Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové auto z Česka se konečně podívalo domů. Prohlédněte si Hyundai i30

  11:13aktualizováno  11:13
Nové hyundaie s českými rodnými listy začnou vyjíždět z nošovické fabriky začátkem příštího roku. Prozatím vyrobili v Koreji podle zadání vývojářů a designérů sedících ve vývojovém centru automobilky v německém Rüsselsheimu několik předsériových kusů. Jeden z prototypů dorazil do Česka.

Nová generace úspěšného hyundaie se na české půdě představuje vůbec poprvé, je to zajímavé i proto, že se bude vyrábět ve slezských Nošovicích. "Je to taková česká předpremiéra i30," popisuje Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení Hyundaie. Zatím vzniklo asi pět až šest předsériových kusů. Jeden z nich, který stál ještě před pár týdny na autosalonu ve Frankfurtu, dorazil do Česka, teď parkuje v nově otevřené centrále českého zastoupení značky v pražských Stodůlkách.

"Produkce Hyundaie i30 odstartuje v nošovické továrně začátkem roku 2012," říká Adámek. První kusy by se měly objevit na silnici na přelomu února a března, výrobci by měli sbírat první objednávky s předstihem.

Hyundai i30

Evropský design

V Česku novou í-třicítku představil Thomas Bürkle, šéfdesignér korejské automobilky. Korejci ho ulovili v designcentru BMW před šesti lety, aby tvář hyundaiů přiblížil chutím Evropanů.

Mohlo by vás zajímat

Líbí se vám Hyundai i30 a chtěli byste si toto auto koupit? Vybírejte z nabídky na Automodul.cz.

"Novou generaci i30 lze okamžitě poznat podle charakteristické tváře vozů Hyundai se šestiúhelníkovou maskou chladiče. Design předních světlometů připomíná drahokam," popisuje své nejnovější dílo.

Nový hyundai si vysloužil zájem veřejnosti při oficiální premiéře ve Frankfurtu hned dvakrát, poprvé při odhalení a podruhé, když jeho kvality obdivovala delegace od Volkswagenu. O tom, jak ta návštěva zkazila šéfovi VW náladu, čtěte zde.

"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábějí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," nechal se dokonce ještě před uvedením i30 slyšet šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. Více čtěte zde.

Hyundai i30

Hodně prostoru

I nová i30 bude razit filozofii jednoduchosti a účelnosti zabalené do atraktivního designu. Chybět nemá ani bohatá výbava: vestavěná navigace, dvouzónová klimatizace nebo prosklená střecha, to jsou ty nejzajímavější speciality.

Kromě tváře má i30 i velmi prostorný nový interiér, přestylizována byla palubní deska: otáčkoměr a tachometr září modře ze samostatných tubusů, středovému panelu vévodí velký displej navigace. O 40 litrů, na 378, se zvětšil objem kufru, jinak zůstaly rozměry auta prakticky zachovány, rozdíly jsou nejvýše dva centimetry, rozvor se nezměnil. Korejská novinka s evropským rodištěm je 4,3 metru dlouhá, široká 178 a vysoká 147 centimetrů.

Hyundai i30
Hyundai i30

Pod kapotu má být na výběr ze čtyř motorů s výkony od 90 do 135 koní, dva jsou atmosférické benzinové, dva turbodiesely, v obou případech má slabší verze objem 1,4 a silnější 1,6 litru. Podvozek má stejně jako u předchůdce vepředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.

Benzinová nabídka začne stokoňovou čtrnáctistovkou (137 Nm), větší jedna šestka bude ve dvou výkonových verzích 120 a 135 koní (slabší 156 a silnější 164 Nm točivého momentu). Turbodieselová nabídka začne čtyřválcem 1,4 litru s výkonem 90 koní (220 Nm), za ním jsou pak jedna šestky s výkony 110 a 128 koní (obě 260 Nm). Značka čeká, že podíl prodejů benziňáků a dieselů bude 50:50. Všechny motory budou ve standardu spřažené s šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude k mání jen pro šestnáctistovky.

Na otázku dalších variant i30 se Miloš Adámek tváří tajemně. "Počkejte na ženevský autosalon a uvidíte," říká. Dá se odhadnout, že se dočkáme přinejmenším kombíkové verze, stejně jako ve stávající generaci Hyundaie i30.

Automobilka plánuje, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120 000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Předchozí generace představené v roce 2007 se dosud prodalo přes 360 tisíc.







Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.