Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky od června bez rezervy, dorazí také nová Octavia RS a Scout

  12:58aktualizováno  14:06
Poslední květnový týden začne mladoboleslavská automobilka vyrábět auta specifikovaná jako modelový rok 2010. Do všech škodovek přestane český výrobce dávat rezervní kolo; odstartuje také výroba rychlých Octavií RS a terénních scoutů s novou tváří s velkými čelními světly.

Oprava píchlého kola lepicí sadou | foto: MF DNES

Od 22. týdne letošního roku začíná pro Škodu nový modelový rok 2010. "Všechna auta budou ve standardní výbavě bez rezervy, zvedáku a klíče na kola," říká Radek Donner, vedoucí prodeje největšího pražského dealera škodovek NH Car. "Místo toho bude v autě sada na opravu pneumatik obsahující lepicí pěnu a kompresor," vysvětluje.

"Tuto změnu nám umožňuje legislativa," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise.

"Za plnohodnotnou rezervu bude možné připlatit," ubezpečuje Radek Donner. "Pro fabii a roomster to bude tisíc korun, pro octavii a Octavii Tour 1 200 a u superbu se bude připlácet 1 400 korun."

test lepicích sad

Neumíte vyměnit kolo? Zalepte ho - více čtěte ZDE

S novým modelovým rokem se v červnu začne prodávat i nová Octavia RS a nová Octavia Scout. Očekává se, že se obě premiérově představí na autosalonu v Brně začátkem června. Octavia RS dostane kromě nové tváře také nový, o něco silnější moderní motor. Více o nové Škodě Octavii RS čtěte ZDE

"Drobné změny se dotknou i výbav," pokračuje Donner. "Dojde ke změně cen barev. U fabie byl do nynějška metalízový lak za 8 500 korun, nově bude o 400 korun dražší," říká. U octavie bude zdražení metalízy citelnější. Z dnešních osmi a půl tisíce se příplatek zvýší na 11 500.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda můžete koupit na www.automodul.cz

Od 27. výrobního týdne (začátek července) také dojde ke změně v nabídce motorů octavie. Moderní commonrailový motor 1,6 TDI nahradí motor 1,9 TDI PD vybavený filtrem pevných částic, ovšem verze starého TDIčka bez filtru zůstane i nadále v nabídce.

Nejočekávanější škodováckou novinkou první poloviny letošního roku je terénní vůz Yeti. Donner očekává zahájení prodeje po celozávodní dovolené, tedy přibližně začátkem srpna. "Je to ale předběžná informace, možná se to ještě změní," uzavírá Donner.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.