Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta bez řidiče pro Google vyrobí koncern Fiat Chrysler

  10:28aktualizováno  10:48
Fiat Chrysler konečně ulovil velkou rybu. Google, který pracuje intenzivně na vývoji autonomního auta, ale dosud mu chyběla technická základna automobilky, se FCA dohodl. První prototypy vzešlé z nového partnerství budou stavět na velkém MPV Chrysler Pacifica.

Chrysler Pacifica | foto: Chrysler

Technologické partnerství Googlu a koncernu FCA sdružujícího Fiat Chrysler má být vyhlášeno během dneška, uvádí renomované italské servery Quattroruote a La Repubblica. Po neúspěšném klepání na dveře General Motors uspěl FCA u technologického leadera internetového věku.

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA si tak zajistil přístup ke know-how auta Googlu a výměnou za to vyrobí prototypy pro firmu z Mountain View.

Marchionne se tradičně staví rezervovaně k elektromobilitě, která je dalším velkým tématem autoprůmyslu dneška (více čtěte zde). O autonomním řízení FCA dosud také mlčelo, novou dohodou se rázem vyšvihne na vrchol. Technologie pro auta, která se obejdou bez řidiče, dnes intenzivně vyvíjejí automobilky a dodavatelé pro autoprůmysl po celém světě. Do hry se chystá vstoupit také Apple, buduje kvůli tomu tajnou laboratoř v Berlíně (čtěte tady).

Chrysler Pacifica

Chrysler Pacifica

Jako základ pro auto Google-FCA má posloužit nový Chrysler Pacifica.

Google je s vývojem technologií pro autonomní řízení už dost daleko, další testování a učení chryslerů jízdě bez šoféra by mělo trvat přibližně rok. V následující fázi by se mělo několik stovek exemplářů dostat do prodeje.

Od roku 2009 prototypy Googlu najezdily 4 miliony kilometrů, z toho 2,4 milionu v autonomním módu, tedy bez řidiče (více zde). Dosud používá firma pro vývoj své dvoumístné prototypy zvané „koala car“.

Na trh má dorazit první auto s technologií autonomního řízení od Googlu v letech 2019-2020.

Dohoda, na které se pracovalo několik měsíců, má dát vzniknout autu se značkou Google a označením, že jeho výrobcem je FCA. Nabízí se paralela se světem počítačů a smartphonů: hardware dodá FCA, software Google.

Prototyp auta, které nepotřebuje řidiče - Google Car

Prototyp auta, které nepotřebuje řidiče - Google Car

Autor:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.