Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda pracuje na autonomním řízení. Auta se budou ovládat gesty a hlasem

  19:00aktualizováno  19:00
Škoda Auto kvůli vývoji aut připojených k internetu a elektromobilů založila v rámci firemní struktury novou oblast digitalizace. Vyplývá to z informací automobilky. Do budoucna v rámci celopodnikové digitalizace podle neoficiálních informací počítá s investicemi za miliardy korun i přijímáním nových zaměstnanců.

koncept Škoda VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda již pracuje na systémech umožňujících autonomní řízení vozů (auta bez řidiče). V příštích letech zavede do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje, což například umožní řidiči individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Projekt celopodnikové digitalizace vychází ze Strategie 2025, kterou zpracovaly jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Strategie mimo jiné na úrovni skupiny VW počítá s tím, že koncern do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení. Vzniknout by mělo 30 modelů elektromobilů. A naopak jiné vozy koncernu VW jim budou muset uvolnit cestu (více čtěte zde).

Škoda již letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. Prvním hybridním modelem by měl být superb současné generace (více čtěte zde). Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku se jménem Kodiaq.

Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci. Ta se dotkne všech oblastí podniku od vzdělávání a školení personálu, přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a technologií 3D až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.