Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

  8:00aktualizováno  8:00
Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Arnold Schwarzenegger (24. června 2013) | foto: Reuters

Navíc se zdá, že to není poprvé, kdy mu automobilka hnula žlučí. „Jsem neskutečně rozzlobený, já i můj starý přítel a skvělý fotograf John Decker. Pamatuji si, když jsme kdysi schvalovali emisní normy v Kalifornii, Volkswagen u toho byl a div, že nás nežaloval,“ zlobí se bývalý guvernér.

Aféra dieselgate

„Později mě požádali o setkání a já se jich zeptal, proč nedělají elektrická auta,“ líčí. „Protože máme tak čisté diesely,“ oni na to. „Tak jsem je požádal, ať tu jejich čistou naftu přede mnou vypijí, což pochopitelně neudělali. Doufám, že automobilky tento vzkaz slyší jasně a zřetelně. Zákazníci chtějí čistší auta a neustoupí ani o píď.“

Tato rétorika se jistě i přes drobné závady v logice slučuje s „zelenou“ politikou, kterou Schwarzenegger Kalifornii naordinoval například podpisem protokolu z roku 2006 omezující tvorbu skleníkových plynů a jiných zplodin.

Tak trochu se však rozchází s obsahem jeho garáže. Podle serveru autoevolution.com se v ní ukrývá Mercedes SLS AMG, Bentley Continental Supersports, Dodge Chalenger nebo náklaďák Mercedes Unimog.

Arnoldovým asi nejznámějším autem je terénní obluda Hummer H1 se spotřebou, ze které má normální smrtelník mdloby a zelený aktivista infarkt. Říká se dokonce, že právě na Schwarzeneggerův popud vzniklo civilní provedení tohoto původně vojenského speciálu.

Nelegračnější je ovšem ve stávající situaci fakt, že Terminátorově garáži vévodí Bugatti Veyron, monstrum všech monster, vyrobené právě Volkswagenem.

Problémový motor od VW jsme si prohlédli zblízka. Poradíme, jak ho poznat:

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
9 075 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.