Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První koncept Italdesignu bez Giugiara: elektrosupersport Lamborghini

aktualizováno 
Filippo Perini má teď nejnevděčnější práci v koncernu Volkswagen. I s tím neznámým lumpem, který může za opletačky dieselgate a kterého už měsíce naoko marně hledají, by bývalý šéfdesignér Lamborghini možná rád měnil. Perini totiž musí nahradit génia, jednoho z největších designérů všech dob.

Italdesign GTZero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Giorgetto Giugiaro loni v létě za sebou ve studiu Italdesign, které koncem šedesátých let založil, práskl dveřmi a teď pravděpodobně prohání do úmoru po kopcích nad Turínem své šlapačky. Nahradit ho má právě italský designér, který vedl centro stile Lamborghini od roku 2004, po deseti letech u Alfy Romeo.

Italdesign, který byl součástí italské „kliky“ v koncernu VW (slavné designérské studio přivedl pod německá křídla bývalý šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva, Ital), mění směr a bude se teď tak trochu hledat. Ukázalo se to na autosalonu v Ženevě. Ne, že by koncept GTZero nebyl povedený. Ale ducha italského génia Giugiara v něm prostě nevystopujete.

Italdesign GTZero

Slavný designér, tvůrce golfu, Fiatu Panda nebo třeba DeLorean, měl i slabší roky, ale pokaždé dokázal dát autu vystavenému na ženevském pódiu specifický autorský vklad, ten nepopsatelný esprit, podle kterého jste jeho dílo odhalili na první pohled.

GTZero se snaží, je zajímavé, odvážné, ale neitalsky tuctové. Na autosalonu zazněl i opačný názor: konečně sem přivezli něco zajímavého. Posuďte sami.

Každopádně bude mít Perini spoustu práce, Italdesignu musí dát jasnou tvář. A to bude pro značku pupeční šňůrou svázanou s Giugiarem velmi těžké. Perini to zatím zkouší změnou loga, ale iniciálu Giugiara v něm pro jistotu nechal.

Fotogalerie

GTZero, jak už jméno napovídá, používá k pohybu elektromotory, které mají celkem 490 koní výkonu. Karbonový monokok ukrývá dva vpředu a jeden vzadu, pro koncept je tedy zamýšlený pohon všech kol (všechna jsou také natáčecí). Dojezd nepojízdné makety propočítali na pět set kilometrů a maximálku na 250 kilometrů v hodině.

Supersport (taky v tom čumáku vidíte lamborghini?) křížený se shooting-brakem - tedy stylovým kombíkem - má v obří kabině, která nepřirozeně protahuje siluetu auta, místo pro čtyři cestující. Těm nabízí Perini možnost rozsadit se v konfiguraci 2+2 nebo 3+1. Přední kola mají průměr 22, zadní 23 palců.

Kromě volantu obsluhuje pilot jediné dva fyzické ovladače: startovací tlačítko a ovladač parkovací brzdy. Vše ostatní se obsluhuje s pomocí dotykových obrazovek.





Hyundai i30 KOMBI 1.6CRDi- 81KW FLEET...
Hyundai i30 KOMBI 1.6CRDi- 81KW FLEET...

r.v. 2014, naj. 21 269 km, diesel, 1. majitel
329 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.