Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes provozuje školu pro stylisty, byl letos hlavní hvězdou futuristický hot-rod jménem Mojave.

Franco Sbarro je původem Ital, od svých osmnácti let ovšem působí ve Švýcarsku. Na svém konce má bezpočet automobilových kreací. V Ženevě už tradičně vystavuje svoje práce, ale velký prostor dává především svým studentům z designérské školy Espera Sbarro sídlící ve francouzském Montbeliard.

Sbarro Mojave
Sbarro Mojave

Letos mezi nimi ční dvoumístný roadster, který je moderním podáním klasických hot-rodů. Tvary je to monstrum budoucnosti, ale technika je sympaticky staromilsky konvenční.

Mojave, jak se stroj jmenuje, má v čumáku vecpaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec značky Jaguar, jehož 290 koní přenáší na zadní kola pětistupňová manuální převodovka z BMW.

Ráfky OZ Zeus mají průměr dvacet palců. Při stavbě použili studenti kompozitové materiály, auto tedy váží jen něco málo přes tunu.

Fotogalerie

Jméno tomu parádnímu konceptu nevybrali jen tak náhodou. Mohavská poušť byla totiž kolbištěm, na kterém se nadivoko odehrávaly první sprinterská klání hot-rodu.

Frajerský koncept neohromuje jen říznými tvary a LEDkovými světly, v kabině najdeme specialitu v podobě dotykového displeje, který ovšem dává prstům haptickou zpětnou vazbu. Tento vynález firmy Bosch si chce proklestit cestu do sériových aut (čtěte více).

Hot Rod

Hot Rod vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory upravovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati.

Znáte český hot rod Škoda? Čtěte více:

Hot rod Škoda



Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

Čeští motoristé přezouvají do zimního svědomitě

Testování systému BMW xDrive v Peci pod Sněžkou

Čeští řidiči přezouvají svá auta na zimní pneumatiky velmi odpovědně. Podle výzkumu agentury IPSOS pro leasingovou...

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Domovem Škody bude vždycky Česko, říká ředitel českého zastoupení

Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika

Mladí lidé nechtějí auto vlastnit, to je aktuálně jeden ze zásadních problémů automobilek, naznačuje v exkluzivním...



Najdete na iDNES.cz