Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

  16:36aktualizováno  16:36
Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV Karoq s Kodiaqem je to až půl roku. Škoda teď dokonce vozí lakovat karoserie do Německa.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

„V závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila webu zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky. Svařené karoserie ujedou do Německa 700 kilometrů a stejnou vzdálenost zpět vlakem, dříve je vozily kamiony.

Lakování fabií v Německu začalo podle webu už loni, teď jde ovšem o větší objemy. „Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi. Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem,“ dodává zdopravy.cz.

Problém s nedostatečnou kapacitou lakovny Škoda řeší. V prosinci loňského roku zahájila stavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Investice 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) zvýší celkovou kapacitu lakoven automobilky o 600 na 2 700 karoserií denně. Provoz by nová lakovna měla zahájit v červnu 2019 (čtěte více).

Škoda dlouhodobě bojuje s nedostatkem výrobních kapacit. „Pokud budeme chtít i v budoucnu v Česku růst, potřebujeme v našich závodech maximální flexibilitu. Aktuálně pracujeme na hranici kapacity,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz šéf automobilky Berhnard Maier.

Předseda škodováckých odborářů Jaroslav Povšík přišel loni na podzim s informací, že se zvažuje přesun výroby následníka modelu Superb do Německa (bližší informace čtěte zde).

„Poptávka je tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen,“ reagoval tehdy Maier v prohlášení pro zaměstnance. „V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě. České výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě,“ uvedl v prohlášení pro říjnové číslo magazínu Škoda Mobil.

„Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ vysvětlil mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Autor:


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Placatý speciál připomíná stříbrné šípy od Mercedesu

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

Tato futuristická placka vzpomíná na slavné "stříbrné šípy", meziválečné závodní speciály. Ale Mercedes-Benz Vision EQ...

Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

Prodej osobních aut s naftovým motorem v EU prudce klesá

Ilustrační snímek

Prodej osobních automobilů s naftovým motorem v zemích Evropské unie v pololetí klesl o 16 procent na 3,12 milionu...



Najdete na iDNES.cz