Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra C+C do prodeje za dva roky

  15:39aktualizováno  15:39
Milovníci malých kabrioletů mohou začít střádat do kasičky. Na rok 2005 je totiž přichystáno uvedení do prodeje vozu Nissan Micra C+C, který byl poprvé k vidění na Pařížském autosalonu 2002.

Každá větší automobilka postupně zařazuje do modelové nabídky kabriolet s kovovou skládací střechou, u Nissanu tato výsada padla právě na nejmenšího z rodiny.

Do "překopání" micry na kupékabriolet 2+2 Nissan plánuje vynaložit 140 miliónů euro - na design, vývoj a přípravu výroby. Produkce odstartuje na podzim 2005 s počáteční kapacitou 20 000 jednotek za rok.

K prvním dodávaným kouskům by evropští zákazníci mohli dostávat slušivého kulicha - odolat pokušení vyzkoušet nový kabriolet je téměř nemožné, ale s nastupující zimou to bez něj bude o zdraví. 

Micra C+C se stane prvním kabrioletem Nissanu vyráběným v Evropě. Na jeho vývoji úzce spolupracovalo evropské Nissan Technical Centre s německou karosárnou Karmann - specialistou na střešní systémy kabrioletů.

Nissan chce zkusit zavést speciální (a především velmi logisticky a technicky náročnou) strategii výroby. "Cé+Céčko" by se mělo montovat na stejné lince v Sunderlandu, jako klasická Micra. Karmann bude pouze "on-site" subdodavatelem na střešní systém včetně jeho ukládání do zavazadlového prostoru. Tyto  komponenty budou dodávané jako kompletní moduly, montované zaměstnanci, pracujícími v oddělené zóně finální montáže.

Micra není jen pohodové a usměvavé autíčko do města - test čtěte ZDE. Dokáže být i nadupaným, 265 koňovým dravcem - o tom si přečtete TADY.

Micra C+C se stane prvním kabrioletem Nissanu vyráběným v Evropě.

Produkce odstartuje na podzim 2005 s počáteční kapacitou 20.000 jednotek za rok.

Na vývoji úzce spolupracovalo evropské Nissan Technical Centre s německou karosárnou Karmann

Do "překopání" micry na kupé-kabriolet 2+2 Nissan plánuje vynaložit 140 miliónů euro.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.