Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

aktualizováno 
Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Stávající Volkswagen Golf je na trhu čtvrtým rokem, přišel tedy čas na vylepšení o nové technologie. Všechna provedení golfu od pěti a třídveřového hatchbacku přes kombík až po sportovně laděné GTI a hybridní GTE (1,4 TSI + elektromotor) dostala kromě přepracovaného předního nárazníku a upravené masky nová přední světla. Provedení, které má lampu složenou výhradně z LED diod, z příplatkového ceníku vytlačilo xenony. Zadní světla má vylepšený golf také z LEDek; novým prvkem okoukaným u Audi jsou dynamické směrovky, u kterých oranžový pruh světla „protéká“ od středu vozu směrem ven (viz video).

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Nová světla pro octavii

LED světla a tablet na přístrojovku dostává s faceliftem také s golfem technicky spřízněná Škoda Octavia. Na motor 1,5 TSI si bude muset ještě nějaký čas počkat. Více o octavii, která s faceliftem dostala nová odvážná přední světla čtěte ZDE

Moderní technika vylepšila také interiér. Kapličku pod volantem může namísto klasických budíků vyplnit 12,3 palcový displej. Technika, kterou přebral golf z VW Passat, umožňuje konstruktérům nepřeberné množství grafických variant zobrazení přístrojového štítu a zobrazení většího množství informací.

Do středového panelu přístrojovky se nastěhoval velký 9,2palcový tablet. Vrcholové provedení nabídne nové multimediální a telematické služby, specialitou je ovládání některých funkcí gesty.

Přibyly také asistenční systémy: pomocník pro téměř autonomní jízdu v koloně do šedesátikilometrové rychlosti, systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců nebo hlídač před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Největší změnou je však nový motor, který předznamenává vstup nové unifikované řady motorů objemu 1,5 litru. Benzinový čtyřválcový motor TSI 1.5 Evo má 150 koní (110 kW) výkonu, vybavený kromě přímého vstřikování paliva a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek také systémem odpojování válců (více o tomto motoru čtěte zde).

Fotogalerie

V provedení Bluemotion má motor 96 kW/130 koní a bude vybavený zajímavou novinkou v podobě funkce pro plachtění, která vypne za jízdy motor, když řidič sundá nohu z plynu (čtěte více). O živení posilovače řízení, klimatizace a dalších komponent vyžadujících elektřinu se v tu chvíli stará silnější akumulátor. Tato funkce má ušetřit až 0,4 litru benzinu na sto kilometrů. Oproti obdobně výkonným motorům, které golf nabízel doposud je celková úspora až litr.

Úprav se dočkaly také motory pro GTI, dvoulitrový turbobenzin má nově 230 v základní a 245 koní v „Performance“ verzi (169 a 180 kW).

Prodeje občerstveného golfu začnou s prosincem, ceny se nemají měnit. Volkswagen už také oznámil, že příští týden představí elektrické provedení golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů.



Témata: Tablet, Volkswagen


Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Maserati Quattroporte S Q4
Maserati Quattroporte S Q4

r.v. 2013, naj. 58 718 km, benzín
1 674 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.