Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Caddy pro živnostníky má co nabídnout

  15:24aktualizováno  15:24
Redakčním testem prošel nejnovější přírůstek do rodiny vozů Volkswagen. Model Caddy, konkrétně vůz vybavený motorem 2.0 SDI, ukázal že má co nabídnout. Jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba při zachování dostatečného výkonu.

Nový Caddy se od svého předchůdce výrazně liší a to jak po technické, tak po designové stránce. Automobil je postaven na upraveném podvozku golfu páté generace, což se podepsalo na dobrých jízdních vlastnostech.

Tento podvozek využívá již nový Golf, Touran, Audi A3 nebo nová Škoda Octavia. V případě modelu Caddy byla zadní náprava posílena o listová péra.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen. Zaoblená karoserie sází na praktičnost a zažitý tvar středně velkých užitkových vozů. Výsledkem je líbivá, robustně působící dodávka.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Caddy www.automodul.cz

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům. Řidiče i spolujezdce potěší množství odkládacích prostor, jako například stropní police nebo čtyři držáky nápojů. Přístrojový štít je přehledný, všechny ovladače jsou na obvyklých místech a v dosahu řidiče. Zarážející je však záslepka na místě ukazatele teploty chladící kapaliny, který zastupuje kontrolka. Zvážíme-li možné náklady na plnohodnotný ukazatel, je úspora minimální a výsledný efekt přinejmenším podivný.

Vyšší posez za volantem nikoho nenechá na pochybách, že sedí v užitkovém vozu. Sedadla jsou ale pohodlná a tak ani dlouhá jízda není problém.

Nákladový prostor narostl oproti předchozí generaci o 300 litrů na objem 3,2 m3. K ložné ploše o délce 1781 mm je přístup jak z pravého boku, tak zezadu. Vnitřní výška skříně je 1257 mm.Na boku jsou posuvné dveře, vzadu křídlové (maximální vstupní profil činí 1137mm). Caddy uveze až 750 kg nákladu.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů. Maximální šířka vnitřního profilu skříně je 1340 mm, mezi podběhy zadních kol pak 1172 mm, což umožňuje přepravu zboží na Europaletách.

Pro ukotvení přepravovaných předmětů slouží šest vázacích ok. Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části. Přestože se jedná o tvrdý plast, použití příčky ze silného plechu by bylo z hlediska bezpečnosti posádky v případě havárie jistě bezpečnější.

Pohonná vznětová jednotka o objemu dva litry disponuje systémem čerpadlo-tryska. Motor poskytuje výkon 51 kW (69 koní) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 140 Nm při 2400 ot/min., což pro potřeby užitkového vozu stačí. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem je 6,4 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Jak testování ukázalo, je tato hodnota bez potíží dosažitelná.

Na dobrých jízdních vlastnostech má největší zásluhu dobrý podvozek. Agregát poskytuje dostatečnou dynamiku při jízdě po městě, na dálnici je vzhledem ke kategorii vozu dostačující. Zde je však nutno počítat s malými akceleračními schopnostmi při předjíždění.

Do 110 km/h je v prostoru pro posádku hladina hluku přijatelná, ve vyšších rychlostech však do interiéru proniká nejen aerodynamický hluk, ale i hluk od motoru. V městském provozu je motor slyšet poměrně málo.

 Ze základní výbavy jmenujme například airbag řidiče, ABS, ESP, MSR (regulace brzdného účinku) nebo ASR (regulace prokluzu). Potěší i výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech či příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory.

Cena modelu Caddy ve skříňové verzi začíná na částce 349 190 Kč bez DPH (benzinový motor 1.4). Automobil vybavený motorem 2.0 SDI se prodává za cenu 374 340 Kč bez DPH.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů.

Pohled od bočních posuvných dveří do nákladového prostoru.

Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části.

Dieselový motor 2.0 SDI.

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům.

Odkládací plohy jsou i na palubní desce.

Nad posádkou je umístěna stropní police.

Malý přepravní prostor je i za sedadlem spolujezdce.

Autoři:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Škdoa Karoq

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I...

Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Kia Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený...

Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Kia Stonic

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému...



Najdete na iDNES.cz