Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První koncept Italdesignu bez Giugiara: elektrosupersport Lamborghini

aktualizováno 
Filippo Perini má teď nejnevděčnější práci v koncernu Volkswagen. I s tím neznámým lumpem, který může za opletačky dieselgate a kterého už měsíce naoko marně hledají, by bývalý šéfdesignér Lamborghini možná rád měnil. Perini totiž musí nahradit génia, jednoho z největších designérů všech dob.

Italdesign GTZero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Giorgetto Giugiaro loni v létě za sebou ve studiu Italdesign, které koncem šedesátých let založil, práskl dveřmi a teď pravděpodobně prohání do úmoru po kopcích nad Turínem své šlapačky. Nahradit ho má právě italský designér, který vedl centro stile Lamborghini od roku 2004, po deseti letech u Alfy Romeo.

Italdesign, který byl součástí italské „kliky“ v koncernu VW (slavné designérské studio přivedl pod německá křídla bývalý šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva, Ital), mění směr a bude se teď tak trochu hledat. Ukázalo se to na autosalonu v Ženevě. Ne, že by koncept GTZero nebyl povedený. Ale ducha italského génia Giugiara v něm prostě nevystopujete.

Italdesign GTZero

Slavný designér, tvůrce golfu, Fiatu Panda nebo třeba DeLorean, měl i slabší roky, ale pokaždé dokázal dát autu vystavenému na ženevském pódiu specifický autorský vklad, ten nepopsatelný esprit, podle kterého jste jeho dílo odhalili na první pohled.

GTZero se snaží, je zajímavé, odvážné, ale neitalsky tuctové. Na autosalonu zazněl i opačný názor: konečně sem přivezli něco zajímavého. Posuďte sami.

Každopádně bude mít Perini spoustu práce, Italdesignu musí dát jasnou tvář. A to bude pro značku pupeční šňůrou svázanou s Giugiarem velmi těžké. Perini to zatím zkouší změnou loga, ale iniciálu Giugiara v něm pro jistotu nechal.

Fotogalerie

GTZero, jak už jméno napovídá, používá k pohybu elektromotory, které mají celkem 490 koní výkonu. Karbonový monokok ukrývá dva vpředu a jeden vzadu, pro koncept je tedy zamýšlený pohon všech kol (všechna jsou také natáčecí). Dojezd nepojízdné makety propočítali na pět set kilometrů a maximálku na 250 kilometrů v hodině.

Supersport (taky v tom čumáku vidíte lamborghini?) křížený se shooting-brakem - tedy stylovým kombíkem - má v obří kabině, která nepřirozeně protahuje siluetu auta, místo pro čtyři cestující. Těm nabízí Perini možnost rozsadit se v konfiguraci 2+2 nebo 3+1. Přední kola mají průměr 22, zadní 23 palců.

Kromě volantu obsluhuje pilot jediné dva fyzické ovladače: startovací tlačítko a ovladač parkovací brzdy. Vše ostatní se obsluhuje s pomocí dotykových obrazovek.





Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.