Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyrábějí turistické vláčky a teď plánují elektrický supersport

  17:19aktualizováno  17:19
Italskou značku Tecnicar asi zná málokdo. Firma vyrábí elektrické turistické vláčky, dobře známé z center měst nebo jiných turistických míst. Ale nyní míří o hodně výš a plánuje výrobu prvního italského čistě elektrického supersportu. Zatím ho má jen na papíře.

Tecnicar Lavinia | foto: Tecnicar srl

Především v Itálii vzbudil koncept sporťáku Lavinia hodně rozruchu. Má to totiž být první italský supersport poháněný výhradně elektřinou a stojí za ním neznámá značka. Žádné Ferrari, žádné Lamborghini, Maserati, ani Alfa nebo Fiat, ale výrobce elektrických vozítek Tecnicar. Ferrari si zatím trouflo jen na hybrid v podobě LaFerrari, Lamborghini má taktéž hybridní koncept Asterion.

Fotogalerie

Velké značky ovšem ještě o případné prvenství přijít nemusí. Tecnicar totiž má Lavinii zatím jen na papíře, respektive v počítači. S technologií výroby elektrických vozítek sice má firma zkušenosti, ale otázkou je, jestli by případná produkce sportovního auta nebyla příliš velkým soustem. Od elektrických turistických vláčků to je k supersportu docela daleká cesta. A i vyvíjené elektrické městské vozítko Genius má ke sportovnímu autu stejně daleko jako rachejtle k raketě.

Ale buďme k Lavinii shovívaví a věřme, že Technicar projekt dotáhne alespoň k prototypu. Projekt je to rozhodně zajímavý a grafické návrhy auta nevypadají špatně. Design není výstřední a drží se křivek aktuálních supersportů. Auto má být dlouhé 4,7 metru při šířce přes dva metry a rozvoru 2,7 metru. K tomu výrobce uvádí celkovou hmotnost 1 600 kilogramů, což je na čistý elektromobil docela málo. Rám má být vyroben z kombinace vysokopevnostní oceli a uhlíkových vláken.

Tecnicar Lavinia

Tecnicar Lavinia

Podstatnější je však technika, kterou pod kompozitovou karosérií výrobce slibuje. Pohonné ústrojí je vzadu, poháněna bude tedy logicky zadní náprava. Elektromotor má mít výkon úctyhodných 588 kW, tedy rovných 800 koní. Maximální rychlost by měla atakovat 300 kilometrů za hodinu a zrychlení na stovku by Lavinia měla zvládnout za 3,2 sekundy.

Je jasné, že při maximální rychlosti by auto nedokázalo jet ani hodinu. Podle Tecnicaru má používat baterie typu LFP, tedy lithium-železo-fosfátové články. Kapacita akumulátorů je 45 kWh, což není mnoho. Zatím asi jediné funkční velké elektromobily produkuje americká Tesla a ta do sedanu S montuje baterie s minimální kapacitou 60 kWh (více zde). Nejúspěšnější malý elektromobil Nissan Leaf má akumulátory s kapacitou 24 kWh (více zde).

Tesla ujede teoreticky až 360 kilometrů, Nissan až 200 kilometrů. Lavinia by tak teoreticky mohla zvládnout na jedno nabití okolo 250 kilometrů, ale řidič se bude muset hodně krotit. Při plném využití potenciálu auta dojezd zcela jistě rapidně klesne, tak na úroveň velmi rychlé vyjížďky „okolo domu“.

Tecnicar Genius

Tecnicar Genius

Firma zatím neuvedla, kdy by se mohl supersport Lavinia začít vyrábět. Zatím totiž nemá ani prototyp, jen maketu. Logicky tedy není známa ani případná kapacita výroby a cena auta. Případní zájemci by místo na lavinie mohli přesunout pozornost na autíčko Genius, které firma vyvíjí již několik let a které už existuje v podobě prototypu.

Genius nemá se sportovní Lavinií nic společného. Je to nevzhledné městské vozítko se čtyřmi dveřmi, délkou 2,9 metru a šířkou jen 1,43 metru. Pohon je čistě elektrický, kapacitu akumulátorů výrobce neuvádí, dojezd by měl být do 100 kilometrů. Maximální rychlost u takového vozítka sice není podstatná, ale podle Tecnicaru dokáže Genius jet až osmdesátkou, takže ve městě provoz brzdit nebude. Ani v případě tohoto autíčka neznáme cenu, výrobce uvádí jen minimální náklady pro provoz: 100 kilometrů vyjde jen na 1,50 eura, tedy přibližně na 40 korun.

Tecnicar elektrický vláček

Tecnicar elektrický vláček

Firma na zakázku vyrábí turistické vláčky. V nabídce je kopie parní lokomotivy a různé vagony pro pasažéry. Lokomotiva je opět poháněna elektřinou a výbava či vzhled celé soupravy je na zákazníkovi.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.