Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Peugeotu a Citroënu byla razie kvůli emisím

  10:00aktualizováno  10:00
Francouzský úřad pro stíhání podvodů vykonal v rámci pokračujícího vyšetřování emisí v automobilovém průmyslu prohlídku v automobilové skupině PSA Peugeot Citroën. Francouzský výrobce automobilů uvedl, že jeho vozidla splňují emisní normy ve všech zemích, kde působí.

Citroën s Peugeotem své diesely označují zkratkou HDi | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Skupina PSA se ve čtvrtek „v rámci vyšetřování vedeného v současnosti proti emisím znečišťujících látek v automobilovém sektoru“ stala cílem návštěvy vyšetřovatelů, uvedl podnik v prohlášení. S vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

Úřad pro stíhání podvodů upřesnil, že vyšetřuje „anomálie“ v emisích, které prý byly zjištěny u tří testovaných vozidel. Prohlídka však nijak nepředjímá závěry vyšetřování.

Nejmenovaný představitel automobilky sdělil, že razie pokračuje ve čtyřech centrech pro vývoj a výzkum, napsala agentura Reuters. Vyšetřovatelé prý zabavili počítače a diskové jednotky. Kanceláře byly uzavřeny.

Vyšetřování emisí se rozběhlo po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u největšího evropského konkurenta skupiny PSA, firmy Volkswagen.

Francouzská vláda v zemi nařídila testy různých značek. U konkurenčního Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůraznila, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Britská vláda dnes oznámila, že povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 modelů aut, které testovalo tamní ministerstvo dopravy. Ale pouze Volkswagen prý měl inkriminované zařízení, které umožňuje obcházet výsledky měření (více o britských testech (čtěte zde).

Japonská automobilka Mitsubishi Motors tento týden oznámila, že našla důkazy, podle kterých její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů. Čtěte více.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Toyota RAV 4 2.2...
Toyota RAV 4 2.2...

r.v. 2006, naj. 199 000 km, diesel
148 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.