Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nové SUV Škody je k vidění v Boleslavi jako bílá socha

  16:33aktualizováno  16:33
Z konceptu VisionS, který Škoda ve světové premiéře představuje na autosalonu v Ženevě, bude za půl roku sériové auto. Vzhled první škodovky se třemi řadami sedadel ukazuje hliněná socha vystavená v Mladé Boleslavi.

Sériové provedení se od konceptu moc lišit nebude, konceptu pouze chybí kliky a má odlišné nárazníky.

Fotogalerie

„Od pátku 4. března do neděle 13. března připravilo Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi pro své návštěvníky možnost prohlédnout si hliněný model vozu, zpracovaný v reálné velikosti a zapůjčený do expozice oddělením designu,“ řekl iDNES.cz Vítězslav Kodym ze Škody Auto.

Bílá socha vystavená ve vstupní hale škodováckého muzea ukazuje model, který předcházel konceptu pózujícímu v těchto dnech na autosalonu v Ženevě (podrobnosti zde).

Víc než třítunová socha auta je vyrobena ze speciální hlíny, kterou používají designéři. „Velikostí i zpracováním detailů odpovídá exponátu, vystavenému souběžně na autosalonu v Ženevě,“ dodává Kodym.

Hliněný model Škoda Vision S

Hliněné modely (z anglického „clay model“) nejsou celé z tohoto drahého materiálu. Na základní prostorový rám se připevní panely a pěnové výplně, které se pokryjí vrstvou hlíny, z ní se pak sochá auto. Modelářská hlína je velmi těžká, proto váží model auta několik tun. Když je tvar hotový, hliněný model se potáhne barevnou fólií. Více o sochání aut z tohoto unikátního materiálu čtěte zde.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.