Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Caddy pro živnostníky má co nabídnout

  15:24aktualizováno  15:24
Redakčním testem prošel nejnovější přírůstek do rodiny vozů Volkswagen. Model Caddy, konkrétně vůz vybavený motorem 2.0 SDI, ukázal že má co nabídnout. Jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba při zachování dostatečného výkonu.

Nový Caddy se od svého předchůdce výrazně liší a to jak po technické, tak po designové stránce. Automobil je postaven na upraveném podvozku golfu páté generace, což se podepsalo na dobrých jízdních vlastnostech.

Tento podvozek využívá již nový Golf, Touran, Audi A3 nebo nová Škoda Octavia. V případě modelu Caddy byla zadní náprava posílena o listová péra.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen. Zaoblená karoserie sází na praktičnost a zažitý tvar středně velkých užitkových vozů. Výsledkem je líbivá, robustně působící dodávka.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Caddy www.automodul.cz

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům. Řidiče i spolujezdce potěší množství odkládacích prostor, jako například stropní police nebo čtyři držáky nápojů. Přístrojový štít je přehledný, všechny ovladače jsou na obvyklých místech a v dosahu řidiče. Zarážející je však záslepka na místě ukazatele teploty chladící kapaliny, který zastupuje kontrolka. Zvážíme-li možné náklady na plnohodnotný ukazatel, je úspora minimální a výsledný efekt přinejmenším podivný.

Vyšší posez za volantem nikoho nenechá na pochybách, že sedí v užitkovém vozu. Sedadla jsou ale pohodlná a tak ani dlouhá jízda není problém.

Nákladový prostor narostl oproti předchozí generaci o 300 litrů na objem 3,2 m3. K ložné ploše o délce 1781 mm je přístup jak z pravého boku, tak zezadu. Vnitřní výška skříně je 1257 mm.Na boku jsou posuvné dveře, vzadu křídlové (maximální vstupní profil činí 1137mm). Caddy uveze až 750 kg nákladu.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů. Maximální šířka vnitřního profilu skříně je 1340 mm, mezi podběhy zadních kol pak 1172 mm, což umožňuje přepravu zboží na Europaletách.

Pro ukotvení přepravovaných předmětů slouží šest vázacích ok. Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části. Přestože se jedná o tvrdý plast, použití příčky ze silného plechu by bylo z hlediska bezpečnosti posádky v případě havárie jistě bezpečnější.

Pohonná vznětová jednotka o objemu dva litry disponuje systémem čerpadlo-tryska. Motor poskytuje výkon 51 kW (69 koní) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 140 Nm při 2400 ot/min., což pro potřeby užitkového vozu stačí. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem je 6,4 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Jak testování ukázalo, je tato hodnota bez potíží dosažitelná.

Na dobrých jízdních vlastnostech má největší zásluhu dobrý podvozek. Agregát poskytuje dostatečnou dynamiku při jízdě po městě, na dálnici je vzhledem ke kategorii vozu dostačující. Zde je však nutno počítat s malými akceleračními schopnostmi při předjíždění.

Do 110 km/h je v prostoru pro posádku hladina hluku přijatelná, ve vyšších rychlostech však do interiéru proniká nejen aerodynamický hluk, ale i hluk od motoru. V městském provozu je motor slyšet poměrně málo.

 Ze základní výbavy jmenujme například airbag řidiče, ABS, ESP, MSR (regulace brzdného účinku) nebo ASR (regulace prokluzu). Potěší i výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech či příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory.

Cena modelu Caddy ve skříňové verzi začíná na částce 349 190 Kč bez DPH (benzinový motor 1.4). Automobil vybavený motorem 2.0 SDI se prodává za cenu 374 340 Kč bez DPH.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů.

Pohled od bočních posuvných dveří do nákladového prostoru.

Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části.

Dieselový motor 2.0 SDI.

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům.

Odkládací plohy jsou i na palubní desce.

Nad posádkou je umístěna stropní police.

Malý přepravní prostor je i za sedadlem spolujezdce.

Autoři:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

Malý svalovec představuje nový diesel. První jízda Fordem Ecosport

Ford Ecosport

Má parádní design, pohon všech kol a rezervu na dveřích kufru, jak to mívali jeho prapředci do terénu. Ford Ecosport se...

Mercedes-Benz X: terénní pick-up s japonským původem

Mercedes-Benz X

Novou třídou X vstupuje stuttgartská automobilka do segmentu terénních pick-upů, kde dosud neměla svého zástupce....

Najdete na iDNES.cz