Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

aktualizováno 
Svět si už (chtě nechtě) zvykl, že různé čínské značky kopírují design evropských či japonských aut. Teď si ale bude muset zvykat, že od sebe okatě opisují německé automobilky navzájem. Nový Mercedes GLE Coupe jako by z oka vypadl BMW X6.

Mercedes GLE Coupe | foto: Mercedes

BMW X6, aktuálně v druhé generaci, se představilo světu poprvé na konci roku 2007 a vzbudilo hodně emocí. Auto bylo do té doby neobvyklou kombinací SUV a kupé. To vše umocněné dost mohutnými proporcemi. Někomu se BMW X6 nelíbilo, další z něj byli nadšení. Risk se ale BMW vyplatil, od té doby prodává průměrně 40 000 luxusních kupé-SUV ročně. BMW pak stejný styl posunulo i o třídu níže se stejně tvarovaným modelem X4.

Fotogalerie

Auto tak zapadlo do koncepce německých prémiových automobilek, které se snaží zacelit i tu nejmenší skulinu na trhu. Úspěch BMW určitě ležel v žaludku hlavnímu rivalovi ze Stuttgartu s třícípou hvězdou ve znaku. A tak Mercedes postavil proti druhé generaci BMW X6 své SUV s karosérií kupé se jménem GLE Coupe.

Jméno novinky odpovídá novému značení modelů Mercedesu. Coupe využívá podvozek z faceliftovaného modelu ML, který ale v novém značení dostane označení GLE. Čímž se novinka vcelku logicky zařadí do portfolia značky. Více o novém značení Mercedesů se můžete dočíst zde.

Jméno je jedna věc, o které se bude jistě diskutovat, ale mnohem významnější povídání proběhne okolo designu novinky. Ten je totiž tak nápadně podobný BMW, že si toho musí všimnout i naprostý automobilový ignorant. Otázkou je, zda při snaze vyrobit auto stejné kategorie, bylo a je možné navrhnout něco, co by se od X6 významněji odlišovalo.

Mercedes GLE Coupe

Nový Mercedes tak má stejně mohutnou stavbu jako BMW s výraznou až nabubřelou přední partií a kabinu se svažující se střechou ukončenou jen krátkou zadní hranou. Obě auta mají stejně mohutný boční ponton a krátký přední převis, který je daný tradiční základní pohonnou koncepcí obou značek.

Může se hodit

Rozhodli jste si v novém roce 2015 pořídit nové auto? Vyberte si ho ze široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Nový Mercedes má samozřejmě jasné firemní znaky, vpředu obří třícípou hvězdu na masce chladiče. Detaily novinky odkazují na prémiovou řadu S Mercedesu, na ten odvolává příď, z kupé stejné třídy si zase novinka vzala detaily v zadních partiích.

Celkově je styling mercedesu méně agresivní než u vzoru z Mnichova, což platí i pro zatím zveřejněné snímky ostré varianty 450 AMG. Nechme se překvapit, jak bude auto působit na živo. Můžeme očekávat, že to bude podobné jako u BMW X6, které v reálu vypadá mohutněji než na fotografiích. Aby také ne, oba konkurenti jsou pořádně velké vozy.

Mercedes GLE Coupe

BMW měří na délku 4,9 metru, Mercedes pak nepřekvapivě úplně stejně. BMW má na šířku 1,99 metru, Mercedes ještě fous přidává na rovné dva metry. Výška se také téměř neliší, X6 měří na výšku 1,7 metru, GLE má na výšku 1,73 metru. Velmi podobný je i rozvor, kde vede o pár milimetrů BMW s hodnotou 2,93 metru, Mercedes má 2,915 metru. I z toho je patrné, že se GLE svého vzoru drželo velmi přesně.

Podívejte se na BMW X6:

Mercedes zatím zveřejnil tři motorizace novinky, další detaily přidá zřejmě začátkem ledna na autosalonu v Detroitu, kde bude mít GLE Coupe výstavní premiéru. Základní GLE 350 Bluetec 4Matic s šestiválcovým dieselem asi americké publikum tolik nezaujme, ale v Evropě to jistě bude velmi žádaná varianta. Motor poskytuje 190 kW, které se přenáší přes devítistupňovou převodovku na všechna čtyři kola v přesném poměru 50:50.

Základní zážehovou jednotkou je provedení GLE 400 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a výkonem 245 kW. Prozatímní top verze 450 AMG má stejný agregát naladěný na 270 kW. Převodovka je u obou verzí stejná jako u dieselu. Základní podvozek bude klasický s tlumiči a pružinami s možností nastavení tuhosti. Za příplatek si zákazníci budou moci vybrat vzduchový podvozek Airmatic.

Automobilka zatím neuvádí ceny, prodej by měl začít v červnu, vše další se dozvíme po autosalonu v Detroitu.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.