Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Originální záplatování děravé silnice. Hlavně pořádně udupat

aktualizováno 
Černokostelecká ulice je velmi frekventovaný průtah Říčan. Před pěti lety prošla komunikace, kterou projede denně dvacet tisíc aut a tři tisíce kamionů, rekonstrukcí. Nyní je speciální „tichý asfalt“ opět plný děr a provizorní opravy výtluků probíhají velmi svérázným způsobem.

Video z letošního února poskytla redakci čtenářka iDNES.cz. „Asfalt z nekvalitně opravené silnice je dnes na fasádách přilehlých domů. Je zapečený všude, jen ne na silnici a nejde dolů, vše je zničené,“ popisuje. „Ulicí projedou každý den tisíce kamionů. Při každém průjezdu mi nadskakuji skleničky v kuchyni,“ líčí.

Rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších komunikací východního okolí Prahy skončila v říjnu 2012. Po necelých pěti letech je komunikace opět plná děr (jak vzniká z asfaltu ementál čtěte zde).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si u společnosti Eurovia pro opravu komunikace objednalo použití speciální asfaltové směsi. „Tato asfaltová směs umí snížit hluk z pneumatik na hladinu odpovídající 50 % snížení intenzity dopravy a má vynikající protismykové vlastnosti. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako tlumič hluku,“ popisovali při slavnostním otevření v říjnu 2012 zástupci ŘSD a města Říčany.

Protihlukový efekt je u „tichého asfaltu“ zajištěn větší poréznosti materiálu. Podobné jako ve zvukových studiích, kde se zvuk láme o nerovné stěny se speciálními výstupky.

Tichý asfalt ovšem torturu silného provozu dlouho nevydržel snášet. V průběhu letošní zimy se celý průtah městem začal rozpadat. „Slalom mezi výtluky byl čím dál náročnější. Silnici provizorně opravili, takže už v ní nejsou hluboké díry, ale materiál v záplatách se stejně drolí a propadá. Auta na Černokostelecké stejně pořád drncají,“ popisuje jeden z místních obyvatel své každodenní jízdy městem. (jak se mají záplatovat silnice čtěte zde).





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.