Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

aktualizováno 
Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Stávající Volkswagen Golf je na trhu čtvrtým rokem, přišel tedy čas na vylepšení o nové technologie. Všechna provedení golfu od pěti a třídveřového hatchbacku přes kombík až po sportovně laděné GTI a hybridní GTE (1,4 TSI + elektromotor) dostala kromě přepracovaného předního nárazníku a upravené masky nová přední světla. Provedení, které má lampu složenou výhradně z LED diod, z příplatkového ceníku vytlačilo xenony. Zadní světla má vylepšený golf také z LEDek; novým prvkem okoukaným u Audi jsou dynamické směrovky, u kterých oranžový pruh světla „protéká“ od středu vozu směrem ven (viz video).

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.

Nová světla pro octavii

LED světla a tablet na přístrojovku dostává s faceliftem také s golfem technicky spřízněná Škoda Octavia. Na motor 1,5 TSI si bude muset ještě nějaký čas počkat. Více o octavii, která s faceliftem dostala nová odvážná přední světla čtěte ZDE

Moderní technika vylepšila také interiér. Kapličku pod volantem může namísto klasických budíků vyplnit 12,3 palcový displej. Technika, kterou přebral golf z VW Passat, umožňuje konstruktérům nepřeberné množství grafických variant zobrazení přístrojového štítu a zobrazení většího množství informací.

Do středového panelu přístrojovky se nastěhoval velký 9,2palcový tablet. Vrcholové provedení nabídne nové multimediální a telematické služby, specialitou je ovládání některých funkcí gesty.

Přibyly také asistenční systémy: pomocník pro téměř autonomní jízdu v koloně do šedesátikilometrové rychlosti, systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců nebo hlídač před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Největší změnou je však nový motor, který předznamenává vstup nové unifikované řady motorů objemu 1,5 litru. Benzinový čtyřválcový motor TSI 1.5 Evo má 150 koní (110 kW) výkonu, vybavený kromě přímého vstřikování paliva a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek také systémem odpojování válců (více o tomto motoru čtěte zde).

Fotogalerie

V provedení Bluemotion má motor 96 kW/130 koní a bude vybavený zajímavou novinkou v podobě funkce pro plachtění, která vypne za jízdy motor, když řidič sundá nohu z plynu (čtěte více). O živení posilovače řízení, klimatizace a dalších komponent vyžadujících elektřinu se v tu chvíli stará silnější akumulátor. Tato funkce má ušetřit až 0,4 litru benzinu na sto kilometrů. Oproti obdobně výkonným motorům, které golf nabízel doposud je celková úspora až litr.

Úprav se dočkaly také motory pro GTI, dvoulitrový turbobenzin má nově 230 v základní a 245 koní v „Performance“ verzi (169 a 180 kW).

Prodeje občerstveného golfu začnou s prosincem, ceny se nemají měnit. Volkswagen už také oznámil, že příští týden představí elektrické provedení golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.