Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Originální záplatování děravé silnice. Hlavně pořádně udupat

aktualizováno 
Černokostelecká ulice je velmi frekventovaný průtah Říčan. Před pěti lety prošla komunikace, kterou projede denně dvacet tisíc aut a tři tisíce kamionů, rekonstrukcí. Nyní je speciální „tichý asfalt“ opět plný děr a provizorní opravy výtluků probíhají velmi svérázným způsobem.

Video z letošního února poskytla redakci čtenářka iDNES.cz. „Asfalt z nekvalitně opravené silnice je dnes na fasádách přilehlých domů. Je zapečený všude, jen ne na silnici a nejde dolů, vše je zničené,“ popisuje. „Ulicí projedou každý den tisíce kamionů. Při každém průjezdu mi nadskakuji skleničky v kuchyni,“ líčí.

Rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších komunikací východního okolí Prahy skončila v říjnu 2012. Po necelých pěti letech je komunikace opět plná děr (jak vzniká z asfaltu ementál čtěte zde).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si u společnosti Eurovia pro opravu komunikace objednalo použití speciální asfaltové směsi. „Tato asfaltová směs umí snížit hluk z pneumatik na hladinu odpovídající 50 % snížení intenzity dopravy a má vynikající protismykové vlastnosti. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako tlumič hluku,“ popisovali při slavnostním otevření v říjnu 2012 zástupci ŘSD a města Říčany.

Protihlukový efekt je u „tichého asfaltu“ zajištěn větší poréznosti materiálu. Podobné jako ve zvukových studiích, kde se zvuk láme o nerovné stěny se speciálními výstupky.

Tichý asfalt ovšem torturu silného provozu dlouho nevydržel snášet. V průběhu letošní zimy se celý průtah městem začal rozpadat. „Slalom mezi výtluky byl čím dál náročnější. Silnici provizorně opravili, takže už v ní nejsou hluboké díry, ale materiál v záplatách se stejně drolí a propadá. Auta na Černokostelecké stejně pořád drncají,“ popisuje jeden z místních obyvatel své každodenní jízdy městem. (jak se mají záplatovat silnice čtěte zde).





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Ferrari 458 ITALIA
Ferrari 458 ITALIA

r.v. 2011, naj. 52 150 km, benzín
3 986 950 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.