Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

aktualizováno 
Svět si už (chtě nechtě) zvykl, že různé čínské značky kopírují design evropských či japonských aut. Teď si ale bude muset zvykat, že od sebe okatě opisují německé automobilky navzájem. Nový Mercedes GLE Coupe jako by z oka vypadl BMW X6.

Mercedes GLE Coupe | foto: Mercedes

BMW X6, aktuálně v druhé generaci, se představilo světu poprvé na konci roku 2007 a vzbudilo hodně emocí. Auto bylo do té doby neobvyklou kombinací SUV a kupé. To vše umocněné dost mohutnými proporcemi. Někomu se BMW X6 nelíbilo, další z něj byli nadšení. Risk se ale BMW vyplatil, od té doby prodává průměrně 40 000 luxusních kupé-SUV ročně. BMW pak stejný styl posunulo i o třídu níže se stejně tvarovaným modelem X4.

Fotogalerie

Auto tak zapadlo do koncepce německých prémiových automobilek, které se snaží zacelit i tu nejmenší skulinu na trhu. Úspěch BMW určitě ležel v žaludku hlavnímu rivalovi ze Stuttgartu s třícípou hvězdou ve znaku. A tak Mercedes postavil proti druhé generaci BMW X6 své SUV s karosérií kupé se jménem GLE Coupe.

Jméno novinky odpovídá novému značení modelů Mercedesu. Coupe využívá podvozek z faceliftovaného modelu ML, který ale v novém značení dostane označení GLE. Čímž se novinka vcelku logicky zařadí do portfolia značky. Více o novém značení Mercedesů se můžete dočíst zde.

Jméno je jedna věc, o které se bude jistě diskutovat, ale mnohem významnější povídání proběhne okolo designu novinky. Ten je totiž tak nápadně podobný BMW, že si toho musí všimnout i naprostý automobilový ignorant. Otázkou je, zda při snaze vyrobit auto stejné kategorie, bylo a je možné navrhnout něco, co by se od X6 významněji odlišovalo.

Mercedes GLE Coupe

Nový Mercedes tak má stejně mohutnou stavbu jako BMW s výraznou až nabubřelou přední partií a kabinu se svažující se střechou ukončenou jen krátkou zadní hranou. Obě auta mají stejně mohutný boční ponton a krátký přední převis, který je daný tradiční základní pohonnou koncepcí obou značek.

Může se hodit

Rozhodli jste si v novém roce 2015 pořídit nové auto? Vyberte si ho ze široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Nový Mercedes má samozřejmě jasné firemní znaky, vpředu obří třícípou hvězdu na masce chladiče. Detaily novinky odkazují na prémiovou řadu S Mercedesu, na ten odvolává příď, z kupé stejné třídy si zase novinka vzala detaily v zadních partiích.

Celkově je styling mercedesu méně agresivní než u vzoru z Mnichova, což platí i pro zatím zveřejněné snímky ostré varianty 450 AMG. Nechme se překvapit, jak bude auto působit na živo. Můžeme očekávat, že to bude podobné jako u BMW X6, které v reálu vypadá mohutněji než na fotografiích. Aby také ne, oba konkurenti jsou pořádně velké vozy.

Mercedes GLE Coupe

BMW měří na délku 4,9 metru, Mercedes pak nepřekvapivě úplně stejně. BMW má na šířku 1,99 metru, Mercedes ještě fous přidává na rovné dva metry. Výška se také téměř neliší, X6 měří na výšku 1,7 metru, GLE má na výšku 1,73 metru. Velmi podobný je i rozvor, kde vede o pár milimetrů BMW s hodnotou 2,93 metru, Mercedes má 2,915 metru. I z toho je patrné, že se GLE svého vzoru drželo velmi přesně.

Podívejte se na BMW X6:

Mercedes zatím zveřejnil tři motorizace novinky, další detaily přidá zřejmě začátkem ledna na autosalonu v Detroitu, kde bude mít GLE Coupe výstavní premiéru. Základní GLE 350 Bluetec 4Matic s šestiválcovým dieselem asi americké publikum tolik nezaujme, ale v Evropě to jistě bude velmi žádaná varianta. Motor poskytuje 190 kW, které se přenáší přes devítistupňovou převodovku na všechna čtyři kola v přesném poměru 50:50.

Základní zážehovou jednotkou je provedení GLE 400 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a výkonem 245 kW. Prozatímní top verze 450 AMG má stejný agregát naladěný na 270 kW. Převodovka je u obou verzí stejná jako u dieselu. Základní podvozek bude klasický s tlumiči a pružinami s možností nastavení tuhosti. Za příplatek si zákazníci budou moci vybrat vzduchový podvozek Airmatic.

Automobilka zatím neuvádí ceny, prodej by měl začít v červnu, vše další se dozvíme po autosalonu v Detroitu.

Autor:






Nejčtenější

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.