Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nesmrtelná dacia: logan vyráží na novou štaci jako Lada Largus

aktualizováno 
V Česku toto auto známe jako Dacii Logan MCV. Obří jednoduché laciné auto v českém ceníku rumunské značky kroutí poslední měsíce kariéry. V Rusku je to teď novinka největší domácí automobilky.

Lada Largus | foto: AvtoVAZ

Renault-Nissan a AvtoVAZ (výrobce lad) představují nové praktické kombi pro místní trh. Logan MCV se stal ladou jen výměnou znáčků na karoserii a volantu.

AvtoVAZ řízený Igorem Komarovem je největší ruská automobilka. Renault má ve firmě čtvrtinový podíl.

Lada Largus

Francouzský výrobce virtuozně prodloužil jednoduchému autu stojícímu na platformě Renaultu Clio třetí generace život o pořádný kus. Na podobné relikvie je ruský trh jako dělaný, dodnes se tak v hloubi širé Rusi vyrábějí lady, což je nesčetněkrát modifikovaný klasický žigulík. Více o nesmrtelné ladě čtěte zde

O pohon vozu se stará benzinová jedna-šestka. O diesely při místních cenách benzinu není v Rusku zájem, ale je taky otázkou, jak by citlivé moderní diesely naftu od ruských benzinek strávily.

Čtyřválec pro largus je k mání ve verzích s 89 (8V) a 107 koňmi (16V). Motor je vždy spojený s pětistupňovým manuálem. Stejně jako v případě Dacie Logan je na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí. Chystá se i verze pro řemeslníky se zaplechovanými bočními okny.

Largus bude k mání jen na ruském trhu za ceny odpovídající přibližně 280 tisícům korun. Výroba probíhá v "městě lad" v Togliatti.

Fotogalerie

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90, čtěte zde) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, ve verzi sedan už nové auto v Česku nekoupíte, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu, se v Česku stále ještě prodává, stažení z Evropy je ale otázkou několika měsíců.

Hranatý Logan MCV nahrazuje bachratější Dacia Lodgy. "Auta už by měla být u dealerů. Dodací doba je dva až tři měsíce," uvádí k letošní novince značky operátor na infolince českého zastoupení automobilky.

Může se hodit

Sháníte Dacii Logan? Na Automodul.cz/Dacia Logan si určitě vyberete.

"Zatím nemáme informace o ukončení prodeje loganu. Objednávat auta je stále možné," dodává s tím, že v ukončení prodeje v Česku se odhaduje na konec letoška nebo příští rok.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Živoucí muzeum

Nabídka automobilky VAZ nikdy nebyla festivalem novot. Nejpokrokovějším modelem, viděno optikou své doby, byla terénní niva. Všehoschopný rustikální teréňák je taky v nabídce ruské automobilky dodnes, pětatřicátým rokem.

Kromě nivy má pak AvtoVAZ v nabídce hranatou samaru, která ještě pamatuje Gorbačova u moci (první vyrobili ještě před jeho nástupem do Kremlu v prosinci 1984).

Nabídku doplňuje priora, která stojí na základech Lady 110, technika tedy patří někam k ladám začátku devadesátých let. K těmto fosiliím patří ještě nijak oslnivá malá Lada Kalina s nově vyvinutou karoserií, ale technikou 110 a z ní vycházející vycházející loňská novinku granta.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.