Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak tohle je Kodiaq. Škoda VisionS se představí za měsíc

  8:00aktualizováno  8:00
Studie naznačující podobu chystaného SUV bude mít premiéru začátkem března v Ženevě. Sériové provedení vozu, jenž by měl dostat jméno Kodiaq, by se mělo představit v druhé půlce roku. Mohutné auto do lehkého terénu bude mít jako první novodobá škoda až tři řady sedadel.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda | foto: Škoda AutoiDNES.cz

Nový koncept pojmenovaný VisionS představí mladoboleslavská značka v březnu na autosalonu v Ženevě. Švýcarská autoshow už je tradičním místem, kde česká značka představuje studie předznamenávající sériové modely. Předloni se takto v Ženevě představil koncept naznačující podobu superbu, v roce 2011 to byl zase koncept tehdy chystaného rapidu.

Studií VisionS (S vychází ze zkratky SUV) značka poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, které se zařadí do nabídky nad Škodu Yeti letos na podzim. Automobil s délkou 4,7 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 metru bude mít uvnitř tři řady sedadel. Koncept bude šestimístný, ale sériové provedení bude podle zvyklostí této kategorie sedmimístné. Čeká se však, že třetí řada sedadel bude za příplatek, základní provedení by mělo být pětimístné.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda

Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně si opět pohrál se světly. Po netradičních ostře řezaných čelních lampách superbu navrhl pro koncept velkého SUV rozdělená přední světla. Je otázka, v jaké podobě toto řešení doputuje do sériové výroby.

Mohutnou karoserii budou rýsovat ostré hrany, které jsou pro moderní škodovky typické. Zajímavé jsou offroadově hranaté výřezy pro kola, mohutně tvarované boky představí charakteristické prolisy v úrovni kol.

Nové SUV velikosti přibližně Volkswagenu Touareg se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách. Podle nejčerstvějších zpráv by měl dostat jméno Kodiaq - více tady.

Základní cena bude 650 tisíc, odhaduje Auto Bild

Může se hodit

Yeti

ŠKODA Yeti. Cena 592 600,- s DPH.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Nový model vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude samozřejmě i „čtyřkolka“.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Fotogalerie

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Německý Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiaq má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc loni na začátku prosince.

Škoda vstoupila do segmentu SUV v roce 2009, kdy začala vyrábět model Yeti. Auta kategorie SUV jsou v českých statistikách označována ještě jako terénní, i když si řada z nich poradí maximálně s polní cestou. Po celém světě jde o nejrychleji rostoucí typ vozů, v Česku loni stouply prodeje o 35 procent. Rostly tedy téměř dvakrát rychleji než celý trh a jejich podíl na trhu dosáhl téměř dvaceti procent - více čtěte zde.





Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.