Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari F430 Spider: Schumacher jezdí také bez střechy

  10:50aktualizováno  10:50
I rekordman formule 1 Michael Schumacher jezdí ve svém monopostu bez střechy, tak proč byste zrovna vy měli jezdit ve svém ferrari ukryti? Plech na střeše nejnovějšího přírůstku do aristokratické rodiny Ferrari nahradilo plátno.

Kdo by se ale proháněl v kabrioletu s nataženou střechou, vždyť čechrání vlasů větrem ve třísetkilometrové rychlosti je tak opojné...

Italský výrobce, kterému střídmost, zdrženlivost a praktičnost mnoho neříká, je momentálně pravděpodobně nejplodnější automobilkou světa.

Čtyři novinky v průběhu 12 měsíců představovaly snad jen japonské automobilky v dobách svého největšího rozkvětu.

Právě před rokem přijelo na ženevský autosalon velké Scaglietti 612, pak F430 ve verzi kupé, na Nový rok 2005 Superamerica a do letošní autosalonové Ženevy se chystá F430 v otevřené verzi.

Majiteli italského klenotu, automobilce Fiat, se moc dobře nevede. Ferrari je ale, zdá se, v plné síle. Za loňský rok továrna v Maranellu vyrobila a prodala 4600 aut (dosavadní rekord), hlad smetánky po vlastnictví ferrari stejně neuspokojila. Převahu ve formuli 1 snad není třeba připomínat.

Vše o Ferrari F430 ZDE

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze. Kabrioletí aristokracie se nesníží k něčemu takovému, jako dát na střechu kabrioletu plech. Pouze plátěná střecha dělá kabriolet od ferrari kabrioletem, samozřejmě pod dohledem Pininfariny.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později. Autu samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se, mimo osmiválce, který se jako extravagantní socha vystavuje všem na obdiv pod skleněným krytem, musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

Ferrari F430 Spider

Rozměry a hmotnosti

Délka (mm)

4512

Šířka (mm)

1923

Výška (mm)

1234

Rozvor (mm)

2600

Pohotovostní hmotnost (kg)

1520 (verze pro Evropu)

Motor

Uspořádání

8 válců do V 90 stupňů

Celkový objem (ccm)

4308

Maximální výkon (kw/k)

360,4/490 při 8500 ot./min

Maximální točivý moment (Nm)

465 při 5250 ot./min

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

310

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,1

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později.

Auto samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.