Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdní řád Škody: extravagantní tvář octavie a elektrifikace

  12:00aktualizováno  12:00
Škoda Auto příští rok vyjede se čtyřmi novinkami. Vedle nové generace malého SUV Yeti, tedy zcela nového vozu, uvede na trh tři upravené stávající modely. Facelifty představí modely Citigo, Rapid a Octavia.

Škoda Octavia třetí generace je na trhu od roku 2013, v roce 2017 se dočká velkého faceliftu. | foto: Škoda Auto

Nejvýraznější změny se čekají u octavie. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky, který je v aktuální třetí generaci na trhu od roku 2013, okoření velmi extravagantně tvarovaná příď s dělenými světly.

Detail světla mercedesu třídy E

Detail světla Mercedesu třídy E. Velmi podobně mají vypadat světla faceliftované octavie.

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Podle informací iDNES.cz má s novou modelovou ofenzivou Škody směřovanou na vozy kategorie SUV přijít nový směr v designu modelů české značky. Škodovky budou mít dvě tváře. Klasické modely mají mít horizontálně členěná světla často dvoudílná, jako dostane octavia (dvojice světel bude vedle sebe). Mohutnější SUV a jejich odvozeniny (crossovery) pak dostanou dělená přední světla s vertikálním členěním (nad sebou), které nově představil model Kodiaq (více čtěte zde).

Po roce 2018 by měl vyjet i první crossover Škody, zhruba o velikosti Fabie kombi nebo stávající Škody Yeti. Ten totiž v nové generaci povyroste asi o dvacet centimetrů na 4,4 metru. Vyplývá to z neoficiálních informací od několika zdrojů ze Škody Auto.

Elektrifikace

V roce 2019 by pak vyjet první plug-in hybrid od Škody, zabudovaný v modelu Superb. O rok později by se hybridní pohon, kombinující benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení ze zásuvky, mohl objevit i v modelu Kodiaq, který se představil 1. září.

Jak by hybridní pohon mohl vypadat, naznačila studie VisionS, kterou Škoda ukázala letos na autosalonu v Ženevě. Vedle klasického spalovacího motoru využívala dva elektromotory - jeden je v převodovce a jeden u zadní nápravy.

Při představení nového SUV Kodiaq šéf značky Bernhad Maier navíc potvrdil, že Škoda pracuje na elektromobilu.

Letošní podzim bude ve Škodě věnovaný právě uvádění řady Kodiaq. Po světové premiéře v Berlíně minulý týden bude na konci září následovat první představení veřejnosti na autosalonu v Paříži. Česká premiéra je pak naplánovaná na říjen. Od října také bude možné vozy objednávat. K prvním zákazníkům v Česku se auta dostanou příští rok v únoru, v březnu pak budou následovat další evropské trhy.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 1.2 TSI 2016 Akční cena: 390 000 Kč,-

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

V roce 2018 nebo 2019 by se měl objevit Kodiaq ve vezi kupé. Provedení se splývající zádí bude určitě k dispozici pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě. „Nevzdáváme se myšlenky na to, že tuto verzi do Evropy dostaneme,“ řekl Bernhard Maier začátkem letošního července. Jednou z překážek jsou třeba výrobní kapacity, který by Škoda musela pro tuto verzi pravděpodobně hledat v jiných továrnách koncernu.

V Evropě je kodiaq nový, už sedmý model značky. Sedmiletý je také obvyklý cyklus obměny modelů, to znamená, že Škodu od teď čeká minimálně každý rok jedna opravdová premiéra. Koncern Volkswagen, do kterého Škoda patří, navíc připravuje urychlení obměny generací jednotlivých modelů.

Škoda Auto loni vyrobila přes jeden milion vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.