Komplexnost konceptu Tesly od počátku potvrzuje i budování sítě ultrarychlých nabíjecích stanic Supercharger po celém světě. V Evropě jich je přes 560 a v Česku budou brzy na 11 místech. | foto: Tesla

Tesla ztratí výsadní postavení. Za tři roky ji pokoří Volkswagen na baterky

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Velký hon na Teslu se rozebíhá naplno. Již za tři roky ji má dohnat a v roce 2024 předehnat Volkswagen. Chystá se ji porazit jejími zbraněmi, přitom moc nescházelo k tomu, aby ji před osmi lety koupil. Souboj dvou velkých mozků v jejich čele a rozdílných firemních kultur na cestě za stejným cílem má řadu zajímavých souvislostí.

Byl červen roku 2013 a předseda dozorčí rady Volkswagenu a jeho dlouholetý šéf Ferdinand Piëch zatoužil blíže se seznámit s tím, co to vlastně ti „Amíci“ vyrábějí. Skvělý technik a stratég, který stál za triumfem Porsche 917 v Le Mans a Audi Quattro v automobilových soutěžích, se zajímal o každou zajímavou investiční příležitost. Tak jako si jiní kupují modýlky autíček do vitríny, tak on kupoval pro koncern celé automobilky: Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN, Scania, Italdesign, a nebýt toho, že mu v souboji s BMW proklouzl mezi prsty, tak by dnes byl součástí VW Group i Rolls-Royce.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se