Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nesmrtelná dacia: logan vyráží na novou štaci jako Lada Largus

aktualizováno 
V Česku toto auto známe jako Dacii Logan MCV. Obří jednoduché laciné auto v českém ceníku rumunské značky kroutí poslední měsíce kariéry. V Rusku je to teď novinka největší domácí automobilky.

Lada Largus | foto: AvtoVAZ

Renault-Nissan a AvtoVAZ (výrobce lad) představují nové praktické kombi pro místní trh. Logan MCV se stal ladou jen výměnou znáčků na karoserii a volantu.

AvtoVAZ řízený Igorem Komarovem je největší ruská automobilka. Renault má ve firmě čtvrtinový podíl.

Lada Largus

Francouzský výrobce virtuozně prodloužil jednoduchému autu stojícímu na platformě Renaultu Clio třetí generace život o pořádný kus. Na podobné relikvie je ruský trh jako dělaný, dodnes se tak v hloubi širé Rusi vyrábějí lady, což je nesčetněkrát modifikovaný klasický žigulík. Více o nesmrtelné ladě čtěte zde

O pohon vozu se stará benzinová jedna-šestka. O diesely při místních cenách benzinu není v Rusku zájem, ale je taky otázkou, jak by citlivé moderní diesely naftu od ruských benzinek strávily.

Čtyřválec pro largus je k mání ve verzích s 89 (8V) a 107 koňmi (16V). Motor je vždy spojený s pětistupňovým manuálem. Stejně jako v případě Dacie Logan je na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí. Chystá se i verze pro řemeslníky se zaplechovanými bočními okny.

Largus bude k mání jen na ruském trhu za ceny odpovídající přibližně 280 tisícům korun. Výroba probíhá v "městě lad" v Togliatti.

Fotogalerie

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90, čtěte zde) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, ve verzi sedan už nové auto v Česku nekoupíte, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu, se v Česku stále ještě prodává, stažení z Evropy je ale otázkou několika měsíců.

Hranatý Logan MCV nahrazuje bachratější Dacia Lodgy. "Auta už by měla být u dealerů. Dodací doba je dva až tři měsíce," uvádí k letošní novince značky operátor na infolince českého zastoupení automobilky.

Může se hodit

Sháníte Dacii Logan? Na Automodul.cz/Dacia Logan si určitě vyberete.

"Zatím nemáme informace o ukončení prodeje loganu. Objednávat auta je stále možné," dodává s tím, že v ukončení prodeje v Česku se odhaduje na konec letoška nebo příští rok.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Živoucí muzeum

Nabídka automobilky VAZ nikdy nebyla festivalem novot. Nejpokrokovějším modelem, viděno optikou své doby, byla terénní niva. Všehoschopný rustikální teréňák je taky v nabídce ruské automobilky dodnes, pětatřicátým rokem.

Kromě nivy má pak AvtoVAZ v nabídce hranatou samaru, která ještě pamatuje Gorbačova u moci (první vyrobili ještě před jeho nástupem do Kremlu v prosinci 1984).

Nabídku doplňuje priora, která stojí na základech Lady 110, technika tedy patří někam k ladám začátku devadesátých let. K těmto fosiliím patří ještě nijak oslnivá malá Lada Kalina s nově vyvinutou karoserií, ale technikou 110 a z ní vycházející vycházející loňská novinku granta.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Najdete na iDNES.cz