„V závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila webu zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky. Svařené karoserie ujedou do Německa 700 kilometrů a stejnou vzdálenost zpět vlakem, dříve je vozily kamiony.
Lakování fabií v Německu začalo podle webu už loni, teď jde ovšem o větší objemy. „Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi. Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem,“ dodává zdopravy.cz.
Problém s nedostatečnou kapacitou lakovny Škoda řeší. V prosinci loňského roku zahájila stavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Investice 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) zvýší celkovou kapacitu lakoven automobilky o 600 na 2 700 karoserií denně. Provoz by nová lakovna měla zahájit v červnu 2019 (čtěte více).
Škoda dlouhodobě bojuje s nedostatkem výrobních kapacit. „Pokud budeme chtít i v budoucnu v Česku růst, potřebujeme v našich závodech maximální flexibilitu. Aktuálně pracujeme na hranici kapacity,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz šéf automobilky Berhnard Maier.
Předseda škodováckých odborářů Jaroslav Povšík přišel loni na podzim s informací, že se zvažuje přesun výroby následníka modelu Superb do Německa (bližší informace čtěte zde).
„Poptávka je tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen,“ reagoval tehdy Maier v prohlášení pro zaměstnance. „V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě. České výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě,“ uvedl v prohlášení pro říjnové číslo magazínu Škoda Mobil.
„Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ vysvětlil mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.