Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nesmrtelná dacia: logan vyráží na novou štaci jako Lada Largus

aktualizováno 
V Česku toto auto známe jako Dacii Logan MCV. Obří jednoduché laciné auto v českém ceníku rumunské značky kroutí poslední měsíce kariéry. V Rusku je to teď novinka největší domácí automobilky.

Lada Largus | foto: AvtoVAZ

Renault-Nissan a AvtoVAZ (výrobce lad) představují nové praktické kombi pro místní trh. Logan MCV se stal ladou jen výměnou znáčků na karoserii a volantu.

AvtoVAZ řízený Igorem Komarovem je největší ruská automobilka. Renault má ve firmě čtvrtinový podíl.

Lada Largus

Francouzský výrobce virtuozně prodloužil jednoduchému autu stojícímu na platformě Renaultu Clio třetí generace život o pořádný kus. Na podobné relikvie je ruský trh jako dělaný, dodnes se tak v hloubi širé Rusi vyrábějí lady, což je nesčetněkrát modifikovaný klasický žigulík. Více o nesmrtelné ladě čtěte zde

O pohon vozu se stará benzinová jedna-šestka. O diesely při místních cenách benzinu není v Rusku zájem, ale je taky otázkou, jak by citlivé moderní diesely naftu od ruských benzinek strávily.

Čtyřválec pro largus je k mání ve verzích s 89 (8V) a 107 koňmi (16V). Motor je vždy spojený s pětistupňovým manuálem. Stejně jako v případě Dacie Logan je na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí. Chystá se i verze pro řemeslníky se zaplechovanými bočními okny.

Largus bude k mání jen na ruském trhu za ceny odpovídající přibližně 280 tisícům korun. Výroba probíhá v "městě lad" v Togliatti.

Fotogalerie

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90, čtěte zde) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, ve verzi sedan už nové auto v Česku nekoupíte, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu, se v Česku stále ještě prodává, stažení z Evropy je ale otázkou několika měsíců.

Hranatý Logan MCV nahrazuje bachratější Dacia Lodgy. "Auta už by měla být u dealerů. Dodací doba je dva až tři měsíce," uvádí k letošní novince značky operátor na infolince českého zastoupení automobilky.

Může se hodit

Sháníte Dacii Logan? Na Automodul.cz/Dacia Logan si určitě vyberete.

"Zatím nemáme informace o ukončení prodeje loganu. Objednávat auta je stále možné," dodává s tím, že v ukončení prodeje v Česku se odhaduje na konec letoška nebo příští rok.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Živoucí muzeum

Nabídka automobilky VAZ nikdy nebyla festivalem novot. Nejpokrokovějším modelem, viděno optikou své doby, byla terénní niva. Všehoschopný rustikální teréňák je taky v nabídce ruské automobilky dodnes, pětatřicátým rokem.

Kromě nivy má pak AvtoVAZ v nabídce hranatou samaru, která ještě pamatuje Gorbačova u moci (první vyrobili ještě před jeho nástupem do Kremlu v prosinci 1984).

Nabídku doplňuje priora, která stojí na základech Lady 110, technika tedy patří někam k ladám začátku devadesátých let. K těmto fosiliím patří ještě nijak oslnivá malá Lada Kalina s nově vyvinutou karoserií, ale technikou 110 a z ní vycházející vycházející loňská novinku granta.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.