"Výroba modelů Octavia kombi Scout, Octavia RS a Octavia kombi RS bude zahájena v posledním květnovém týdnu v hlavním závodě v Mladé Boleslavi," uvádí tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Omlazená Octavia RS dostane nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a velké světlomety, které měla octavia loni na podzim na autosalonu v Paříži.
Může se hoditNové i ojeté automobily Škoda můžete koupit na www.automodul.cz |
Pozměněnou grafiku mají také zadní světla. V nabídce bude nově metalická barva Anthracite a osmnáctipalcová kola Neptune.
Pro "sportování" je ale důležitější sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové, respektive 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu. "Zvýšila se maximální rychlost a zlepšily se také pružnost a zrychlení," uvádí automobilka.
Motory Octavia RS plní chystanou normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km. Na očekávaný nový o něco silnější benzinový dvoulitr, který už má třeba VW Scirocco nebo Audi Q5, bude muset rychlá octavia ještě počkat. Více o novém motoru pro Octavii RS čtěte ZDE
Dvoulitrové TDI CR má 125 kW výkonu a ujede 100 km na 5,7l nafty s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory budou k mání výhradně se šestistupňovými manuálními a dvouspojkovými DSG převodovkami.
Nejrychlejší octavia bude nadále k mání v liftbackovém provedení se splývající zádí i jako kombík.
"Octavia RS si od roku 2000 našla přes šedesát tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou variantu kombi," uvádí automobilka.
Nový scout
Novou tvář dostává také největší scout v nabídce Škodovky, jeho menšími příbuznými jsou Roomster Scout a Fabia Scout. Oplastovaný kombík si dodnes koupilo víc než dvaadvacet tisíc zákazníků.
Také octavia do lehkého terénu dostává novou příď a do nárazníku se usadily mlhovky svítící do zatáčky. Do nabídky se dostává také nová metalíza Rosso Brunello.
Octavia se jako jediná ze "skautského oddílu" škodovek může pochlubit pohonem všech kol, který je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. V nabídce pro scout budou stejně jako u Octavie RS výhradně přeplňované motory.
Benzinový 1,8 TSI s výkonem 118 kW, plnící emisní normu Euro 5 a naftový 2,0 TDI 103 kW. Na moderní commonrailový naftový dvoulitr bude scout muset ještě počkat, prozatím musí vystačit se starším turbodieselem, vybaveným systémem čerpadlo-tryska, který plní ekonormu Euro 4.
Premiéra v Česku
Světová výstavní premiéra obou obnovených škodovek se uskuteční na letošním autosalonu v Brně. "Ceny dosud nebyly definitivně stanoveny, s jejich zveřejněním počítáme v brzké době," uzavírá Evžen Krauskopf.
Základní scout nyní začíná na 755 900 korunách za benzinovou verzi, za naftový motor se připlácí 40 tisíc. Octavia RS se "starou tváří" je v benzinovém provedení za ceníkových 720 900 a naftová za 744 900 korun, za kombiverzi se připlácí 40 tisíc.
Škoda Pracuje na krátké Fabii Scout
Mladoboleslavská automobilka pravděpodobně plánuje uvést ještě další pseudoterénní model. Po Fabii Scout Combi, která se představila letos na autosalonu v Ženevě, se plánuje ještě krátká hatchbacková verze nejmenšího scouta.
Vyplývá to z databáze evropského úřadu pro ochranné známky a chráněné designové vzory OHIM. Od 27. března má Škoda vzhled obou karosářských verzí fabií pro skautíky chráněn před kopírováním.
Krátká fabia s ochrannými plasty na dveřích byla na březnové autopřehlídce ve Švýcarsku k vidění jako studie. Vzhledem k minimálním nákladům potřebným na vývoj, je pravděpodobné, že se dostane do výroby.
Největší česká automobilka už letos premiérově představila sportovně užitkovou Škodu Yeti. Malé SUV by se mělo začít prodávat v srpnu. Na podzim je pak ohlášena ještě kombiverze Škody Superb.