Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo

  13:30aktualizováno  13:30
Je obrovská jak kulečníkový stůl, několikrát prolisovaná a přetažená až do boků. Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo z pohledu designéra, konstruktéra, technologa i manažera. Přesvědčit rozpočtáře a vedení koncernu Volkswagen o tom, že ji Superb potřebuje, bylo asi ze všeho nejtěžší.

Až do boků přetažená kapota, která doléhá shora natěsno k nízkým blatníkům, je dominantním prvkem mohutné přídě nové Škody Superb, která se tento týden představila v Praze ve světové premiéře. Po stranách má „rantl“, kterým přesahuje blatníky. Technologickou spáru to díky stínu, který ji zvýrazňuje, povyšuje na designový prvek. Stejné provedení měla designová ikona Audi TT první generace a podle zákulisních informací iDNES.cz dalo obrovskou práci přesvědčit manažery o tom, aby toto řešení dostala i následující generace TT

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

I sám Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky uvádí, že jde o finančně a technicky velmi náročné řešení. U výroby takového dílu je obrovsky důležitá přesnost. Navíc natěsno doléhající díly vyžadují vysokou pevnost konstrukce karoserie.

„Kapotu jsme tvarovali tak, aby se vzhled přídě nepřetížil otevírací spárou. Bylo to extrémně náročné. Jaké jiné auto by si to ale zasloužilo víc, než náš superb,“ přemítá Kabaň.

Náročné technické řešení, které má především estetické důvody, je také lehkým popíchuntím konkurence. Podobně provokoval před lety třeba koncernový příbuzný Volkswagen Golf svými extrémně ostrými linkami prolisů na bocích.

Protože kapota zabíhá až ke dveřím a zasahuje pod přední (A) sloupek, je třeba, aby se otevírala na speciálně konstruovaném závěsu, který ji při odklápění odsune dopředu. Jak mechanismus funguje, je vidět ve videu v čase 2:06.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

Jako krystal

Kabaňovi se na novém superbu líbí ostrost tvarů a už tradičně vyváženost proporcí, na kterou slovenský designér velmi dbá. „Líbí se mi hra světla a stínu na karoserii, auto je jako vybroušené z krystalu.“

„Auta se vyvíjejí tak, že přibývá technologií a bezpečnostních prvků a to vše zakomponovat tak, aby to vzhled auta nezatěžovalo, je nejtěžší,“ vysvětluje pro iDNES.cz.

Podle Kabaně není rozdíl mezi práci na designu velkého nebo malého auta. „Je to velká zodpovědnost, ale stejně intenzivně se věnujeme malým autům. v tomto ohledu není rozdíl ve velikosti,“ uzavírá.

FOTOGALERIE

Redakce iDNES.cz dostala příležitost nový superb dopodrobna prozkoumat objektivy fotoapárátu a kamery.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.