Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Caddy pro živnostníky má co nabídnout

  15:24aktualizováno  15:24
Redakčním testem prošel nejnovější přírůstek do rodiny vozů Volkswagen. Model Caddy, konkrétně vůz vybavený motorem 2.0 SDI, ukázal že má co nabídnout. Jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba při zachování dostatečného výkonu.

Nový Caddy se od svého předchůdce výrazně liší a to jak po technické, tak po designové stránce. Automobil je postaven na upraveném podvozku golfu páté generace, což se podepsalo na dobrých jízdních vlastnostech.

Tento podvozek využívá již nový Golf, Touran, Audi A3 nebo nová Škoda Octavia. V případě modelu Caddy byla zadní náprava posílena o listová péra.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen. Zaoblená karoserie sází na praktičnost a zažitý tvar středně velkých užitkových vozů. Výsledkem je líbivá, robustně působící dodávka.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Caddy www.automodul.cz

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům. Řidiče i spolujezdce potěší množství odkládacích prostor, jako například stropní police nebo čtyři držáky nápojů. Přístrojový štít je přehledný, všechny ovladače jsou na obvyklých místech a v dosahu řidiče. Zarážející je však záslepka na místě ukazatele teploty chladící kapaliny, který zastupuje kontrolka. Zvážíme-li možné náklady na plnohodnotný ukazatel, je úspora minimální a výsledný efekt přinejmenším podivný.

Vyšší posez za volantem nikoho nenechá na pochybách, že sedí v užitkovém vozu. Sedadla jsou ale pohodlná a tak ani dlouhá jízda není problém.

Nákladový prostor narostl oproti předchozí generaci o 300 litrů na objem 3,2 m3. K ložné ploše o délce 1781 mm je přístup jak z pravého boku, tak zezadu. Vnitřní výška skříně je 1257 mm.Na boku jsou posuvné dveře, vzadu křídlové (maximální vstupní profil činí 1137mm). Caddy uveze až 750 kg nákladu.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů. Maximální šířka vnitřního profilu skříně je 1340 mm, mezi podběhy zadních kol pak 1172 mm, což umožňuje přepravu zboží na Europaletách.

Pro ukotvení přepravovaných předmětů slouží šest vázacích ok. Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části. Přestože se jedná o tvrdý plast, použití příčky ze silného plechu by bylo z hlediska bezpečnosti posádky v případě havárie jistě bezpečnější.

Pohonná vznětová jednotka o objemu dva litry disponuje systémem čerpadlo-tryska. Motor poskytuje výkon 51 kW (69 koní) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 140 Nm při 2400 ot/min., což pro potřeby užitkového vozu stačí. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem je 6,4 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Jak testování ukázalo, je tato hodnota bez potíží dosažitelná.

Na dobrých jízdních vlastnostech má největší zásluhu dobrý podvozek. Agregát poskytuje dostatečnou dynamiku při jízdě po městě, na dálnici je vzhledem ke kategorii vozu dostačující. Zde je však nutno počítat s malými akceleračními schopnostmi při předjíždění.

Do 110 km/h je v prostoru pro posádku hladina hluku přijatelná, ve vyšších rychlostech však do interiéru proniká nejen aerodynamický hluk, ale i hluk od motoru. V městském provozu je motor slyšet poměrně málo.

 Ze základní výbavy jmenujme například airbag řidiče, ABS, ESP, MSR (regulace brzdného účinku) nebo ASR (regulace prokluzu). Potěší i výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech či příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory.

Cena modelu Caddy ve skříňové verzi začíná na částce 349 190 Kč bez DPH (benzinový motor 1.4). Automobil vybavený motorem 2.0 SDI se prodává za cenu 374 340 Kč bez DPH.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů.

Pohled od bočních posuvných dveří do nákladového prostoru.

Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části.

Dieselový motor 2.0 SDI.

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům.

Odkládací plohy jsou i na palubní desce.

Nad posádkou je umístěna stropní police.

Malý přepravní prostor je i za sedadlem spolujezdce.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Na koncert za volant. Hraje líp auto, nebo hi-fi za 1,5 milionu?

Během testu audiosystému ve voze Volvo V90 Cross Country se hudební skladatel...

Audiosystémy aut udělaly od dob, kdy se na zadních oknech nadšenců začaly objevovat ohromné nálepky Bose a Pioneer,...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Najdete na iDNES.cz