Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotky nové Škody Superb. Premiéra bude v únoru v Praze

  8:00aktualizováno  9:27
Škodovka se už dopředu naparuje, že to bude nejlepší vůz značky všech dob. Už třetí novodobá generace vrcholového modelu superb se představí za několik týdnů. Škoda teď zveřejnila první snímky zamaskovaných vozů.

Prototyp Škody Superb třetí generace v maskování při testech v Portugalsku | foto: Škoda Auto

Prototypy superbu procházejí finální fází testování. První fotografie zamaskovaných vozů, které uveřejnila automobilka, pocházejí z jízd v Portugalsku. Superby najíždějí ale testovací kilometry i v jiných oblastech, spolupracovník redakce potkal testovací prototypy i v okolí Mladé Boleslavi.

Prototyp Škody Superb třetí generace v maskování při testech v Portugalsku

Nový superb bude opět obrovité auto. Konstruktéři použili jako technický základ modulární platformu MQB, na které stojí už octavia a některé její moduly využívá také nová fabia, která se právě měsíc prodává.

Podle informátorů iDNES.cz, kteří viděli auto bez maskování, je nový superb majestátními tvary blízký vozům Audi. V prémiové značce koncernu VW před lety působil i dnešní designér Škody Jozef Kabaň.

Podle oficiálních prohlášení Škody má sériové provedení superbu některé designové prvky převzít ze studie VisionC, představené začátkem tohoto roku. Zajímavě členěná přední světla konceptu nový superb v pozměněné podobě dostane. 

Při shodné délce s předchůdcem má být nové provedení širší, což prospěje nejen proporcím nového modelu. Spolu s nárůstem rozvoru o 75 mm na 2 836 mm nabídne nový superb uvnitř ještě více místa. 

Podle informací magazínu Autohit, jehož redaktor prototyp nového superbu řídil, novinka narostla o přibližně 20 mm, šířka pak narostla o zásadních 47 mm.

Auto má být o něco nižší, místo pro hlavu ale neutrpí, sedadla v zadní řadě mají být kvůli tomu umístěná o něco níž. Podle magazínu autoevolution má být nový superb jedním z největších aut postavených na platformě MQB.

Velikostí a výbavou na stávající superb silně dotírá aktuální provedení octavie. Škodovka chce tedy superb posunout o kousek výš, na horní okraj kategorie manažerských vozů střední třídy. Je to podobný postup, kterým prošel sesterský model nového superbu Volkswagen Passat.

Z něj převezme superb prvky výbavy jako adaptivní tempomat, bezpečnostní a jízdní asistenty nebo paletu motorů. Nový superb tak bude umět číst značky, sám zastaví před překážkou nebo se dokáže automaticky udržovat v jízdním pruhu a posvítí si předními lampami používajícími bixenony a LEDky.

„Zásadní inovaci představuje nejen podvozek moderní platformy, ale poprvé také elektronicky řízené tlumiče. I ve sportovním (z celkem pěti jízdních) režimů je superb pohodlný,“ píše Autohit. „V komfortním módu bylo auto neskutečně pohodlné a plavné, a to i na 18“ kolech.

Pod kapotu se připravuje snad až deset motorů, všechny mají čtyři válce a přeplňování; objemy začínají u 1,4 a končí u dvou litrů. Nejslabší provedení bude mít 120, nejsilnější 280 koní. Asi v roce 2017 dorazí i plug-in hybrid, který bude využívat techniku právě z nového hybridního passatu. Čtrnáctistovce TSI s výkonem 115 kW v hybridu pomáhá elektromotor, který dodá dalších 80 kW. V čistě elektrickém módu má mít vůz dojezd kolem padesáti kilometrů.

Místo šestiválce bude mít vrcholný superb benzinový dvoulitr TSI, který díky turbu dokáže nabídnout 280 koňských sil, přenášených na všechna kola sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a spojkou haldex. To je o 20 koní víc, než kolik ze sebe dostane současný motor 3,6 V6. Šestiválcovou prestiž pak zastoupí zmiňovaný hybrid. Automat a čtyřkolku nabídne ceník i pro slabší varianty. Naftový základ vytvoří motor 1,6 TDI.

Podle informací Autohitu se superb nedočká silného biturbodieselu s výkonem 240 koní, který ohromuje právě v novém passatu.

Prototyp Škody Superb třetí generace v maskování při testech v Portugalsku

Připravené jsou opět dvě karosářské varianty: Základní provedení nového superbu je liftback se splývavou zádí a velkým víkem kufru. Magazín Autohit zjistil, že objem kufru vzrostl o 30 l na ve střední třídě rekordních 625 litrů, pod dnem přitom zůstalo místo na rezervu. Superb dostane také vychytávku v podobě čidla reagujícího pod nárazníkem na mávnutí nohou, kterým se kufr otevírá. Kromě liftbacku dorazí také kombi, které je podle zákulisních informací ještě pohlednější než tříprostorová varianta.

Nový superb představí Škoda v polovině února v Praze, autosalonovou premiéru bude mít začátkem března na autosalonu v Ženevě.

Třetí generace superbu se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin, kde si na něj značka postavila úplně novou halu, také v Šanghaji. I proto Škoda testuje při vývoji lokální specifikaci modelu přímo na čínských silnicích. Čínský trh je totiž pro mladoboleslavskou značku z hlediska objemu prodejů největším na světě.

Novodobá éra modelu Superb začala v roce 2001, ve dvou generacích jich Škoda vyrobila asi sedm set tisíc.





Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.