Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně! Nový Range Rover junior

  17:28aktualizováno  17:28
Je vám Range Rover příliš velký? Co zkusit Range Rover Sport. Nový model legendy mezi terénními auty není, jak by název napovídal, jen jakousi odlehčenější verzí superluxusního Range Roveru. Range junior se hrdě hlásí ke svému staršímu a zkušenějšímu kmotrovi, je ale od antény po výfuk jiný.

V nabídce Land Roveru se zařadí mezi třetí generaci modelu Discovery, který se před nedávnem začal prodávat i u nás a jeho veličenstvo Range Rover.

Range Rover Sport, který čerpá to nejlepší ze studie Range Stormer, chystá premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu. V České republice by se měl objevit už na jaře 2005.

Britský výrobce si pro Range Rover Sport vymyslel i vlastní kategorii 4x4/SUV, říká ji „sports tourer“.

„Sports tourer je ideální pro rychlou jízdu, komfortní pro dlouhé cesty a praktický pro každodenní používání v jakýchkoliv podmínkách,“ říká Michal Janoušek, zástupce generálního importéra vozů Land Rover do České republiky.
 
Oproti mohutnému Range Roveru je "junior" na pohled více dynamický, s kratší, nižší a užší karoserií. Jak jméno vozu napovídá, je vyladěn pro sportovnější dovádění v terénu i na silnici. Řidiči k tomu dodává odvahu systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response, aktivní příčný stabilizátor, kontrolující chování vozu při prudkých manévrech a umožňující neutrální a hladký průjezd zatáčkou.

Range Roveru Sport se chce na silnici více než do terénu. Automobilka mluví o: "Dokonalém zvládnutí sportovní jízdy na silnici."

Terénu se dorostenec samozřejmě nebrání, využije ho jak Eskymák tak Beduín. Na jiný než vyžehlený koberec asfaltu má přichystaný systém Terrain Response, který nabízí různá nastavení parametrů podvozku pro nejrůznější povrchy. 

Další technickou lahůdkou je aktivní tempomat, u Land Roveru mu říkají Adaptive Cruise Controle. Ten řidiči umožní držet  konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním. 

Pod kapotu Range Roveru Sport bude na výběr za tří motorů, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější přeplňovaný osmiválec V8 4.2 s 280 kW dodá vozu sílu 375 koňských sil. Nabídku doplní nepřeplňované agregáty benzinový V8 4.4 a dieselový V6 2.7 známý už z Discovery 3, všechny spojené šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení CommandShif.

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.