Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Peugeotu a Citroënu byla razie kvůli emisím

  10:00aktualizováno  10:00
Francouzský úřad pro stíhání podvodů vykonal v rámci pokračujícího vyšetřování emisí v automobilovém průmyslu prohlídku v automobilové skupině PSA Peugeot Citroën. Francouzský výrobce automobilů uvedl, že jeho vozidla splňují emisní normy ve všech zemích, kde působí.

Citroën s Peugeotem své diesely označují zkratkou HDi | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Skupina PSA se ve čtvrtek „v rámci vyšetřování vedeného v současnosti proti emisím znečišťujících látek v automobilovém sektoru“ stala cílem návštěvy vyšetřovatelů, uvedl podnik v prohlášení. S vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

Úřad pro stíhání podvodů upřesnil, že vyšetřuje „anomálie“ v emisích, které prý byly zjištěny u tří testovaných vozidel. Prohlídka však nijak nepředjímá závěry vyšetřování.

Nejmenovaný představitel automobilky sdělil, že razie pokračuje ve čtyřech centrech pro vývoj a výzkum, napsala agentura Reuters. Vyšetřovatelé prý zabavili počítače a diskové jednotky. Kanceláře byly uzavřeny.

Vyšetřování emisí se rozběhlo po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u největšího evropského konkurenta skupiny PSA, firmy Volkswagen.

Francouzská vláda v zemi nařídila testy různých značek. U konkurenčního Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůraznila, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Britská vláda dnes oznámila, že povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 modelů aut, které testovalo tamní ministerstvo dopravy. Ale pouze Volkswagen prý měl inkriminované zařízení, které umožňuje obcházet výsledky měření (více o britských testech (čtěte zde).

Japonská automobilka Mitsubishi Motors tento týden oznámila, že našla důkazy, podle kterých její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů. Čtěte více.

Autoři: ,




Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.