Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina Sintesi - městský supersport

aktualizováno 
Co vznikne spářením supersportu a městské nákupní tašky, vyzkoušeli u Pininfariny. Vyšla jim syntéza, vlastně po italsku "sintesi". Pohled do budoucnosti je v podání italských karosářů spojením krásy, sportovního ducha a funkčnosti.

Pininfarina Sintesi | foto: Pininfarina

Sintesi se představí za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. Nejčerstvější koncept studia Pininfarina je spojením toho nejlepšího ze dvou výrazných prototypů turínské karosárny předchozích let: supersportu Birdcage 75th a kapesního Nida.

Pininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75th




První z nich (z roku 2005) přispěl sportovním duchem, funkčnost dodala inovativní a bezpečná městská kabelka. Krása se u italského auta předpokládá jaksi automaticky.

Pininfarina NidoPininfarina Nido





Oba rodiče se chlubí tituly krásy - nido bylo v roce 2004 vyhlášeno nejkrásnějším autem světa mezi koncepty, birdcage rok nato.

U Pinifariny se tentokrát kromě vytříbeného okulahodícího tvarování věnovali také koncepci uspořádání. Protože jejich syntéza využívá pohon kombinující palivové články a baterie namísto klasického spalovacího motoru, bylo možné techniku rozdělit do menších dílů, které rozmístili po autě tak, aby co nejlépe využili prostor. Použitý princip připodobňují k chování vody, která umí vyplnit prostory běžně nevyužité.

Pininfarina Sintesi
Sintesi: minulost, přítomnost a budoucnost rozložení komponentů v automobilu
podle Pininfariny

Revoluční konstrukce se samozřejmě projevila ve tvarování karoserie, při kterém nebyli designéři nijak omezováni. Palivové články a další komponenty jsou uloženy všude kolem posádky a nepřekážejí. Nádrže na vodík jsou tak tvarovány přímo v nosných dílech auta.

Pininfarina Sintesi

Koncept Sintesi bude vybavený systémem Clancast, díky kterému auto komunikuje s ostatními účastníky provozu. Semafory a značky už není třeba budovat podél silnic, ale zobrazují se přímo na pracovišti řidiče.

Auto se automaticky spojí s ostatními a vytvoří síť, ve které si vyměňují všechny potřebné informace. Podobně fungující systém pod jménem car2car se snaží vyvinout několik světových automobilek. VÍCE ZDE...

Další informace o projektu SINTESI budou až do 4. března, kdy se odhalí na ženevském autosalonu, přibývat ZDE


Sintesi by mohlo být předzvěstí nového sériového elektromobilu, který Pininfarina plánuje vyrábět s francouzskou společností Bolloré (společně mají investovat do projektu 150 milionů eur). Nasvědčuje tomu i to, že podle dosavadních informacích má být chystané auto netradičním čtyřmístným futuristickým sporťákem.

Dojezd 250 kilometrů v městském provozu a maximální 130kilometrová rychlost budou možná na první pohled zklamáním, elektropohon se ale spíše než k pokořování rychlostních rekordů na dálnici hodí pro jiné disciplíny.

Elektromotor ze své podstaty nabízí maximum točivého momentu od téměř "nulových" otáček, ve sprintu vás tedy hned tak každý nedojede. Na padesátku mu bude stačit necelých pět sekund.

Francouzský partner dodá speciální lithium metal polymerové baterie s životností víc než 200 tisíc kilometrů, které vyvíjel 15 let. Auto půjde dobíjet z klasické zásuvky. Pro úplné nabití bude třeba pětihodinové nabíjení, pouhých pět minut u zásuvky bude stačit na 25 kilometrů jízdy.

Produkce by měla začít v roce 2010, ročně jich má vyjet 15 tisíc, nabídnout ho chce Pininfarina a Bolloré v Evropě, Japonsku i USA. Ponese značku věhlasného italského karosáře a vyrábět ho budou v Itálii.

Italský deník la Repubblica spekuluje o ceně kolem 20 tisíc eur.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.