Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ve formuli 1 jsem se nesvezl

  19:44
Pracovat v televizi bylo jeho snem už od sedmi let. Proto se po vystudování produkce na DAMU a krátkém působení v Divadle Na zábradlí stal Jiří Nikodým moderátorem sportu v televizi Prima, kde je v necelých 30 letech současně šéfredaktorem sportovní redakce.
Jiří Nikodým

Jiří Nikodým - Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu | foto: MAFA

Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu.

Ve světě rychlých aut se pohybujete už několik let. Svezl jste se už ve formuli 1?
To je častá otázka. A neustále odpovídám záporně. Ne a ani po tom netoužím.

Dá hodně práce se připravit na komentování závodu formule?
Na komentování jakéhokoli sportu se musíte důkladně připravit. Od mládí jsem vstřebával informace a souvislosti, které se mi teď samozřejmě hodí. Pochopitelně s každým novým ročníkem a každým blížícím se závodem se příprava zintenzivňuje a potom je to už jen sbírání nových údajů. Několik dní před přenosem člověk nemůže dělat nic jiného než myslet na konkrétní závod.

S jakým autem v současné době jezdíte?
Vždy jsem měl Citroëny a jezdil s nimi. Začátky byly s modely AX, poté ZX a v současné době vlastním xsaru. A jestli si v budoucnu pořídím další auto, tak to bude opět Citroën.

Za volantem trávíte každý den spoustu času. Kolik kilometrů najedete za rok?
Když vezmu v úvahu, kolik jsem najezdil kilometrů kvůli formuli, ročně to dělá tak třicet tisíc.

Jaký automobil je vaším snem a co vše by měl splňovat?
Nikdy jsem takhle nepřemýšlel. Pro mě je důležité, aby mě auto vždy dovezlo tam, kam má. Takže musí být spolehlivé, pohodlné, nesmějí mě bolet záda, když z něho vylezu. Samozřejmě se v něm musím cítit bezpečně.

Jak bude vypadat nástupce Citroënu Xsara? 

Nepřemýšlel jste někdy o koupi terénního offroadu?
Některé off-roady se mi skutečně líbí. Mám rád hlavně takové ty pořádné terénní vozy jako třeba Land Rover Discovery. V našich podmínkách se dá přece jen využít nejvíc na horách, kam se já dostanu jen na pár dní v roce. Určitě se v off-roadu člověk cítí bezpečně, ale já bych ho nemohl příliš využít.

Jezdíte pravidelně se svým vozem na technické prohlídky, dbáte o něj?
O můj vůz se stará servis v Praze. Jezdím na pravidelné prohlídky, a auto je tím pádem ve vynikajícím stavu. A když se přece jen vyskytne nějaký nečekaný problém, stačí zvednout telefon a velmi rychle se všechno vyřeší.

Dokážete si poradit s drobnými závadami?
Pokud jde třeba o výměnu kola, tak to zvládám bez potíží sám, podobně jako dolévání různých kapalin. Ale jakmile se musí otevřít kapota nebo něco někde rachtá, tak jedu rovnou do servisu. Dnes jsou auta tak technicky složitá, že je lepší nechat práci těm, kteří ji dokonale umějí.

Vyznáváte rychlou jízdu?
Rychle jsem dříve jezdíval, teď už ne. Tak, jak ukládá vyhláška.

Posloucháte při jízdě v autě spíše hudbu, nebo dáváte přednost zpravodajským

Minitest Citroënu Xsara s motorem 1,4 HDi najdete TADY

stanicím?
U mě v autě musí stále něco hrát, jsem takový surfovač po autorádiu. Ale i ta mi občas vadí, protože pomalu všechny stanice hrají totéž. Rád si pustím i mluvené slovo. V Praze dávám samozřejmě přednost stanici, kde mi řeknou, jaká je kde doprava. A když nikde nedávají nic, co mě zajímá, tak rádio vypínám. V zahraničí ho moc neposlouchám, spíše si vozím CD a kazety.

Co říkáte zpřísnění postihů řidičů za dopravní přestupky?
Na základě toho, co jsem zatím viděl a četl v různých médiích, si myslím, že rozdělování zmiňovaných trestných bodů je nerovnoměrné. Jsou tam věci, které by měly být trestané přísněji, a jiné naopak méně přísně. A mám takový dojem, že některé postihy jsou hodně přehnané. I když připouštím, že represe ze strany policie musí existovat.

Myslíte si, že informovanost řidičů o dopravních problémech z médií je dostatečná?
Já si myslím, že lidi málo poslouchají to, co se jim kde radí. Příklad: když se někde řekne nebo napíše, že tam a tam leží hodně sněhu a je to v těch místech vůbec nebezpečné, mnozí si řeknou: "Vždyť mně se nemůže nic stát, já jsem král, a kdo je víc? Mám přeci pořádné auto, no a pokud to někdo vzdá, tak je zbabělec, protože já tam prostě dojedu." Když ale zjistí, že to nejde, začne nadávat všem okolo. Myslím si, že je to jen odraz společnosti, protože někteří si dovolí doslova všechno a přitom zapomínají, že jsou tady dána pravidla hry, která se mají dodržovat.

Jaký máte názor na autobazary?
V autobazaru jsem si žádné auto nekupoval. Nikdy o vyhlédnutém autě nemůžete vědět všechno a pak vás ledacos překvapí. Chci mít klid, a když si koupím auto, tak nové. Vím, že kromě pravidelných prohlídek po určitém počtu kilometrů do servisu v podstatě nemusím. Vlastně stačí jen natankovat a jet. Nehledě na to, že v novém autě se jezdí tak báječně, pohodlně a příjemně.

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...