Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a kudy do Ženevy

  10:57aktualizováno  10:57
Již za několik dní se otevřou brány výstavního areálu Palexpo, kde se uskuteční 73. ročník ženevského autosalonu, jednoho z nejvýznamnějších automobilových veletrhů.

Právě v Ženevě se pravidelně představují nejvýznamnější novinky první poloviny roku. Jelikož jich není málo, vystavovatele i návštěvníky jistě potěší rozšíření výstavního areálu Palexpo o novou halu, která byla slavnostně otevřena 6. února tohoto roku. Výstavní plocha se tak rozšířila o 21 000 m2 na 111 000 m2.

Nová hala č. 6 si odbyde premiéru právě při příležitosti nadcházejícího automobilového svátku.

Výstavní areál Palexpo se otevře 4. března pro novináře a odbornou veřejnost, všem návštěvníkům pak 6. března 2003 v 9 hodin, brány autosalonu se letos definitivně uzavřou 16. března v 19 hodin.

Denně bude výstaviště přístupné od 9 do 19 hodin, výjimkami jsou: pátek 7.3., úterý 10.3. a pátek 14.3., kdy platí otevírací doba od 9 do 22 hodin.

Vstupné je pro dospělé 12 CHF (asi 266 Kč), pro děti od 6 do 16 let 7 CHF ( asi 155 Kč), permanentní vstupenka, platná po všechny dny výstavy, vás vyjde na 70 CHF (asi 1 554 Kč).

Je možné získat i skupinovou slevu, podmínkou je skupina více než 20 osob, cena pro jednoho je potom 7 CHF (asi 155 Kč).

Na výstavišti naleznete i automobilové muzeum, které ukrývá 350 exponátů!

Na návštěvníky čeká více než 35 evropských, či přímo světových premiér:

SVĚTOVÉ PREMIÉRY EVROPSKÉ PREMIÉRY
Sériové vozy: Sériové vozy:
Alfa Romeo GT Coupe Audi A8L
Audi A3 Chrysler Crossfire
Ferrari Challenge Stradale Daewoo Nubira
Ford Focus C-Max Lexus RX330
Lamborghini Gallardo Mitsubishi Outlander
Lancia Ypsilon Nissan 350Z
Mercedes Benz CLK cabriolet Rolls-Royce Phantom
Opel Signum Toyota Avensis
Opel Speedster Turbo Volkswagen Touran
Peugeot 307 CC Volkswagen Beetle Cabriolet
Porsche Carrera GT
Renault Scenic 2
Saab 9-3 Convertible
Koncepty: Koncepty:
Alfa Romeo Concept X Aston Martin AMV8 Vantage
Bertone concept Hyundai OLV
Daewoo Scope Mitsubishi Tarmac Spyder
ItalDesign Moray
Mazda MX Sportif
Mitsubishi CZ2 Cabrio
Nissan Evalia
Opel GTC
Peugeot 807 Grand Tourisme
Peugeot Hoggar
Pininfarina Enjoy
Rinspeed Bedouin
Subaru coupe

Jak cestovat do Ženevy

Velkou výhodou výstavního areálu Palexpo je jeho dostupnost. V těsné blízkosti je mezinárodní letiště, železniční zastávka a dálnice směrem k francouzským hranicím.

Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 888 Kč) a platí jeden rok.

 Lze ji pořídit i v ČR, ale za cenu 930 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 220 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí. U výstaviště je samozřejmě k dispozici parkoviště, avšak za poplatek 20 CHF (asi 440 Kč) na den.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si asi 9 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Můžete jet i vlakem nebo autobusem, cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) činí 3 300 Kč, vlaková jízdenka vyjde na 7 600 Kč včetně zpáteční, ale to je už lepší připlatit si 1 400 Kč na letenku nebo jet autobusem.

Ubytování vás bude stát minimálně 50 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 1 110 až 2 664 Kč (50 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

 Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou okolo 100 CHF (asi 2 220 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je již vyprodána.

Pokud do Ženevy nejedete

Nemůžete-li jet do Ženevy, nevěšte hlavu, chystáme pro vás rozsáhlou přílohu plnou fotografií a informací o tom nejzajímavějším z ženevského autosalonu.

Geneva international motor show

ItalDesign Moray

Nissan Evalia

Palexpo

Rinspeed Bedouin

Subaru Concept

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.