Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V roce 2010 bude na silnicích miliarda aut

aktualizováno 
Ačkoli ne všechny světové ekonomiky si vedou skvěle, prodeje automobilů rok od roku utěšeně stoupají. V roce 2010 bychom se tak prý mohli dočkat dosažení počtu jedné miliardy aut v provozu.

V roce 2010 bude na světových silnicích jezdit miliarda aut | foto: Profimedia.cz

Jeden automobil na méně než sedm lidí, přibližně takového poměru bychom se mohli v celosvětovém měřítku dočkat v roce 2010. Tvrdí to studie německé společnosti R.L. Polk.

Podle téhož dokumentu bude o pět let později, tedy v roce 2015, na planetě v provozu dokonce ještě o dalších 20% automobilů více. Poměr tedy bude zhruba šest osob na automobil.

Hlavní vliv na tento nárůst budou mít především asijské trhy. Zatímco totiž v USA a Evropě růst prodejů zpomaluje, v Asii nastává doslova automobilový boom. Prodeje na tomto světadíle totiž rostou meziročně o více než 40%. Růst bude v následujících letech ještě přiživen nástupem superlevných automobilů jako je Tata Nano nebo Bajaj Lite.

Vozidel přibude v příštích letech v Asii tolik, že by do nich mohla celosvětová civilizace v roce 2015 při troše dobré vůle v jeden okamžik nastoupit.

Posun směrem k Asii mimo jiné znamená, že Evropské a Americké automobilové standardy již nebudou dominantními a čím dál tím více se bude navrhovat na míru právě Asijským trhům. Ostatně tento trend můžeme pozorovat již dnes.

Autor:


Témata: Asie, dokument, silnice, Tata


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.