Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra přerostla mezi malá auta. Lákat chce na moderní techniku

  14:30aktualizováno  14:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nissan inovuje slovník, micra už neznamená malý. Jeho slavný malý model, se kterým před pětadvaceti lety udělal díru do světa, v novém vydání měří čtyři metry.

Nissan Micra | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nissan představuje na autosalonu v Paříži novou micru. Auto s výraznou tváří moderních nissanů je klasický hatchback kategorie malých čtyřmetrových aut. Oproti o pětadvacet centimetrů kratšímu předchůdci, který byl typickým městským vozem na pomezí kategorií nejmenších a malých aut, je také širší a s delším rozvorem. Menší je jen výška.

Z micry je tak klasické malé auto konkurující Fordu Fiesta, Škodě Fabii nebo nově Suzuki Baleno, kterému je možná v některých rysech trochu podobná.

Stát má podle Petra Koláře z českého zastoupení značky na svébytné technice Nissanu, vyrábět se ale bude ve Francii v továrně Renaultu ve Flins společně s cliem, od kterého si vypůjčila motory.

V nabídce značky, která prodává v Evropě nejvíc z japonských automobilek, nahradí nová micra kromě předchůdkyně také malé MPV Note, jehož výroba pro Evropu byla v britském Sunderlandu v září ukončena.

Fotogalerie

Při uvedení na trh bude pro micru na výběr mezi 0,9litrovým zážehovým tříválcem s turbodmychadlem a 1,5litrovým turbodieselem, oba o výkonu 90 k. Nabídka časem rozšíří atmosférický zážehový motor o objemu jeden litr a výkonu 73 k.

Nissan chce u micry vsadit na rozsáhlé možnosti personalizace, jako u bláznivého crossoveru juke. Auto tak bude moci dostat barevné doplňky karoserie a podobně. Petr Kolář pro iDNES.cz vyzdvihuje prvky výbavy, které nejsou v této kategorii obvyklé, například čtyři kamery, ze kterých se složí obraz auta z ptačí perspektivy a usnadní tak parkování, nebo systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu. Další specialitou je systém automatického nouzového brzdění, který kromě aut a dalších překážek v trase dokáže rozpoznat také člověka. V kategorii malých aut nejsou obvyklé ani systémy rozpoznávání dopravních značek a sledování mrtvého úhlu.

Na český trh má micra páté generace podle Koláře dorazit v dubnu roku 2017.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.