Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia 4x4: rumunské SUV přijede v roce 2009

  16:34aktualizováno  16:34
Móda velí: "Vyjeďte do terénu." K výletům mimo bezpečí silnice se odhodlává stále více výrobců. Mezi SUVčky chce prý hledat štěstí i superlevná Dacia. Dacia 4x4 se podle serveru caradisiac objeví v roce 2009; technika by měla pocházet od nissanu.

Dacia 4X4 | foto: Caradisiac

Dacia 4x4 není žádnou novinkou. Ještě než se rumunský výrobce stal pod taktovkou Renaultu štikou celosvětového automobilového trhu s loganem, vyráběl mimo jiné také užitkové pickupy s pohonem všech kol a kabinou pro dva nebo čtyři cestující.

Francouzský majitel rumunské automobilky chystá první čistokrevné SUV se značkou Renault. Koleos, který byl na autosalonu v Paříži 2006 k vidění jako koncept, se představí v roce 2008 v plné síle připravený do prodeje. Rok nato by se podle informací francouzského serveru caradisiac mělo představit SUVčko se značkou Dacia.

Retuš caradisiacu vychází z obrázku studie koleos, předek je ale typicky loganovský.

Dá se předpokládat, že stejně jako Renault pro své SUV, použije i Dacia 4x4 techniku Nissanu. Konkrétně stávajícího X-railu.

Čtyři a půl metru dlouhý Renault Koleos narostl do šířky na 1,9 metru. Pod kapotou se prezentoval s naftovým 180koňovým dvoulitrem dCi, spřaženým s šestistupňovou manuální převodovkou.

Automobilový svět nyní žije velkoprostorovou Dacií MCV. Již příští týden přineseme první jízdní dojmy s obřím kombíkem Loganu. Společně se sedmimístným provedením se chystá také užitková verze ZDE.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.