Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes provozuje školu pro stylisty, byl letos hlavní hvězdou futuristický hot-rod jménem Mojave.

Franco Sbarro je původem Ital, od svých osmnácti let ovšem působí ve Švýcarsku. Na svém konce má bezpočet automobilových kreací. V Ženevě už tradičně vystavuje svoje práce, ale velký prostor dává především svým studentům z designérské školy Espera Sbarro sídlící ve francouzském Montbeliard.

Sbarro Mojave
Sbarro Mojave

Letos mezi nimi ční dvoumístný roadster, který je moderním podáním klasických hot-rodů. Tvary je to monstrum budoucnosti, ale technika je sympaticky staromilsky konvenční.

Mojave, jak se stroj jmenuje, má v čumáku vecpaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec značky Jaguar, jehož 290 koní přenáší na zadní kola pětistupňová manuální převodovka z BMW.

Ráfky OZ Zeus mají průměr dvacet palců. Při stavbě použili studenti kompozitové materiály, auto tedy váží jen něco málo přes tunu.

Fotogalerie

Jméno tomu parádnímu konceptu nevybrali jen tak náhodou. Mohavská poušť byla totiž kolbištěm, na kterém se nadivoko odehrávaly první sprinterská klání hot-rodu.

Frajerský koncept neohromuje jen říznými tvary a LEDkovými světly, v kabině najdeme specialitu v podobě dotykového displeje, který ovšem dává prstům haptickou zpětnou vazbu. Tento vynález firmy Bosch si chce proklestit cestu do sériových aut (čtěte více).

Hot Rod

Hot Rod vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory upravovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati.

Znáte český hot rod Škoda? Čtěte více:

Hot rod Škoda

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Najdete na iDNES.cz