Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzrušující originální ssangyong vzpomíná na ulítlý design minulosti

aktualizováno 
SsangYong je korejský výrobce, který se proslavil jedněmi z nejošklivějších aut poslední doby. Nový koncept XAV vzpomíná na nekonvenční styl automobilky a přidává odkaz na konkurenční Toyotu.

SsangYong XAV | foto: SsangYong

SsangYong to dotáhl se svými „kreacemi“ až ke krachu. Pod novým vlastníkem z Indie to čtvrtá největší korejská automobilka zkouší znovu. Nyní se téměř výhradně zaměřuje na vozy kategorie SUV. Řada z nich je v prodeji i na českém trhu.

Fotogalerie

V poslední době se designový jazyk SsangYongu o poznání zklidnil. Přesto jsou vozy tohoto výrobce stále originální. První vůz vytvoření po převzetí indickou Mahindrou dává vzpomenout na staré časy. I když tak výstřední jako „legendární“ model Rodius nový model Tivoli není.

Na autosalonu v jihokorejském Soulu představil SsangYong nový koncept XAV, který odkazuje na druhou generaci modelu Korando. Ta se však stále vyrábí jako TaGaz Tager v Rusku. Nový koncept nemá nic společného s druhou generací modelu, která je teď v nabídce - test čtěte zde

SsangYong Korando

Druhá generace SsangYongu Korando

Na původní korando odkazují například blikače, které od přední masky přecházejí až k přednímu blatníku. I blatníky odkazují na první korando, jsou také hranaté.

Jméno nového konceptu je zkratkou pro eXciting Authentic Vehicle, tedy v překladu Vzrušující originální vůz. 

SsangYong XAV

SsangYong XAV

V designu nového konceptu lze vystopovat stopy jiného konkurenčního vozu. Celkovým pojetím se nový koncept podobá Toyotě FJ Cruiser. Na toto SUV odkazuje nový jihokorejský koncept podobným tvarem střechy. Stejně tak je střecha vyvedena v bílé barvě. I Toyota FJ Cruiser má hranaté blatníky, celkově však působí více „retro“.

Náhradní kolo umístěné na zadních dveřích zmiňované Toyoty má nový koncept od SsangYongu vzadu jen naznačené. Místo kola má na zadních dveřích schránku na lepící sadu.

XAV je postaven na šasi modelu Tivoli, který se představil Evropě na březnovém autosalonu v Ženevě, má však pro dnešní dobu typické hybridní provedení. Čtyřválec o objemu 1,6 litru tak doplňují tři elektromotory.

Toyota FJ Cruiser

Toyota FJ Cruiser

Přední elektromotor s výkonem 10 kW slouží jako generátor, dvojice elektromotorů umístěných u zadní nápravy produkují 60 kW. Nový koncept tedy má pohon všech kol.

Koncept má vzduchový podvozek, stejně jako kameru a senzory, které dokáží sledováním povrchu upravit nastavení podvozku. Více toho prozatím SsangYong neprozradil.

Vize XAV do výroby jistě nezamíří ve vystavené podobě. Ukazuje ale další směřování jihokorejského výrobce. Ten vidí ve vozech SUV svoji budoucnost. S touto kategorií vozů má také bohaté zkušenosti.

Jedním z modelů od SsangYongu, které nepatří do kategorie SUV, je letitý převzatý Mecedes-Benz třídy E, který Korejci vyrábí už od roku 1997. Mimo Jižní Koreu se vozy SsangYong produkují také v Rusku a na Ukrajině.

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2011, naj. 156 000 km, diesel
168 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.