Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdní řád Škody: extravagantní tvář octavie a elektrifikace

  12:00aktualizováno  12:00
Škoda Auto příští rok vyjede se čtyřmi novinkami. Vedle nové generace malého SUV Yeti, tedy zcela nového vozu, uvede na trh tři upravené stávající modely. Facelifty představí modely Citigo, Rapid a Octavia.

Škoda Octavia třetí generace je na trhu od roku 2013, v roce 2017 se dočká velkého faceliftu. | foto: Škoda Auto

Nejvýraznější změny se čekají u octavie. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky, který je v aktuální třetí generaci na trhu od roku 2013, okoření velmi extravagantně tvarovaná příď s dělenými světly.

Detail světla mercedesu třídy E

Detail světla Mercedesu třídy E. Velmi podobně mají vypadat světla faceliftované octavie.

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Podle informací iDNES.cz má s novou modelovou ofenzivou Škody směřovanou na vozy kategorie SUV přijít nový směr v designu modelů české značky. Škodovky budou mít dvě tváře. Klasické modely mají mít horizontálně členěná světla často dvoudílná, jako dostane octavia (dvojice světel bude vedle sebe). Mohutnější SUV a jejich odvozeniny (crossovery) pak dostanou dělená přední světla s vertikálním členěním (nad sebou), které nově představil model Kodiaq (více čtěte zde).

Po roce 2018 by měl vyjet i první crossover Škody, zhruba o velikosti Fabie kombi nebo stávající Škody Yeti. Ten totiž v nové generaci povyroste asi o dvacet centimetrů na 4,4 metru. Vyplývá to z neoficiálních informací od několika zdrojů ze Škody Auto.

Elektrifikace

V roce 2019 by pak vyjet první plug-in hybrid od Škody, zabudovaný v modelu Superb. O rok později by se hybridní pohon, kombinující benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení ze zásuvky, mohl objevit i v modelu Kodiaq, který se představil 1. září.

Jak by hybridní pohon mohl vypadat, naznačila studie VisionS, kterou Škoda ukázala letos na autosalonu v Ženevě. Vedle klasického spalovacího motoru využívala dva elektromotory - jeden je v převodovce a jeden u zadní nápravy.

Při představení nového SUV Kodiaq šéf značky Bernhad Maier navíc potvrdil, že Škoda pracuje na elektromobilu.

Letošní podzim bude ve Škodě věnovaný právě uvádění řady Kodiaq. Po světové premiéře v Berlíně minulý týden bude na konci září následovat první představení veřejnosti na autosalonu v Paříži. Česká premiéra je pak naplánovaná na říjen. Od října také bude možné vozy objednávat. K prvním zákazníkům v Česku se auta dostanou příští rok v únoru, v březnu pak budou následovat další evropské trhy.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 1.2 TSI 2016 Akční cena: 390 000 Kč,-

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

V roce 2018 nebo 2019 by se měl objevit Kodiaq ve vezi kupé. Provedení se splývající zádí bude určitě k dispozici pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě. „Nevzdáváme se myšlenky na to, že tuto verzi do Evropy dostaneme,“ řekl Bernhard Maier začátkem letošního července. Jednou z překážek jsou třeba výrobní kapacity, který by Škoda musela pro tuto verzi pravděpodobně hledat v jiných továrnách koncernu.

V Evropě je kodiaq nový, už sedmý model značky. Sedmiletý je také obvyklý cyklus obměny modelů, to znamená, že Škodu od teď čeká minimálně každý rok jedna opravdová premiéra. Koncern Volkswagen, do kterého Škoda patří, navíc připravuje urychlení obměny generací jednotlivých modelů.

Škoda Auto loni vyrobila přes jeden milion vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Yamaha T-max 500
Yamaha T-max 500

r.v. 2011, naj. 21 000 km
129 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.