Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

  16:36aktualizováno  16:36
Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV Karoq s Kodiaqem je to až půl roku. Škoda teď dokonce vozí lakovat karoserie do Německa.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

„V závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila webu zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky. Svařené karoserie ujedou do Německa 700 kilometrů a stejnou vzdálenost zpět vlakem, dříve je vozily kamiony.

Lakování fabií v Německu začalo podle webu už loni, teď jde ovšem o větší objemy. „Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi. Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem,“ dodává zdopravy.cz.

Problém s nedostatečnou kapacitou lakovny Škoda řeší. V prosinci loňského roku zahájila stavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Investice 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) zvýší celkovou kapacitu lakoven automobilky o 600 na 2 700 karoserií denně. Provoz by nová lakovna měla zahájit v červnu 2019 (čtěte více).

Škoda dlouhodobě bojuje s nedostatkem výrobních kapacit. „Pokud budeme chtít i v budoucnu v Česku růst, potřebujeme v našich závodech maximální flexibilitu. Aktuálně pracujeme na hranici kapacity,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz šéf automobilky Berhnard Maier.

Předseda škodováckých odborářů Jaroslav Povšík přišel loni na podzim s informací, že se zvažuje přesun výroby následníka modelu Superb do Německa (bližší informace čtěte zde).

„Poptávka je tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen,“ reagoval tehdy Maier v prohlášení pro zaměstnance. „V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě. České výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě,“ uvedl v prohlášení pro říjnové číslo magazínu Škoda Mobil.

„Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ vysvětlil mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Autor:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Fabia Combi není odepsaná. Nová generace má šanci

Skica faceliftované Škody Fabia

Fabie Combi to nemá úplně spočítané. O tom, jestli dostane malá škoda i v příští generaci tuto prodlouženou variantu,...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Další z rubriky

Génius Giugiaro má 80 let, maloval Uno, Golf, Polonez i čínská auta

Škoda 720

Jeden z nejslavnějších automobilových designérů všech dob slaví letos osmdesátiny, přesně před padesáti lety, v únoru...

S emisemi švindlovaly i diesely Mercedesu, tvrdí Američané

Mercedes-Benz třídy R

Naftové automobily z německého koncernu Daimler byly vybaveny několika softwarovými funkcemi, které byly zřejmě...

Exkurze do továrny na převodovky. Ostražitost robotů testují vadné díly

Výroba převodovky ve Vrchlabí

Na začátku jsou kusy oceli a na konci jeden z nejsložitějších dílů v autě. Vítejte ve fabrice na převodovky.

Harley-Davidson FXDL Dyna Low Rider...
Harley-Davidson FXDL Dyna Low Rider...

r.v. 2016, naj. 1 299 km, servisní kniha
500 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz