Výroba kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny

Výroba kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny | foto: Archiv Škoda Auto

Kvasinská továrna nestíhá. Škoda bude vyrábět Karoq i v Boleslavi

  • 71
Kvasinská továrna automobilky Škoda je maximálně vytížená. Značka z ní udělala fabriku specializovanou na SUV, nyní ovšem nestačí jejich obrovskému boomu. Nové SUV Karoq, které v nabídce Škody nahrazuje model Yeti, se tak bude vyrábět také v Mladé Boleslavi.

Škoda má problém s výrobní kapacitou v Kvasinách na Rychnovsku už dlouhou dobu. Doplácí na to také Seat, jehož SUV jménem Ateca, které je vlastně dvojčetem Škody Karoq, od počátku brzdí dlouhé dodací lhůty. Podle Filipa Stoulila, mluvčího českého zastoupení španělské značky, je nyní čekací doba na nově objednané auto rok.

Když v roce 2014 vedení koncernu VW rozhodlo, že se první SUV španělské značky Seat Ateca bude vyrábět v Česku, byli v Mladé Boleslavi pyšní a kromě expanze fabriky mluvili o přijetí několika set nových lidí, jenže v aktuální situaci na trhu práce je potíž nové lidi sehnat (více čtěte zde). Problémy s dlouhými čekacími lhůtami na modely vyráběné v Kvasinách řeší Škoda dlouhodobě. Kromě SUV Karoq a Ateca se v Kvasinách ještě vyrábí druhé SUV značky Škoda Kodiaq a také vlajková loď, model Superb.

Škoda začala Karoq vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku na konci července, oficiální zahájení prodeje je naplánované na podzim, už dnes se ovšem dají auta objednávat. Zahájení sériové výroby Karoqa v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku.

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny (26.7.2017).

„Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia,“ řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.

K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozů Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.

Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější aktuálně nabízená varianta zatím stojí 529 900 korun a má motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou.

V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzinové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus (více o cenách nové škodovky čtěte zde).

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1 630 litrů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

,