Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini nebo Maybach: Kdo je větší?

  14:01aktualizováno  14:01
Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini. Nejdelší evropskou „limuzínou“ se stává Mini Cooper XXL.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Na rozdíl od německé prestižní značky ale Mini neplánuje, že by se superdlouhým autem udělalo díru do světa.

Neuvažuje o sériové výrobě a smířilo se s tím, že zůstane u jediného kousku. Je to škoda, protože v mnoha detailech německého konkurenta překonává.

Nabízí-li maybach „zábavu na palubě“, je to jen slabý odvar toho, s čím se může chlubit Mini XXL. Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost. Stejně jako interiér v (černé) kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.

A zatímco pasažéři maybachu sledují filmy na „směšně malých“ obrazovkách, v mini je maxi plochá televize, která zcela odděluje prostor řidiče od bavících se cestujících na zadních sedadlech. Komu sledování filmů a popíjení šampaňského trochu stoupne do hlavy, může se jít osvěžit do bazénku v zadní části vozu. Do míst, kde má maybach jen obyčejný kufr.

Bazén je vůbec zlatým hřebem dlouhého mini. Má odnímatelnou střechu, která dovoluje jeho využití za každého počasí. O jeho parametrech automobilka nic bližšího neuvádí. Jen varuje před potápěním za jízdy. Důvod je zřejmý. Plavec by se mohl v zatáčce udeřit do hlavy a zůstat pod hladinou v bezvědomí. Ostatní cestující, zabraní do sledování televize, by si toho nemuseli všimnout.

Testy Mini

Mini Cooper S: souboj generací

Mini One D: šarmantní dorostenec

Mini XXL vzniklo na popud automobilky v tuningové firmě v Los Angeles, pod jeho kapotou je motor z nejsilnějšího Cooperu S. Z Ameriky putovalo do Atén, kde mělo 11. srpna premiéru v místním Galea klubu. Tady zůstane až do konce měsíce, pak se vydá na turné po Evropě a Asii.

Čtyřdveřové mini není na prodej. Pro potenciální majitele této značky, kteří si chtějí užít alespoň trochu z jeho luxusu, připravila automobilka nějaké to překvapení. Nově je možné objednat si do mini kožené potahy sedadel (1811 eur), ospoilerovat   jej „aerodynamickým paketem“ (za 1649 eur), nebo mu dopřát sedmnáctipalcová kola, na kterých se dá dojet i tehdy, když je pneumatika prázdná (1780-2600 eur).

I za tyto „maybachovské“ peníze však zůstane sériové mini docela malé. Což je koneckonců jeho největší výhoda.

Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini.

Mini má odnímatelnou zadní část střechy, která dovoluje využití bazánku za každého počasí.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost.

Samozřejmostí je interiér v černé kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 2016 ·
Škoda Fabia 1.2 TSI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 562 km, benzín, 1. majitel
280 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.