Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra přerostla mezi malá auta. Lákat chce na moderní techniku

  14:30aktualizováno  14:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nissan inovuje slovník, micra už neznamená malý. Jeho slavný malý model, se kterým před pětadvaceti lety udělal díru do světa, v novém vydání měří čtyři metry.

Nissan Micra | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nissan představuje na autosalonu v Paříži novou micru. Auto s výraznou tváří moderních nissanů je klasický hatchback kategorie malých čtyřmetrových aut. Oproti o pětadvacet centimetrů kratšímu předchůdci, který byl typickým městským vozem na pomezí kategorií nejmenších a malých aut, je také širší a s delším rozvorem. Menší je jen výška.

Z micry je tak klasické malé auto konkurující Fordu Fiesta, Škodě Fabii nebo nově Suzuki Baleno, kterému je možná v některých rysech trochu podobná.

Stát má podle Petra Koláře z českého zastoupení značky na svébytné technice Nissanu, vyrábět se ale bude ve Francii v továrně Renaultu ve Flins společně s cliem, od kterého si vypůjčila motory.

V nabídce značky, která prodává v Evropě nejvíc z japonských automobilek, nahradí nová micra kromě předchůdkyně také malé MPV Note, jehož výroba pro Evropu byla v britském Sunderlandu v září ukončena.

Fotogalerie

Při uvedení na trh bude pro micru na výběr mezi 0,9litrovým zážehovým tříválcem s turbodmychadlem a 1,5litrovým turbodieselem, oba o výkonu 90 k. Nabídka časem rozšíří atmosférický zážehový motor o objemu jeden litr a výkonu 73 k.

Nissan chce u micry vsadit na rozsáhlé možnosti personalizace, jako u bláznivého crossoveru juke. Auto tak bude moci dostat barevné doplňky karoserie a podobně. Petr Kolář pro iDNES.cz vyzdvihuje prvky výbavy, které nejsou v této kategorii obvyklé, například čtyři kamery, ze kterých se složí obraz auta z ptačí perspektivy a usnadní tak parkování, nebo systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu. Další specialitou je systém automatického nouzového brzdění, který kromě aut a dalších překážek v trase dokáže rozpoznat také člověka. V kategorii malých aut nejsou obvyklé ani systémy rozpoznávání dopravních značek a sledování mrtvého úhlu.

Na český trh má micra páté generace podle Koláře dorazit v dubnu roku 2017.





Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1
Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1

r.v. 2008, naj. 209 500 km, diesel
192 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.