Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve formuli 1 jsem se nesvezl

  19:44aktualizováno  19:44
Pracovat v televizi bylo jeho snem už od sedmi let. Proto se po vystudování produkce na DAMU a krátkém působení v Divadle Na zábradlí stal Jiří Nikodým moderátorem sportu v televizi Prima, kde je v necelých 30 letech současně šéfredaktorem sportovní redakce.
Jiří Nikodým

Jiří Nikodým - Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu | foto: MAFA

Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu.

Ve světě rychlých aut se pohybujete už několik let. Svezl jste se už ve formuli 1?
To je častá otázka. A neustále odpovídám záporně. Ne a ani po tom netoužím.

Dá hodně práce se připravit na komentování závodu formule?
Na komentování jakéhokoli sportu se musíte důkladně připravit. Od mládí jsem vstřebával informace a souvislosti, které se mi teď samozřejmě hodí. Pochopitelně s každým novým ročníkem a každým blížícím se závodem se příprava zintenzivňuje a potom je to už jen sbírání nových údajů. Několik dní před přenosem člověk nemůže dělat nic jiného než myslet na konkrétní závod.

S jakým autem v současné době jezdíte?
Vždy jsem měl Citroëny a jezdil s nimi. Začátky byly s modely AX, poté ZX a v současné době vlastním xsaru. A jestli si v budoucnu pořídím další auto, tak to bude opět Citroën.

Za volantem trávíte každý den spoustu času. Kolik kilometrů najedete za rok?
Když vezmu v úvahu, kolik jsem najezdil kilometrů kvůli formuli, ročně to dělá tak třicet tisíc.

Jaký automobil je vaším snem a co vše by měl splňovat?
Nikdy jsem takhle nepřemýšlel. Pro mě je důležité, aby mě auto vždy dovezlo tam, kam má. Takže musí být spolehlivé, pohodlné, nesmějí mě bolet záda, když z něho vylezu. Samozřejmě se v něm musím cítit bezpečně.

Jak bude vypadat nástupce Citroënu Xsara? 

Nepřemýšlel jste někdy o koupi terénního offroadu?
Některé off-roady se mi skutečně líbí. Mám rád hlavně takové ty pořádné terénní vozy jako třeba Land Rover Discovery. V našich podmínkách se dá přece jen využít nejvíc na horách, kam se já dostanu jen na pár dní v roce. Určitě se v off-roadu člověk cítí bezpečně, ale já bych ho nemohl příliš využít.

Jezdíte pravidelně se svým vozem na technické prohlídky, dbáte o něj?
O můj vůz se stará servis v Praze. Jezdím na pravidelné prohlídky, a auto je tím pádem ve vynikajícím stavu. A když se přece jen vyskytne nějaký nečekaný problém, stačí zvednout telefon a velmi rychle se všechno vyřeší.

Dokážete si poradit s drobnými závadami?
Pokud jde třeba o výměnu kola, tak to zvládám bez potíží sám, podobně jako dolévání různých kapalin. Ale jakmile se musí otevřít kapota nebo něco někde rachtá, tak jedu rovnou do servisu. Dnes jsou auta tak technicky složitá, že je lepší nechat práci těm, kteří ji dokonale umějí.

Vyznáváte rychlou jízdu?
Rychle jsem dříve jezdíval, teď už ne. Tak, jak ukládá vyhláška.

Posloucháte při jízdě v autě spíše hudbu, nebo dáváte přednost zpravodajským

Minitest Citroënu Xsara s motorem 1,4 HDi najdete TADY

stanicím?
U mě v autě musí stále něco hrát, jsem takový surfovač po autorádiu. Ale i ta mi občas vadí, protože pomalu všechny stanice hrají totéž. Rád si pustím i mluvené slovo. V Praze dávám samozřejmě přednost stanici, kde mi řeknou, jaká je kde doprava. A když nikde nedávají nic, co mě zajímá, tak rádio vypínám. V zahraničí ho moc neposlouchám, spíše si vozím CD a kazety.

Co říkáte zpřísnění postihů řidičů za dopravní přestupky?
Na základě toho, co jsem zatím viděl a četl v různých médiích, si myslím, že rozdělování zmiňovaných trestných bodů je nerovnoměrné. Jsou tam věci, které by měly být trestané přísněji, a jiné naopak méně přísně. A mám takový dojem, že některé postihy jsou hodně přehnané. I když připouštím, že represe ze strany policie musí existovat.

Myslíte si, že informovanost řidičů o dopravních problémech z médií je dostatečná?
Já si myslím, že lidi málo poslouchají to, co se jim kde radí. Příklad: když se někde řekne nebo napíše, že tam a tam leží hodně sněhu a je to v těch místech vůbec nebezpečné, mnozí si řeknou: "Vždyť mně se nemůže nic stát, já jsem král, a kdo je víc? Mám přeci pořádné auto, no a pokud to někdo vzdá, tak je zbabělec, protože já tam prostě dojedu." Když ale zjistí, že to nejde, začne nadávat všem okolo. Myslím si, že je to jen odraz společnosti, protože někteří si dovolí doslova všechno a přitom zapomínají, že jsou tady dána pravidla hry, která se mají dodržovat.

Jaký máte názor na autobazary?
V autobazaru jsem si žádné auto nekupoval. Nikdy o vyhlédnutém autě nemůžete vědět všechno a pak vás ledacos překvapí. Chci mít klid, a když si koupím auto, tak nové. Vím, že kromě pravidelných prohlídek po určitém počtu kilometrů do servisu v podstatě nemusím. Vlastně stačí jen natankovat a jet. Nehledě na to, že v novém autě se jezdí tak báječně, pohodlně a příjemně.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.