Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Astra vyrazí dobývat trhy příští rok

  15:03aktualizováno  15:03
Válka automobilek v segmentu malých aut během příštích dvou let přeroste v litý boj. Svědčí o tom mimo jiné i nebývalá aktivita výrobců v oblasti vývoje nových generací svých nejprodávanějších modelů.Nezapomeňte na zajímavou fotogalerii!!!!!!

Volkswagen vyšle do boje nový Golf páté generace a  jeho sestřenice, nová Audi A3, se jenom třese na souboj s BMW řady 1 (jehož fotografie už také proběhly motoristickým tiskem). Nejzajímavějším "kompaktem" se však, alespoň dle několika málo uveřejněných fotografií, prozatím  jeví nový Opel Astra.

Svou premiéru by si měl odbýt na frankfurtském autosalonu v roce 2003. Několik fotografií se však dostalo na veřejnost už nyní.Jako první oficiální fotografii Opel zveřejnil studii malého sportovního kupé-kabrioletu, který by měl konkurovat veleúspěšnému Peugeotu 206CC.

Definitivní jméno tohoto "kočkolapu" bude oznámeno později. Jeho vzhledu se však můžeme obdivovat už dnes.  Okouzlující dvoumístné vozítko s elektro-hydraulickým systémem stahování pevné střechy (stejné jako u Mercedesu SLK,  Peugeotu 206CC/307CC, nebo úplně nově u Nissanu Micra). Tento prvek považují u GM za základní předpoklad úspěchu tohoto nového sporťáčku. Opel chce  tímto, prozatím bezejmenným, vozem dobýt až 20% trhu s kabriolety. Výrobu svěří francouzské karosářeké firmě Grupe Henri Heuliez SA.


Vrátíme-li se k nové Astře, můžeme konstatovat, že ji nebude chybět sportovní a dynamický styl. Opět nám trochu povyroste, stejně jako valná většina konkurentů. Po technické stránce si  nebude moci dovolit zaostávat za konkurencí. Obzvláštní pozornost bude při konstrukci věnována naftovým variantám nové Astry. Nebudou samozřejmě chybět nejmodernější technologie, které ve spolupráci s pokročilou elektronikou, budou pečovat o komfort cestujících a v neposlední řadě především o jejich bezpečnost.

Rodina vozů Astra bude jako obvykle velmi rozsáhlá a bude schopna, jako vždy, uspokojit nejrozličnější požadavky zákazníků. Bojová síla Astry se tak vyrovná Renautu Mégane II (vítěze soutěže "Car of the year" 2003) Peugeotu 307 apod. Francouzský lev Peugeot 307 ("Car of the year" 2002) má však před svými soupeři náskok téměř jednoho roku, ve kterém francouzský výrobce uvedl na trh jednu z nejkomplexnějších nabídek vozů vycházejících z jediného modelu. Jeho soupeři jsou v tomto ohledu teprve "na půli cesty", Astra vlastně  ještě před  jejím začátkem. ¨

Dalšími zdatnými konkurenty budou Astře samozřejmě japonští výrobci, Toyota Corolla a Honda Civic dnes velmi těží ze zpoždění které nabrali německé automobilky v obměňování svých "kompaktů". Ford už víceméně nedokáže se svým "postarším" Focusem odrážet útoky nových, či ohlášených modelů a raději ohlásil uvedení jeho nové generace na rok 2004, které bude dělat "předvoj" MPV Focus Fusion (jistě ne nepodobný Focusu C-Max) už v roce 2003. Pokles zájmu o Golf řady IV donutil managery u VW  prodloužit vánoční prázdniny ve svých továrnách a jistě se už nemohou dočkat oficiálního uvedení jeho nové generace.


Astra tedy vyrazí do boje s omlazenými konkurenty, poznamenejme ještě, že její konečná podoba se může nepatrně lišit od toho co vidíte na obrázcích ve fotogalerii (za jejichž zhoršenou kvalitu se omlouváme). Jako obvykle budou v nabídce: sedan, MPV, hatchback (3/5 dveří), kombi a samozřejmé coupé-roadster, který by chtěl Opel pojmenovat Manta (na počest sportovního Opelu ze 70. let). 

Opel Astra 1

Opel Astra - zezadu

Opel Astra 2

Opel Astra

Opel Astra combi

Opel Astra CC

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.