Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda pracuje na autonomním řízení. Auta se budou ovládat gesty a hlasem

  19:00aktualizováno  19:00
Škoda Auto kvůli vývoji aut připojených k internetu a elektromobilů založila v rámci firemní struktury novou oblast digitalizace. Vyplývá to z informací automobilky. Do budoucna v rámci celopodnikové digitalizace podle neoficiálních informací počítá s investicemi za miliardy korun i přijímáním nových zaměstnanců.

koncept Škoda VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda již pracuje na systémech umožňujících autonomní řízení vozů (auta bez řidiče). V příštích letech zavede do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje, což například umožní řidiči individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Projekt celopodnikové digitalizace vychází ze Strategie 2025, kterou zpracovaly jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Strategie mimo jiné na úrovni skupiny VW počítá s tím, že koncern do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení. Vzniknout by mělo 30 modelů elektromobilů. A naopak jiné vozy koncernu VW jim budou muset uvolnit cestu (více čtěte zde).

Škoda již letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. Prvním hybridním modelem by měl být superb současné generace (více čtěte zde). Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku se jménem Kodiaq.

Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci. Ta se dotkne všech oblastí podniku od vzdělávání a školení personálu, přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a technologií 3D až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.

Autoři: ,




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.