Caddy pro živnostníky má co nabídnout

  15:24aktualizováno  15:24
Redakčním testem prošel nejnovější přírůstek do rodiny vozů Volkswagen. Model Caddy, konkrétně vůz vybavený motorem 2.0 SDI, ukázal že má co nabídnout. Jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba při zachování dostatečného výkonu.

Nový Caddy se od svého předchůdce výrazně liší a to jak po technické, tak po designové stránce. Automobil je postaven na upraveném podvozku golfu páté generace, což se podepsalo na dobrých jízdních vlastnostech.

Tento podvozek využívá již nový Golf, Touran, Audi A3 nebo nová Škoda Octavia. V případě modelu Caddy byla zadní náprava posílena o listová péra.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen. Zaoblená karoserie sází na praktičnost a zažitý tvar středně velkých užitkových vozů. Výsledkem je líbivá, robustně působící dodávka.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Caddy www.automodul.cz

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům. Řidiče i spolujezdce potěší množství odkládacích prostor, jako například stropní police nebo čtyři držáky nápojů. Přístrojový štít je přehledný, všechny ovladače jsou na obvyklých místech a v dosahu řidiče. Zarážející je však záslepka na místě ukazatele teploty chladící kapaliny, který zastupuje kontrolka. Zvážíme-li možné náklady na plnohodnotný ukazatel, je úspora minimální a výsledný efekt přinejmenším podivný.

Vyšší posez za volantem nikoho nenechá na pochybách, že sedí v užitkovém vozu. Sedadla jsou ale pohodlná a tak ani dlouhá jízda není problém.

Nákladový prostor narostl oproti předchozí generaci o 300 litrů na objem 3,2 m3. K ložné ploše o délce 1781 mm je přístup jak z pravého boku, tak zezadu. Vnitřní výška skříně je 1257 mm.Na boku jsou posuvné dveře, vzadu křídlové (maximální vstupní profil činí 1137mm). Caddy uveze až 750 kg nákladu.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů. Maximální šířka vnitřního profilu skříně je 1340 mm, mezi podběhy zadních kol pak 1172 mm, což umožňuje přepravu zboží na Europaletách.

Pro ukotvení přepravovaných předmětů slouží šest vázacích ok. Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části. Přestože se jedná o tvrdý plast, použití příčky ze silného plechu by bylo z hlediska bezpečnosti posádky v případě havárie jistě bezpečnější.

Pohonná vznětová jednotka o objemu dva litry disponuje systémem čerpadlo-tryska. Motor poskytuje výkon 51 kW (69 koní) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 140 Nm při 2400 ot/min., což pro potřeby užitkového vozu stačí. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem je 6,4 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Jak testování ukázalo, je tato hodnota bez potíží dosažitelná.

Na dobrých jízdních vlastnostech má největší zásluhu dobrý podvozek. Agregát poskytuje dostatečnou dynamiku při jízdě po městě, na dálnici je vzhledem ke kategorii vozu dostačující. Zde je však nutno počítat s malými akceleračními schopnostmi při předjíždění.

Do 110 km/h je v prostoru pro posádku hladina hluku přijatelná, ve vyšších rychlostech však do interiéru proniká nejen aerodynamický hluk, ale i hluk od motoru. V městském provozu je motor slyšet poměrně málo.

 Ze základní výbavy jmenujme například airbag řidiče, ABS, ESP, MSR (regulace brzdného účinku) nebo ASR (regulace prokluzu). Potěší i výškově nastavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech či příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory.

Cena modelu Caddy ve skříňové verzi začíná na částce 349 190 Kč bez DPH (benzinový motor 1.4). Automobil vybavený motorem 2.0 SDI se prodává za cenu 374 340 Kč bez DPH.

Po designové stránce nováček nijak nevyčnívá z rodiny automobilů Volkswagen.

Křídla zadních dveří se otevírají v úhlu 90 stupňů, po odjištění západky až v rozsahu 180 stupňů.

Pohled od bočních posuvných dveří do nákladového prostoru.

Nákladový prostor od prostoru pro posádku odděluje plastová přepážka s plastovou mřížkou v horní části.

Dieselový motor 2.0 SDI.

Palubní deska se zpracování blíží osobním automobilům.

Odkládací plohy jsou i na palubní desce.

Nad posádkou je umístěna stropní police.

Malý přepravní prostor je i za sedadlem spolujezdce.

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

Peugeot 508 SW

Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit...

Designér Renaultu: Úkolem je odnaučit lidi používat telefon v autě

Renault Symbioz

Nicolas Dortindeguey pracuje v designstudiu Renaultu přes dvacet let, i když si na čas odskočil i do Asie k Nissanu a...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Najdete na iDNES.cz