Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyrábějí turistické vláčky a teď plánují elektrický supersport

  17:19aktualizováno  17:19
Italskou značku Tecnicar asi zná málokdo. Firma vyrábí elektrické turistické vláčky, dobře známé z center měst nebo jiných turistických míst. Ale nyní míří o hodně výš a plánuje výrobu prvního italského čistě elektrického supersportu. Zatím ho má jen na papíře.

Tecnicar Lavinia | foto: Tecnicar srl

Především v Itálii vzbudil koncept sporťáku Lavinia hodně rozruchu. Má to totiž být první italský supersport poháněný výhradně elektřinou a stojí za ním neznámá značka. Žádné Ferrari, žádné Lamborghini, Maserati, ani Alfa nebo Fiat, ale výrobce elektrických vozítek Tecnicar. Ferrari si zatím trouflo jen na hybrid v podobě LaFerrari, Lamborghini má taktéž hybridní koncept Asterion.

Fotogalerie

Velké značky ovšem ještě o případné prvenství přijít nemusí. Tecnicar totiž má Lavinii zatím jen na papíře, respektive v počítači. S technologií výroby elektrických vozítek sice má firma zkušenosti, ale otázkou je, jestli by případná produkce sportovního auta nebyla příliš velkým soustem. Od elektrických turistických vláčků to je k supersportu docela daleká cesta. A i vyvíjené elektrické městské vozítko Genius má ke sportovnímu autu stejně daleko jako rachejtle k raketě.

Ale buďme k Lavinii shovívaví a věřme, že Technicar projekt dotáhne alespoň k prototypu. Projekt je to rozhodně zajímavý a grafické návrhy auta nevypadají špatně. Design není výstřední a drží se křivek aktuálních supersportů. Auto má být dlouhé 4,7 metru při šířce přes dva metry a rozvoru 2,7 metru. K tomu výrobce uvádí celkovou hmotnost 1 600 kilogramů, což je na čistý elektromobil docela málo. Rám má být vyroben z kombinace vysokopevnostní oceli a uhlíkových vláken.

Tecnicar Lavinia

Tecnicar Lavinia

Podstatnější je však technika, kterou pod kompozitovou karosérií výrobce slibuje. Pohonné ústrojí je vzadu, poháněna bude tedy logicky zadní náprava. Elektromotor má mít výkon úctyhodných 588 kW, tedy rovných 800 koní. Maximální rychlost by měla atakovat 300 kilometrů za hodinu a zrychlení na stovku by Lavinia měla zvládnout za 3,2 sekundy.

Je jasné, že při maximální rychlosti by auto nedokázalo jet ani hodinu. Podle Tecnicaru má používat baterie typu LFP, tedy lithium-železo-fosfátové články. Kapacita akumulátorů je 45 kWh, což není mnoho. Zatím asi jediné funkční velké elektromobily produkuje americká Tesla a ta do sedanu S montuje baterie s minimální kapacitou 60 kWh (více zde). Nejúspěšnější malý elektromobil Nissan Leaf má akumulátory s kapacitou 24 kWh (více zde).

Tesla ujede teoreticky až 360 kilometrů, Nissan až 200 kilometrů. Lavinia by tak teoreticky mohla zvládnout na jedno nabití okolo 250 kilometrů, ale řidič se bude muset hodně krotit. Při plném využití potenciálu auta dojezd zcela jistě rapidně klesne, tak na úroveň velmi rychlé vyjížďky „okolo domu“.

Tecnicar Genius

Tecnicar Genius

Firma zatím neuvedla, kdy by se mohl supersport Lavinia začít vyrábět. Zatím totiž nemá ani prototyp, jen maketu. Logicky tedy není známa ani případná kapacita výroby a cena auta. Případní zájemci by místo na lavinie mohli přesunout pozornost na autíčko Genius, které firma vyvíjí již několik let a které už existuje v podobě prototypu.

Genius nemá se sportovní Lavinií nic společného. Je to nevzhledné městské vozítko se čtyřmi dveřmi, délkou 2,9 metru a šířkou jen 1,43 metru. Pohon je čistě elektrický, kapacitu akumulátorů výrobce neuvádí, dojezd by měl být do 100 kilometrů. Maximální rychlost u takového vozítka sice není podstatná, ale podle Tecnicaru dokáže Genius jet až osmdesátkou, takže ve městě provoz brzdit nebude. Ani v případě tohoto autíčka neznáme cenu, výrobce uvádí jen minimální náklady pro provoz: 100 kilometrů vyjde jen na 1,50 eura, tedy přibližně na 40 korun.

Elektrický vláček Tecnicar

Tecnicar elektrický vláček

Firma na zakázku vyrábí turistické vláčky. V nabídce je kopie parní lokomotivy a různé vagony pro pasažéry. Lokomotiva je opět poháněna elektřinou a výbava či vzhled celé soupravy je na zákazníkovi.

Autor:




Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Suzuki Grand Vitara 1,6 3dv. 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,6 3dv. 4x4

r.v. 2014, naj. 18 000 km, benzín
355 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.