Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Caddy pro živnostníky má co nabídnout

  15:24aktualizováno  15:24
Redakčním testem prošel nejnovější přírůstek do rodiny vozů Volkswagen. Model Caddy, konkrétně vůz vybavený motorem 2.0 SDI, ukázal že má co nabídnout. Jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba při zachování dostatečného výkonu.

Nový Caddy se od svého předchůdce výrazně liší a to jak po technické, tak po designové stránce. Automobil je postaven na upraveném podvozku golfu páté generace, což se podepsalo na dobrých jízdních vlastnostech.

Tento podvozek využívá již nový Golf, Touran, Audi A3 nebo nová Škoda Octavia. V případě modelu Caddy byla zadní náprava posílena o listová péra.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen. Zaoblená karoserie sází na praktičnost a zažitý tvar středně velkých užitkových vozů. Výsledkem je líbivá, robustně působící dodávka.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Caddy www.automodul.cz

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům. Řidiče i spolujezdce potěší množství odkládacích prostor, jako například stropní police nebo čtyři držáky nápojů. Přístrojový štít je přehledný, všechny ovladače jsou na obvyklých místech a v dosahu řidiče. Zarážející je však záslepka na místě ukazatele teploty chladící kapaliny, který zastupuje kontrolka. Zvážíme-li možné náklady na plnohodnotný ukazatel, je úspora minimální a výsledný efekt přinejmenším podivný.

Vyšší posez za volantem nikoho nenechá na pochybách, že sedí v užitkovém vozu. Sedadla jsou ale pohodlná a tak ani dlouhá jízda není problém.

Nákladový prostor narostl oproti předchozí generaci o 300 litrů na objem 3,2 m3. K ložné ploše o délce 1781 mm je přístup jak z pravého boku, tak zezadu. Vnitřní výška skříně je 1257 mm.Na boku jsou posuvné dveře, vzadu křídlové (maximální vstupní profil činí 1137mm). Caddy uveze až 750 kg nákladu.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů. Maximální šířka vnitřního profilu skříně je 1340 mm, mezi podběhy zadních kol pak 1172 mm, což umožňuje přepravu zboží na Europaletách.

Pro ukotvení přepravovaných předmětů slouží šest vázacích ok. Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části. Přestože se jedná o tvrdý plast, použití příčky ze silného plechu by bylo z hlediska bezpečnosti posádky v případě havárie jistě bezpečnější.

Pohonná vznětová jednotka o objemu dva litry disponuje systémem čerpadlo-tryska. Motor poskytuje výkon 51 kW (69 koní) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 140 Nm při 2400 ot/min., což pro potřeby užitkového vozu stačí. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem je 6,4 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Jak testování ukázalo, je tato hodnota bez potíží dosažitelná.

Na dobrých jízdních vlastnostech má největší zásluhu dobrý podvozek. Agregát poskytuje dostatečnou dynamiku při jízdě po městě, na dálnici je vzhledem ke kategorii vozu dostačující. Zde je však nutno počítat s malými akceleračními schopnostmi při předjíždění.

Do 110 km/h je v prostoru pro posádku hladina hluku přijatelná, ve vyšších rychlostech však do interiéru proniká nejen aerodynamický hluk, ale i hluk od motoru. V městském provozu je motor slyšet poměrně málo.

 Ze základní výbavy jmenujme například airbag řidiče, ABS, ESP, MSR (regulace brzdného účinku) nebo ASR (regulace prokluzu). Potěší i výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech či příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory.

Cena modelu Caddy ve skříňové verzi začíná na částce 349 190 Kč bez DPH (benzinový motor 1.4). Automobil vybavený motorem 2.0 SDI se prodává za cenu 374 340 Kč bez DPH.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů.

Pohled od bočních posuvných dveří do nákladového prostoru.

Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části.

Dieselový motor 2.0 SDI.

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům.

Odkládací plohy jsou i na palubní desce.

Nad posádkou je umístěna stropní police.

Malý přepravní prostor je i za sedadlem spolujezdce.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.