Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky omládly: nejrychlejší a nejterénnější octavie mají novou tvář

  10:01aktualizováno  10:38
Mladoboleslavská automobilka představuje občerstvené modely Octavia RS a Scout. Po loňské modernizaci octavie dostávají nová vetší čelní světla a pár novinek do výbavy. Nejrychlejší octavia také trochu zhubla.

"Výroba modelů Octavia kombi Scout, Octavia RS a Octavia kombi RS bude zahájena v posledním květnovém týdnu v hlavním závodě v Mladé Boleslavi," uvádí tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Omlazená Octavia RS dostane nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a velké světlomety, které měla octavia loni na podzim na autosalonu v Paříži.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda můžete koupit na www.automodul.cz

Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. Nový nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí, které posvítí do zatáčky, budou pro "RSa" k mání i LED světla pro denní svícení.

Pozměněnou grafiku mají také zadní světla. V nabídce bude nově metalická barva Anthracite a osmnáctipalcová kola Neptune.

Pro "sportování" je ale důležitější sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové, respektive 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu. "Zvýšila se maximální rychlost a zlepšily se také pružnost a zrychlení," uvádí automobilka.

Motory Octavia RS plní chystanou normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km. Na očekávaný nový o něco silnější benzinový dvoulitr, který už má třeba VW Scirocco nebo Audi Q5, bude muset rychlá octavia ještě počkat. Více o novém motoru pro Octavii RS čtěte ZDE

Dvoulitrové TDI CR má 125 kW výkonu a ujede 100 km na 5,7l nafty s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory budou k mání výhradně se šestistupňovými manuálními a dvouspojkovými DSG převodovkami.

Nejrychlejší octavia bude nadále k mání v liftbackovém provedení se splývající zádí i jako kombík.

"Octavia RS si od roku 2000 našla přes šedesát tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou variantu kombi," uvádí automobilka.

Nový scout

Novou tvář dostává také největší scout v nabídce Škodovky, jeho menšími příbuznými jsou Roomster Scout a Fabia Scout. Oplastovaný kombík si dodnes koupilo víc než dvaadvacet tisíc zákazníků.

Také octavia do lehkého terénu dostává novou příď a do nárazníku se usadily mlhovky svítící do zatáčky. Do nabídky se dostává také nová metalíza Rosso Brunello.

Škoda Octavia Scout

Octavia se jako jediná ze "skautského oddílu" škodovek může pochlubit pohonem všech kol, který je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. V nabídce pro scout budou stejně jako u Octavie RS výhradně přeplňované motory.

Benzinový 1,8 TSI s výkonem 118 kW, plnící emisní normu Euro 5 a naftový 2,0 TDI 103 kW. Na moderní commonrailový naftový dvoulitr bude scout muset ještě počkat, prozatím musí vystačit se starším turbodieselem, vybaveným systémem čerpadlo-tryska, který plní ekonormu Euro 4.

Premiéra v Česku

Světová výstavní premiéra obou obnovených škodovek se uskuteční na letošním autosalonu v Brně. "Ceny dosud nebyly definitivně stanoveny, s jejich zveřejněním počítáme v brzké době," uzavírá Evžen Krauskopf.

Základní scout nyní začíná na 755 900 korunách za benzinovou verzi, za naftový motor se připlácí 40 tisíc. Octavia RS se "starou tváří" je v benzinovém provedení za ceníkových 720 900 a naftová za 744 900 korun, za kombiverzi se připlácí 40 tisíc.

Škoda Pracuje na krátké Fabii Scout

Mladoboleslavská automobilka pravděpodobně plánuje uvést ještě další pseudoterénní model. Po Fabii Scout Combi, která se představila letos na autosalonu v Ženevě, se plánuje ještě krátká hatchbacková verze nejmenšího scouta.


Vyplývá to z databáze evropského úřadu pro ochranné známky a chráněné designové vzory OHIM. Od 27. března má Škoda vzhled obou karosářských verzí fabií pro skautíky chráněn před kopírováním.

Krátká fabia s ochrannými plasty na dveřích byla na březnové autopřehlídce ve Švýcarsku k vidění jako studie. Vzhledem k minimálním nákladům potřebným na vývoj, je pravděpodobné, že se dostane do výroby.

Škoda Fabia Scout

Největší česká automobilka už letos premiérově představila sportovně užitkovou Škodu Yeti. Malé SUV by se mělo začít prodávat v srpnu. Na podzim je pak ohlášena ještě kombiverze Škody Superb.

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.