávy pro případné soupeře, nechybí kulaté koncovky výfuku, samozřejmě chromovaných a nahoře sploštělých. Zadní světla skládají LEDky, stejnou technologií je vyzdobená i zvýrazněná hrana kufru.

Chrom sluší amerikám jinak než okolečkovaným plechovkám zbytku světa, je na klikách dveří, víčku nádrže, kolech, rámuje světla.... a samozřejmě nechybí v interiéru. Při obhlídce nesmíte minout subtilní zrcátka na nožce, v kterých toho řidič asi moc neuvidí, ale ono to vlastně asi nebude moc třeba.

Vpředu mají kola průměr jedenadvacet palců vzadu ještě o palec víc. I  je zdobí proužek v barvě zralých pomerančů. Do čtrnáctipalcových kotoučů brzd se zakusují třmeny se čtyřmi pístky.

Vnitřek také respektuje předchůdce, podle všeho bude nějak takhle vypadat sériové camaro z pohledu posádky. Čtyři sedadla jsou oblečená do kůže kombinované s alcantarou.

Pracoviště řidiče připomíná to, ve kterém sedával dědeček v roce 70 - hrany, čisté jednoduché linie, kružnice a do nich vsazené základní kontrolky a budíky. Vrcholem všeho je sousoší tříramenného volantu a páky manuální šestistupňové převodovky. Probuzení čtyř set koní ustájených v šesti tisících centimetrech kubických osmiválce se provádí tlačítkem; svou sílu uplatňují samozřejmě na kolech zadní nápravy.

Závan moderny představuje Active Fuel Management, který v případě malého vytížení motoru vypíná polovinu válců a spoří tak benzin a životní prostředí. 
 
Uzavřené camaro se přižene v roce 2009, na convertible bude třeba čekat o rok déle.

Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.