Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra přerostla mezi malá auta. Lákat chce na moderní techniku

  14:30aktualizováno  14:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nissan inovuje slovník, micra už neznamená malý. Jeho slavný malý model, se kterým před pětadvaceti lety udělal díru do světa, v novém vydání měří čtyři metry.

Nissan Micra | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nissan představuje na autosalonu v Paříži novou micru. Auto s výraznou tváří moderních nissanů je klasický hatchback kategorie malých čtyřmetrových aut. Oproti o pětadvacet centimetrů kratšímu předchůdci, který byl typickým městským vozem na pomezí kategorií nejmenších a malých aut, je také širší a s delším rozvorem. Menší je jen výška.

Z micry je tak klasické malé auto konkurující Fordu Fiesta, Škodě Fabii nebo nově Suzuki Baleno, kterému je možná v některých rysech trochu podobná.

Stát má podle Petra Koláře z českého zastoupení značky na svébytné technice Nissanu, vyrábět se ale bude ve Francii v továrně Renaultu ve Flins společně s cliem, od kterého si vypůjčila motory.

V nabídce značky, která prodává v Evropě nejvíc z japonských automobilek, nahradí nová micra kromě předchůdkyně také malé MPV Note, jehož výroba pro Evropu byla v britském Sunderlandu v září ukončena.

Fotogalerie

Při uvedení na trh bude pro micru na výběr mezi 0,9litrovým zážehovým tříválcem s turbodmychadlem a 1,5litrovým turbodieselem, oba o výkonu 90 k. Nabídka časem rozšíří atmosférický zážehový motor o objemu jeden litr a výkonu 73 k.

Nissan chce u micry vsadit na rozsáhlé možnosti personalizace, jako u bláznivého crossoveru juke. Auto tak bude moci dostat barevné doplňky karoserie a podobně. Petr Kolář pro iDNES.cz vyzdvihuje prvky výbavy, které nejsou v této kategorii obvyklé, například čtyři kamery, ze kterých se složí obraz auta z ptačí perspektivy a usnadní tak parkování, nebo systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu. Další specialitou je systém automatického nouzového brzdění, který kromě aut a dalších překážek v trase dokáže rozpoznat také člověka. V kategorii malých aut nejsou obvyklé ani systémy rozpoznávání dopravních značek a sledování mrtvého úhlu.

Na český trh má micra páté generace podle Koláře dorazit v dubnu roku 2017.





Nejčtenější

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.