Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Forum: motor nemá, mikrovlnku ano

aktualizováno 
Autobusovité rodinné MPV si vysnili designéři Nissanu a dali mu jméno Forum. Má splňovat všechno, co rodina potřebuje na rodinné výletničení v šesti.

Nissan Forum | foto: Nissan

Velkoprostorová auta umí Renault, terénní zase Nissan. Dobře jim spojení "klape", prozatím v hlavně v oblasti motorů. Nissan teď Renaultu pomáhá s vývojem SUVčka Koleos.

Designérům japonské značky se zase zalíbil největší renault. Espace je pojmem už třiadvacet let, patří k průkopníkům kategorie MPV. Nissan se tak rozhodl postavit "svého" espace a pojmenovat ho Forum. 

Zvenčí vypadá Forum jako futuristický autobus, nejzajímavější je ale pohled dovnitř. Nastupuje se posuvnými dveřmi, nepřekáží středový sloupek. Dveře otevírá patentovaný systém, neposouvají se totiž v klasické kolejnici, ale na jakémsi rameni.

Sedadla se dají všelijak otáčet a posouvat, samozřejmě s pomocí elektromotorků.

Konstruktéři z kalifornského designcentra La Jolla zapracovali hlavně na systému vnitřní komunikace jménem Play Catch, kterým Nissan představil před nedávnem koncept Round Box. Systém obstarává komunikaci mezi posádkou a autem. Pomáhají v tom kamery a mikrofony rozmístěné po celém autě.

Rodina cestuje ve třech řadách. Když si chtějí zadní řady popovídat, otočí prostřední sedadla

Řidič má o všem přehled díky displeji na přístrojovce, na který si může promítnout to, co vidí kamery namířené dozadu. Cestující spolu mohou komunikovat s pomocí interkomu. Nechybí hromada LCD televizí, velmi neobvyklým prvkem výbavy je mikrovlnná trouba.

Nissan ve foru také představuje svůj Around View Monitor (AVM), systém usnadňující parkování. VÍCE ZDE

Forum je autosalonovou hračkou designérů se vším všudy, při všem tom hraní si s kamerami a sedadly zapomněli na motor. Automobilka však ujišťuje, že pokud by měl mít tento rodinný koncept pokračovatele v sériové produkci, rozjížděl by ho úsporný a ekologicky šetrný turbodiesel.

Takto ho budou muset na lednový autosalon do Detroitu dotlačit ručně.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se mění od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz