Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

aktualizováno 
Svět si už (chtě nechtě) zvykl, že různé čínské značky kopírují design evropských či japonských aut. Teď si ale bude muset zvykat, že od sebe okatě opisují německé automobilky navzájem. Nový Mercedes GLE Coupe jako by z oka vypadl BMW X6.

Mercedes GLE Coupe | foto: Mercedes

BMW X6, aktuálně v druhé generaci, se představilo světu poprvé na konci roku 2007 a vzbudilo hodně emocí. Auto bylo do té doby neobvyklou kombinací SUV a kupé. To vše umocněné dost mohutnými proporcemi. Někomu se BMW X6 nelíbilo, další z něj byli nadšení. Risk se ale BMW vyplatil, od té doby prodává průměrně 40 000 luxusních kupé-SUV ročně. BMW pak stejný styl posunulo i o třídu níže se stejně tvarovaným modelem X4.

Fotogalerie

Auto tak zapadlo do koncepce německých prémiových automobilek, které se snaží zacelit i tu nejmenší skulinu na trhu. Úspěch BMW určitě ležel v žaludku hlavnímu rivalovi ze Stuttgartu s třícípou hvězdou ve znaku. A tak Mercedes postavil proti druhé generaci BMW X6 své SUV s karosérií kupé se jménem GLE Coupe.

Jméno novinky odpovídá novému značení modelů Mercedesu. Coupe využívá podvozek z faceliftovaného modelu ML, který ale v novém značení dostane označení GLE. Čímž se novinka vcelku logicky zařadí do portfolia značky. Více o novém značení Mercedesů se můžete dočíst zde.

Jméno je jedna věc, o které se bude jistě diskutovat, ale mnohem významnější povídání proběhne okolo designu novinky. Ten je totiž tak nápadně podobný BMW, že si toho musí všimnout i naprostý automobilový ignorant. Otázkou je, zda při snaze vyrobit auto stejné kategorie, bylo a je možné navrhnout něco, co by se od X6 významněji odlišovalo.

Mercedes GLE Coupe

Nový Mercedes tak má stejně mohutnou stavbu jako BMW s výraznou až nabubřelou přední partií a kabinu se svažující se střechou ukončenou jen krátkou zadní hranou. Obě auta mají stejně mohutný boční ponton a krátký přední převis, který je daný tradiční základní pohonnou koncepcí obou značek.

Může se hodit

Rozhodli jste si v novém roce 2015 pořídit nové auto? Vyberte si ho ze široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Nový Mercedes má samozřejmě jasné firemní znaky, vpředu obří třícípou hvězdu na masce chladiče. Detaily novinky odkazují na prémiovou řadu S Mercedesu, na ten odvolává příď, z kupé stejné třídy si zase novinka vzala detaily v zadních partiích.

Celkově je styling mercedesu méně agresivní než u vzoru z Mnichova, což platí i pro zatím zveřejněné snímky ostré varianty 450 AMG. Nechme se překvapit, jak bude auto působit na živo. Můžeme očekávat, že to bude podobné jako u BMW X6, které v reálu vypadá mohutněji než na fotografiích. Aby také ne, oba konkurenti jsou pořádně velké vozy.

Mercedes GLE Coupe

BMW měří na délku 4,9 metru, Mercedes pak nepřekvapivě úplně stejně. BMW má na šířku 1,99 metru, Mercedes ještě fous přidává na rovné dva metry. Výška se také téměř neliší, X6 měří na výšku 1,7 metru, GLE má na výšku 1,73 metru. Velmi podobný je i rozvor, kde vede o pár milimetrů BMW s hodnotou 2,93 metru, Mercedes má 2,915 metru. I z toho je patrné, že se GLE svého vzoru drželo velmi přesně.

Podívejte se na BMW X6:

Mercedes zatím zveřejnil tři motorizace novinky, další detaily přidá zřejmě začátkem ledna na autosalonu v Detroitu, kde bude mít GLE Coupe výstavní premiéru. Základní GLE 350 Bluetec 4Matic s šestiválcovým dieselem asi americké publikum tolik nezaujme, ale v Evropě to jistě bude velmi žádaná varianta. Motor poskytuje 190 kW, které se přenáší přes devítistupňovou převodovku na všechna čtyři kola v přesném poměru 50:50.

Základní zážehovou jednotkou je provedení GLE 400 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a výkonem 245 kW. Prozatímní top verze 450 AMG má stejný agregát naladěný na 270 kW. Převodovka je u obou verzí stejná jako u dieselu. Základní podvozek bude klasický s tlumiči a pružinami s možností nastavení tuhosti. Za příplatek si zákazníci budou moci vybrat vzduchový podvozek Airmatic.

Automobilka zatím neuvádí ceny, prodej by měl začít v červnu, vše další se dozvíme po autosalonu v Detroitu.

Autor:




Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.