Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

  8:00aktualizováno  8:00
Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Arnold Schwarzenegger (24. června 2013) | foto: Reuters

Navíc se zdá, že to není poprvé, kdy mu automobilka hnula žlučí. „Jsem neskutečně rozzlobený, já i můj starý přítel a skvělý fotograf John Decker. Pamatuji si, když jsme kdysi schvalovali emisní normy v Kalifornii, Volkswagen u toho byl a div, že nás nežaloval,“ zlobí se bývalý guvernér.

Aféra dieselgate

„Později mě požádali o setkání a já se jich zeptal, proč nedělají elektrická auta,“ líčí. „Protože máme tak čisté diesely,“ oni na to. „Tak jsem je požádal, ať tu jejich čistou naftu přede mnou vypijí, což pochopitelně neudělali. Doufám, že automobilky tento vzkaz slyší jasně a zřetelně. Zákazníci chtějí čistší auta a neustoupí ani o píď.“

Tato rétorika se jistě i přes drobné závady v logice slučuje s „zelenou“ politikou, kterou Schwarzenegger Kalifornii naordinoval například podpisem protokolu z roku 2006 omezující tvorbu skleníkových plynů a jiných zplodin.

Tak trochu se však rozchází s obsahem jeho garáže. Podle serveru autoevolution.com se v ní ukrývá Mercedes SLS AMG, Bentley Continental Supersports, Dodge Chalenger nebo náklaďák Mercedes Unimog.

Arnoldovým asi nejznámějším autem je terénní obluda Hummer H1 se spotřebou, ze které má normální smrtelník mdloby a zelený aktivista infarkt. Říká se dokonce, že právě na Schwarzeneggerův popud vzniklo civilní provedení tohoto původně vojenského speciálu.

Nelegračnější je ovšem ve stávající situaci fakt, že Terminátorově garáži vévodí Bugatti Veyron, monstrum všech monster, vyrobené právě Volkswagenem.

Problémový motor od VW jsme si prohlédli zblízka. Poradíme, jak ho poznat:

Autoři:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.