Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

aktualizováno 
Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Stávající Volkswagen Golf je na trhu čtvrtým rokem, přišel tedy čas na vylepšení o nové technologie. Všechna provedení golfu od pěti a třídveřového hatchbacku přes kombík až po sportovně laděné GTI a hybridní GTE (1,4 TSI + elektromotor) dostala kromě přepracovaného předního nárazníku a upravené masky nová přední světla. Provedení, které má lampu složenou výhradně z LED diod, z příplatkového ceníku vytlačilo xenony. Zadní světla má vylepšený golf také z LEDek; novým prvkem okoukaným u Audi jsou dynamické směrovky, u kterých oranžový pruh světla „protéká“ od středu vozu směrem ven (viz video).

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Nová světla pro octavii

LED světla a tablet na přístrojovku dostává s faceliftem také s golfem technicky spřízněná Škoda Octavia. Na motor 1,5 TSI si bude muset ještě nějaký čas počkat. Více o octavii, která s faceliftem dostala nová odvážná přední světla čtěte ZDE

Moderní technika vylepšila také interiér. Kapličku pod volantem může namísto klasických budíků vyplnit 12,3 palcový displej. Technika, kterou přebral golf z VW Passat, umožňuje konstruktérům nepřeberné množství grafických variant zobrazení přístrojového štítu a zobrazení většího množství informací.

Do středového panelu přístrojovky se nastěhoval velký 9,2palcový tablet. Vrcholové provedení nabídne nové multimediální a telematické služby, specialitou je ovládání některých funkcí gesty.

Přibyly také asistenční systémy: pomocník pro téměř autonomní jízdu v koloně do šedesátikilometrové rychlosti, systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců nebo hlídač před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Největší změnou je však nový motor, který předznamenává vstup nové unifikované řady motorů objemu 1,5 litru. Benzinový čtyřválcový motor TSI 1.5 Evo má 150 koní (110 kW) výkonu, vybavený kromě přímého vstřikování paliva a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek také systémem odpojování válců (více o tomto motoru čtěte zde).

Fotogalerie

V provedení Bluemotion má motor 96 kW/130 koní a bude vybavený zajímavou novinkou v podobě funkce pro plachtění, která vypne za jízdy motor, když řidič sundá nohu z plynu (čtěte více). O živení posilovače řízení, klimatizace a dalších komponent vyžadujících elektřinu se v tu chvíli stará silnější akumulátor. Tato funkce má ušetřit až 0,4 litru benzinu na sto kilometrů. Oproti obdobně výkonným motorům, které golf nabízel doposud je celková úspora až litr.

Úprav se dočkaly také motory pro GTI, dvoulitrový turbobenzin má nově 230 v základní a 245 koní v „Performance“ verzi (169 a 180 kW).

Prodeje občerstveného golfu začnou s prosincem, ceny se nemají měnit. Volkswagen už také oznámil, že příští týden představí elektrické provedení golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů.



Témata: Tablet, Volkswagen


Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.