Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina Sintesi - městský supersport

aktualizováno 
Co vznikne spářením supersportu a městské nákupní tašky, vyzkoušeli u Pininfariny. Vyšla jim syntéza, vlastně po italsku "sintesi". Pohled do budoucnosti je v podání italských karosářů spojením krásy, sportovního ducha a funkčnosti.

Pininfarina Sintesi | foto: Pininfarina

Sintesi se představí za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. Nejčerstvější koncept studia Pininfarina je spojením toho nejlepšího ze dvou výrazných prototypů turínské karosárny předchozích let: supersportu Birdcage 75th a kapesního Nida.

Pininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75th




První z nich (z roku 2005) přispěl sportovním duchem, funkčnost dodala inovativní a bezpečná městská kabelka. Krása se u italského auta předpokládá jaksi automaticky.

Pininfarina NidoPininfarina Nido





Oba rodiče se chlubí tituly krásy - nido bylo v roce 2004 vyhlášeno nejkrásnějším autem světa mezi koncepty, birdcage rok nato.

U Pinifariny se tentokrát kromě vytříbeného okulahodícího tvarování věnovali také koncepci uspořádání. Protože jejich syntéza využívá pohon kombinující palivové články a baterie namísto klasického spalovacího motoru, bylo možné techniku rozdělit do menších dílů, které rozmístili po autě tak, aby co nejlépe využili prostor. Použitý princip připodobňují k chování vody, která umí vyplnit prostory běžně nevyužité.

Pininfarina Sintesi
Sintesi: minulost, přítomnost a budoucnost rozložení komponentů v automobilu
podle Pininfariny

Revoluční konstrukce se samozřejmě projevila ve tvarování karoserie, při kterém nebyli designéři nijak omezováni. Palivové články a další komponenty jsou uloženy všude kolem posádky a nepřekážejí. Nádrže na vodík jsou tak tvarovány přímo v nosných dílech auta.

Pininfarina Sintesi

Koncept Sintesi bude vybavený systémem Clancast, díky kterému auto komunikuje s ostatními účastníky provozu. Semafory a značky už není třeba budovat podél silnic, ale zobrazují se přímo na pracovišti řidiče.

Auto se automaticky spojí s ostatními a vytvoří síť, ve které si vyměňují všechny potřebné informace. Podobně fungující systém pod jménem car2car se snaží vyvinout několik světových automobilek. VÍCE ZDE...

Další informace o projektu SINTESI budou až do 4. března, kdy se odhalí na ženevském autosalonu, přibývat ZDE


Sintesi by mohlo být předzvěstí nového sériového elektromobilu, který Pininfarina plánuje vyrábět s francouzskou společností Bolloré (společně mají investovat do projektu 150 milionů eur). Nasvědčuje tomu i to, že podle dosavadních informacích má být chystané auto netradičním čtyřmístným futuristickým sporťákem.

Dojezd 250 kilometrů v městském provozu a maximální 130kilometrová rychlost budou možná na první pohled zklamáním, elektropohon se ale spíše než k pokořování rychlostních rekordů na dálnici hodí pro jiné disciplíny.

Elektromotor ze své podstaty nabízí maximum točivého momentu od téměř "nulových" otáček, ve sprintu vás tedy hned tak každý nedojede. Na padesátku mu bude stačit necelých pět sekund.

Francouzský partner dodá speciální lithium metal polymerové baterie s životností víc než 200 tisíc kilometrů, které vyvíjel 15 let. Auto půjde dobíjet z klasické zásuvky. Pro úplné nabití bude třeba pětihodinové nabíjení, pouhých pět minut u zásuvky bude stačit na 25 kilometrů jízdy.

Produkce by měla začít v roce 2010, ročně jich má vyjet 15 tisíc, nabídnout ho chce Pininfarina a Bolloré v Evropě, Japonsku i USA. Ponese značku věhlasného italského karosáře a vyrábět ho budou v Itálii.

Italský deník la Repubblica spekuluje o ceně kolem 20 tisíc eur.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.