Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

  16:36aktualizováno  16:36
Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV Karoq s Kodiaqem je to až půl roku. Škoda teď dokonce vozí lakovat karoserie do Německa.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

„V závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila webu zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky. Svařené karoserie ujedou do Německa 700 kilometrů a stejnou vzdálenost zpět vlakem, dříve je vozily kamiony.

Lakování fabií v Německu začalo podle webu už loni, teď jde ovšem o větší objemy. „Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi. Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem,“ dodává zdopravy.cz.

Problém s nedostatečnou kapacitou lakovny Škoda řeší. V prosinci loňského roku zahájila stavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Investice 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) zvýší celkovou kapacitu lakoven automobilky o 600 na 2 700 karoserií denně. Provoz by nová lakovna měla zahájit v červnu 2019 (čtěte více).

Škoda dlouhodobě bojuje s nedostatkem výrobních kapacit. „Pokud budeme chtít i v budoucnu v Česku růst, potřebujeme v našich závodech maximální flexibilitu. Aktuálně pracujeme na hranici kapacity,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz šéf automobilky Berhnard Maier.

Předseda škodováckých odborářů Jaroslav Povšík přišel loni na podzim s informací, že se zvažuje přesun výroby následníka modelu Superb do Německa (bližší informace čtěte zde).

„Poptávka je tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen,“ reagoval tehdy Maier v prohlášení pro zaměstnance. „V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě. České výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě,“ uvedl v prohlášení pro říjnové číslo magazínu Škoda Mobil.

„Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ vysvětlil mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Najdete na iDNES.cz