Dodge Demon chce zamířit do vod, kterým už léta vládne Mazda MX-5. Recept už je vymyšlený, teď ho jen uvést do sériové praxe.
Nejdřív se za přední nápravu usadí motor, koně a newtonmetry se uplatňují na zadní nápravě. Mezi nimi musí zbýt něco málo místa pro dvoučlennou posádku.
Nezbytnou ingrediencí je malá hmotnost. Hlavu řidiče a spolujezdkyně smí krýt nejvýš plátno.
Komu lentilkovité elipsy Mazdy MX-5 k srdci nepřirostly a raději by něco ostřejšího, může počkat na příjezd demona.
Od svého světem automobilové rychlosti protřelého bratra viperu převzal dravý výraz.
Šéfdesignér exteriéru Jae Chung musel ctít architekturu klasického roadsteru: do rohů posazená kola, plochý, dlouhý, nízký čumák a pohledný zadeček.
Kola mají devatenáct palců v průměru. Vnitřek měl na starosti designér Dan Zimmermann.
Motor má objem 2,4 litru, maximálních 178 koní musí odvézt 1179 kilo hmotnosti. Z nuly je demon na stovce za míň než 8 sekund.
Šestistupňová manuální převodovka přenáší za záda posádky 224 newtonmetrů kroutícího momentu.
Doposud se nikomu nepodařilo sesadit "MX-pětku" z trůnu, správně namíchaný koktejl zábavy, jízdních výkonu a ceny se podle všeho bude snažit napodobit i demon.
Když se mluví o eventuální sériové výrobě, jsou zmiňovány jako alternativní pohonné jednotky jedna-osmička z Dodge Caliber a pak třísetkoňová přeplňovaná verze 2,4 litru (306 Nm), pohánějícího Caliber SRT, kterému to z nuly na stovku trvá šest sekund.
Mluví se o základní ceně kolem 25 tisíc eur.
Do stejných vod teď míří Opel GT. Na test pokračovatele legendárního modelu opelu se můžete těšit už tento týden na Auto.iDNES.cz.
Demon se vrací: V 70. letech se tak jmenovalo velké třísetkoňové kupé Dodge. |
Dodge Demon v číslech | |
délka | 3974 mm |
šířka | 1736 mm |
výška | 1315 mm |
rozvor | 2429 mm |
hmotnost | 1179 kg |
Motor | |
objem | 2,4 litru |
maximální výkon | 172 koní/128 kW |
mx. kroutící moment | 224 Nm |