Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První koncept Italdesignu bez Giugiara: elektrosupersport Lamborghini

aktualizováno 
Filippo Perini má teď nejnevděčnější práci v koncernu Volkswagen. I s tím neznámým lumpem, který může za opletačky dieselgate a kterého už měsíce naoko marně hledají, by bývalý šéfdesignér Lamborghini možná rád měnil. Perini totiž musí nahradit génia, jednoho z největších designérů všech dob.

Italdesign GTZero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Giorgetto Giugiaro loni v létě za sebou ve studiu Italdesign, které koncem šedesátých let založil, práskl dveřmi a teď pravděpodobně prohání do úmoru po kopcích nad Turínem své šlapačky. Nahradit ho má právě italský designér, který vedl centro stile Lamborghini od roku 2004, po deseti letech u Alfy Romeo.

Italdesign, který byl součástí italské „kliky“ v koncernu VW (slavné designérské studio přivedl pod německá křídla bývalý šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva, Ital), mění směr a bude se teď tak trochu hledat. Ukázalo se to na autosalonu v Ženevě. Ne, že by koncept GTZero nebyl povedený. Ale ducha italského génia Giugiara v něm prostě nevystopujete.

Italdesign GTZero

Slavný designér, tvůrce golfu, Fiatu Panda nebo třeba DeLorean, měl i slabší roky, ale pokaždé dokázal dát autu vystavenému na ženevském pódiu specifický autorský vklad, ten nepopsatelný esprit, podle kterého jste jeho dílo odhalili na první pohled.

GTZero se snaží, je zajímavé, odvážné, ale neitalsky tuctové. Na autosalonu zazněl i opačný názor: konečně sem přivezli něco zajímavého. Posuďte sami.

Každopádně bude mít Perini spoustu práce, Italdesignu musí dát jasnou tvář. A to bude pro značku pupeční šňůrou svázanou s Giugiarem velmi těžké. Perini to zatím zkouší změnou loga, ale iniciálu Giugiara v něm pro jistotu nechal.

Fotogalerie

GTZero, jak už jméno napovídá, používá k pohybu elektromotory, které mají celkem 490 koní výkonu. Karbonový monokok ukrývá dva vpředu a jeden vzadu, pro koncept je tedy zamýšlený pohon všech kol (všechna jsou také natáčecí). Dojezd nepojízdné makety propočítali na pět set kilometrů a maximálku na 250 kilometrů v hodině.

Supersport (taky v tom čumáku vidíte lamborghini?) křížený se shooting-brakem - tedy stylovým kombíkem - má v obří kabině, která nepřirozeně protahuje siluetu auta, místo pro čtyři cestující. Těm nabízí Perini možnost rozsadit se v konfiguraci 2+2 nebo 3+1. Přední kola mají průměr 22, zadní 23 palců.

Kromě volantu obsluhuje pilot jediné dva fyzické ovladače: startovací tlačítko a ovladač parkovací brzdy. Vše ostatní se obsluhuje s pomocí dotykových obrazovek.





Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.