Reklama

McLaren 720S je přehlídka moderní techniky, stovku zvládne pod tři sekundy

Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - McLaren funguje jako automobilka zhruba sedmi let a za tu dobu se již zvládl etablovat jako respektovaný výrobce supersportovních vozů. V Ženevě představila ve světové premiéře nový model 720S, který je pro značku v mnohém revoluční. Především jde o prvního nástupce některého z modelů.

Ačkoli jsou si jednotlivé vozy v takzvané Super Sports sérii docela podobné a vzájemně jeden z druhého vycházejí, doposud šlo o různé evoluční kroky a modely s odlišným zaměřením. Typ 720S je však první auto, které u McLarenu některý ze stávajících modelů plně nahrazuje. Je totiž nástupcem typu 650S.

Je to zbrusu nové auto, které je postavené na nové generaci platformy pro menší superauta Super Series. Kromě nového karbonového základu Monocage II dostalo i nový čtyřlitrový osmiválec, který pochopitelně zůstává uložený uprostřed. Výkon je, jak napovídá název, 720 koní a to znamená, že stovku tohle auto zvládne za méně než tři sekundy a pokračovat může za hranici 320 km/h.

McLaren 720S

Zcela nový je i design vozu, kterému vévodí obří výřezy světel, ve kterých jsou ovšem jen malé diodové lampy, zbytek výřezu funguje jako nasávací otvor pro vzduch. Kabina je výrazně prosklená. Tvary jsou oproti 650s místy uhlazené, v jiných částech zase došlo na dramatičtější podání a aerodynamicky efektivní prvky.

Fotogalerie

McLaren 720S vypadá dynamicky a dramaticky, přitom je to zároveň krásné auto, i když jeho tvary spíš než designéři malují použitá technická řešení a především fyzika. Z bočního pohledu se nemůžeme ubránit vzpomínkám na legendární McLaren F1, byť tu rozhodně nejde o žádnou snahu na tento vůz navázat. Tvary byly samozřejmě laděny v aerodynamickém tunelu a auto poskytuje na zadní nápravě o 30 % větší přítlak než předchozí model.

Upraveno bylo také adaptivní odpružení podvozku Proactive Chassis Control, auto umí na změnu podmínek zareagovat během pouhých dvou milisekund. To by mělo 720S dodat neuvěřitelnou stabilitu. Novinkou v nastavení jízdních režimů je speciální driftovací mód.

V kombinaci s karbon-keramickými brzdami, které by měly být zhruba stejně výkonné jako u hybridního P1, to znamená, že tohle bude zcela jistě ďábelsky rychlé auto.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

12 příspěvků v diskusi

Další z rubriky Zpravodajství

Reklama