Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější kombík dovezla do Ženevy Kia, bude to nová Optima

  13:00aktualizováno  13:00
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kombíková verze stávající Kii Optima chybí, ale parádní koncept, který se představil v Ženevě slibuje, že nová generace bude jedním z nejvýraznějších aut své kategorie.

Může se hodit

Také byste si přáli mít doma takové auto? Vybírejte z nejširší nabídky vozů značky Kia na Automodul.cz.

Kia Sportspace patří k nejkrásnějším novinkám ženevského autosalonu. Rudá barva, ostrý pohled a jemně zaoblená záď jsou hlavní ingredience v přesně vyváženém koktejlu. Ten by slušel třeba Alfě Romeo, která bohužel v Ženevě nepředvedla vůbec nic. Designérský tým korejské značky dal sportspacu, ze kterého vznikne druhá generace optimy, sportovní, italsky elegantní a nepřehlédnutelné tvary.

Nové verze optimy se dočkáme pravděpodobně na podzim. A je téměř jisté, že se dočkáme i sportovně střiženého kombíku.

Kia Sportspace

Kia Optima je v Evropě vrcholným modelem značky, nepočítaje velká SUV. Jenže velký hit to není, na rozdíl od USA, kde se tento model také prodává. Loni Kia v Evropě prodala poměrně zanedbatelných 3 500 sedanů Optima, v USA jsou prodeje řádově úplně jinde, loni jich tam Kia udala skoro 160 tisíc.

Fotogalerie

Optima v tom není sama, další americký bestseller značky je malé SUV Soul. Na tamním trhu Kia prodala loni 145 tisíc kusů, v Evropě deset tisíc. Z výše uvedeného vyplývá, že Kia sází na globální modely, její nabídka na obou stranách Atlantiku je hodně podobná.

Úspěch Optimy v USA je dán dobrou cenou, auto startuje na částce 21 tisíc dolarů (dnes asi 504 tisíc korun) s dvěma motory: atmosferickým 2,4litrem a dvoulitrovým turbem.V obou případech jde samozřejmě o zážehové agregáty s výkony 141 a 201 kW.

V Česku cena Optimy startuje na 550 tisících korun a v nabídce jsou tři motorizace: dvoulitrový benzinový agregát s výkonem 121 kW, dieselový motor 1,7 s výkonem 100 kW a hybridní ústrojí kombinující benzinový dvoulitr a elektromotor s celkovým maximálním výkonem soustavy 145 kW.

Přestože současná Optima má velmi dobře stravitelný design, možná trochu nenápadný, ale vůbec ne špatný, tak v Evropě to má těžké s klasickou tříprostorovou karoserií a nejžádanější diesel je v dané cenové kategorii slabý a nezáživný. Konkurence umí nabídnout víc. Hybrid je pak bez dotací příliš drahý.

Kia Sportspace

Koncept nové Kie Optimy pojmenovaný Sportspace ukazuje, že Korejci se nevzdávají a vědí, jak na Evropany zapůsobit. Naopak pro trh v USA asi tato verze moc důležitá nebude, ale je velmi pravděpodobné, že části z tohoto konceptu se objeví i na chystaném sedanu.

Kia Optima: fešácký kočár míří proti Superbu nebo Mondeu

Kia Optima

Kia Optima

Sportspace je koncept, takže některé detaily musíme brát s nadhledem, ale celkově působí auto skvěle. Velmi sportovně laděná karoserie má svažující se střechu s mohutným D sloupkem. Krásná, ale pro praktický provoz příliš malá jsou zpětná zrcátka, stejně jako zapuštěné kliky nebo bezrámová okna dveří se v sériovém modelu neobjeví. To samé bude s největší pravděpodobností platit i o částech interiéru, jako jsou jednodílná sedadla nebo velmi strohá palubní deska a mohutný střední tunel.

Pro budoucnost modelu Optima je důležitější samotná silueta auta. Jako kombi vypadá parádně, podobně sportovní křivky měla naposled Alfa Romeo 159 SW. Z fotografií navíc vypadá zavazadlový prostor docela prakticky, snad jen sklon střechy směrem vzad je příliš příkrý.

Kia Sportspace

Velmi povedená je upravená přední maska s grilem zasahujícím až ke světlům, která pak výrazně zasahují do blatníků na bocích. Díky tomu působí Sportspace velmi širokým dojmem. Pomáhá tomu i sportovní spoiler, který se však pravděpodobně v této podobě do základní výbavy nedostane.

Pravděpodobně se do série nedostanou v takové podobě jako na konceptu ani vytažené blatníky, i když jejich základní tvar by měl zůstat. To samé platí i o zajímavém bočním prahu, takový výkroj je teď v módě. Zadní partie vypadají v horní části sériově, spodek je opět výrazně sportovně laděný, základní verze bude jistě usedlejší a méně agresivní. Auto má vepředu i vzadu kompletně LED světla, což naznačuje, že by se tato technologie mohla objevit i u produkční Optimy, pravděpodobně vepředu za příplatek pro nejvyšší výbavy.

Kia Sportspace
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.