Aby značce Maserati nebylo líto, že její sestra v koncernu Fiat, Ferrari, má královský model Enzo, zrodilo se Maserati MC12.
S valnou většinou konstrukce společné s enzem má proti ferrari jeden primát: zatímco těch byly vyrobeny čtyři stovky, štěstí zaplatit v přepočtu 22 milionů korun se dostane jen pěti desítkám roztoužených zájemců na celém světě.
Čtvrtkrok zpět
Maserati MC12 je proti ferrari dokonce větší rozměry: s delším rozvorem je delší, širší i vyšší. Ale především má odnímatelnou střechu, takže se z něj ve chvíli stane kabriolet či přesněji v italské terminologii spider.
Ďábelská věc na kolech je určena jen pro vybraný okruh zákazníků. Vůz s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, postavený na počest zakladatele firmy, už nepočítá zrychlení na desetiny sekundy ...VÍCE |
Ale má se stejným motorem proti ferrari i mírně slabší technické hodnoty: například maximální výkon "jen" 630 koní (ferrari 660), rychlost přes 330 km/h (ferrari o 20 více) a akceleraci z 0 na 100 km o 0,15 s horší (3,8 s proti 3,65 s u ferrari).
Maserati MC12 je dokonce o "pár korun" dražší. Na druhé straně ovšem nabízí trochu víc komfortu; má nejen klimatizaci, ale například i elektricky ovládaná okna. Enzo má - světe, div se - kličky.
Peníze a to ostatní
A když už byla zmínka o penězích, víte kolik se za takový vůz platí pojistné? "Myslím, že to vychází tak na tři čtvrtě milionu," prozrazuje Zdeněk Holubovský, ředitel společnosti HP-Exclusiv, která v Česku obě značky zastupuje.
A dodává: "Můžete si ovšem zaplatit jen sezonně." Asi na tom něco bude, jízdu s takovým maserati po sněhu si lze sotva představit. Ostatně ukrást takový unikát by bylo i dost složité.
Firma totiž velmi přesně eviduje majitele vozů i případnou jejich změnu. A nejen to; pro nové maserati platí stejná pravidla jako pro ferrari. Tedy když vůz prodělá větší havárii a není opravován v autorizovaném servisu, přijede po skončení opravy zástupce firmy zkontrolovat, jaký je výsledek.
Pokud by totiž vůz změnil po následných zásazích výrazně svůj charakter, je mu odňato typové označení.
***
Auto, které si může koupit jen cvok...
Čtěte rozhovor s majitelem Maserati MC12 ...ZDE
***
Co čeká na majitele
Jediné Maserati MC12 v Česku již má svého majitele. Na nového majitele tohoto skvostu teď ovšem čekají starosti, které jiného majitele osobního auta hned tak nepotkají. Třeba kam umístit registrační značky.
"Takové detaily se u Pininfariny (tvůrce karoserie -pozn. red.) neřeší," usmívá se Holubovský.
A potom jsou tu ještě dva problémy: kam uložit po sejmutí plastovou střechu a jak řešit situaci, když začne pršet. Zdeněk Holubovský zná odpověď jen na tu druhou: "Musíš jet tak rychle, aby ti dovnitř nepršelo, poradil jsem majiteli."
Čtěte také: |
Čím jezdím? Autem za 10 milionů |
POŘÁDNÝ KUS AUTA Sice jen 115 cm na výšku, ale přes dva metry na šířku a pět metrů do délky... to je Maserati MC12 |
Supersportovní Maserati MC12 můžete potkat na silnici |
POHLED SHŮRY Takový pohled shora se výjimečně naskytne i v Česku, třeba řidičům nákladních aut či autobusů |
PŘEKVAPENÍ UVNITŘ Po usednutí za kupodivu dost velký volant byste marně hledali řadicí páku; řadí se jako ve formuli 1 pod volantem |