Nejdůležitější model Škody je v třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Octavia je tedy v půlce životního cyklu a blíží se čas změn, facelift bude velmi odvážný. Designéři vedení Jozefem Kabaněm se odhodlali k odvážnému kroku, který dokázali prosadit i u vedení automobilky. Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídi s dělenými světly.
S novou modelovou ofenzivou Škody směřovanou na vozy kategorie SUV (více čtěte zde) má podle informací iDNES.cz přijít nový směr v designu modelů české značky. Škodovky budou mít dvě tváře. Klasické modely mají mít horizontálně členěná světla často dvoudílná, jako dostane octavia (dvojice světel bude vedle sebe). Mohutnější SUV a jejich odvozeniny (crossovery) pak dostanou dělená přední světla s vertikálním členěním (nad sebou), které nově představil model Kodiaq.
Faceliftovaná octavia má dostat infotainment s rozsáhlými telematickými a asistenčním službami a připojením na internet, který má právě kodiaq (více zde). Na videu prototypu je také vidět malá kontrolka svítící ve zpětném zrcátku octavie. To znamená, že model dostane do nabídky také systém sledování mrtvého úhlu, který mu doposud chyběl.
Upravená octavia by měla mít premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě, ovšem už letos bude možné u prodejců občerstvené provedení objednávat.