Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Concept A: Přespolní běh v tretrách

  11:34aktualizováno  28. února 17:51
Boření předsudků je v poslední době velice oblíbená činnost mezi automobilovými výrobci. Jedním z těch, kteří mají nejvíce co bořit, patří německý Volkswagen, který ještě v nedávné minulosti platil za samo ztělesnění konzervatismu. Ten ale odlévá mladé a perspektivní zákazníky, proto Volkswagen začal, počínaje frankfurtským autosalonem 2003, navykat své stávající a lákat mladší zákazníky na nový designový směr.

Concept R z roku 2003 se stal vstupenkou do vyššího stupně designu, na němž se od té doby již octl nový Passat a také model EOS, který sám předtím přijal podobu Conceptu C.

Značně futuristický Concept T spíše demonstroval potenciál wolfsburských designérů, zato již čtvrtý concept, tentokrát pojmenovaný "A", by se díky svojí reálnosti mohl v dohledné době snadno ocitnout na výrobních linkách. A protože Volkswagen nepatří mezi ty, u kterých sériové modely neztrácí příliš na kráse proti konceptům, máme se možná zanedlouho nač těšit.

Concept A se velikostí podobá golfu. Je sice do všech stran o kousek větší (nejvíce na délku o 144 mm), ovšem do touaregu mu nějakých pár desítek centimetrů chybí. Největší změna je v koncepci - Concept A se vydal prozkoumat území, které zatím v Evropě leží ladem; pomezí mezi sportovním kupé a SUV, s krátkou zajížďkou směrem k pick-upům. Také v tomto případě, jako mnohokrát předtím, byl ovšem rychlejší Opel, jehož obdobně zaměřená antara se představila před půlrokem ve Frankfurtu.

Náskok konkurenci zřejmě tradičně nebude nic platný, protože Volkswagen se tentokrát hodně povolil kohoutky emocí a stvořil efektní a atraktivní tvary. Příď je jednoznačně firemní, ovšem dál už není povědomé skoro nic. Vzad posunutá kabina s nízkou střechou se odkazuje na Audi TT, ovšem zadní sloupek a celý zbytek auta s tím nesouhlasí a vytváří cosi nového.

Originální detaily přímo pršely, takže konceptu chybí B-sloupek a po vzoru Mazdy RX-8 se na zadní sedadla přistupuje zadními půl-dveřmi, otevíranými proti směru jízdy. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla a ultramoderní přístrojová deska. To vše kryje plátěná střecha, která se shrnuje jako u starého Brouka. Fascinaci dotváří pro Volkswagen netypické výřezy blatníků, či kliky dveří, na obou stranách opticky spojené v jediný celek.

TSI a TDI se octnou pod kapotou. Přímo na ženevský sokl přijel terénní sporťák s pomocí turbokompresorové přímovstřikové čtrnáctistovky z Golfu GT, vyladěné na 110 kW, v případné sériové výrobě se počítá i s dvoulitrovým TDI a dalšími jednotkami. Sílu distribuuje šestistupňová sekvenční převodovka DSG za asistence pohonu všech kol Haldex II. Světlomety na obou koncích využívají LED technologii.

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.