Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia I: dobrá volba

  16:51aktualizováno  16:51
Škoda Octavia je na našich silnicích k vidění na každém rohu. První generace tohoto vozu sjelo z výrobních pásů hodně přes milion kusů. Prodejní úspěchy zaznamenávaly tyto vozy nejen doma, ale i v zahraničí. Co se na první "oktávce" povedlo a co ne? Jaké jsou zkušenosti majitele po sto tisících kilometrech?

Octavia je v nižší střední třídě, do které patří, nadprůměrná jak velikostí tak vnitřním prostorem.

To platí u obou karosářských variant hlavně o zavazadlovém prostoru, na zadních sedadlech je to horší.

Pokud má řidič nebo spolujezdec své sedadlo posunuté hodně dozadu nebo až na doraz, pro nohy zadních cestujících už příliš prostoru nezbývá.

Chválu si octavie vysloužila za robustnost a celkovou kvalitu zpracování vozu. Protože ale téměř nic na světě není úplně dokonalé, našlo se i několik vysloveně neúspěšných věcí. Co se tedy na první generaci octavií stává nejčastějším terčem kritiky?

Čtěte také

Ojetá Škoda Octavia: slušný výběr za vyšší cenu

Nízký předek
Přední nárazník a podmotorová část jsou u octavie poměrně nízko nad zemí. To je nepraktické při parkování předními koly na chodníku, kterému se ve městě prostě nemůžete vyhnout. I na obrubnících, které nejsou příliš vysoké, se při sjíždění často stane, že spodek nárazníku zavadí o chodník. 

Na ulicích je tak možné vidět octavie, které drhnou o vozovku ulomeným spodním plastovým krytem motoru, často mají "městská" auta odřenou i spodní část nárazníku. Hůře jsou na tom v tomto ohledu novější "faceliftované" octavie, které mají nárazník ještě blíž u silnice než dřívější modely.

Zamčená jako nezamčená
Každý, kdo parkuje auto venku na ulici, musí počítat s tím, že se do jeho vozu přijde podívat lupič. Octavie se ale kvůli málo odolným zámkům u dveří stávají terčem zlodějíčků častěji, než by bylo zdrávo. Zřejmě nejlepším řešením je nechat zámky zaslepit.

První Škoda Octavia v třicetitisícovém testu

První vyrobená Škoda Octavia 1,8 SLX najela třicet tisíc kilometrů...

Snadné "průchodnosti" zámků u dveří octavie si jsou vědomi i v Mladé Boleslavi a rozhodli se vylepšit si v tomto směru renomé. "Ten základní problém byl částěčně vyřešen před dvěma lety, takže u octavií vyráběných od té doby by šroubovák neměl stačit," řekl v rozhovoru se čtenáři iDNES Vratislav Kulhánek, dlouholetý šéf Škody Auto a nyní předseda dozorčí rady firmy. - více zde

Zlodějů se týká i další častý problém majitelů octavií, který ale nesouvisí s hodnocením kvalit auta. Pobertové se zaměřují na plastové kryty kol, antény a skla vnějších zpětných zrcátek. Pokud se okradený sám nechce dát na dráhu zločinu, musí na vrakoviště, kde si může koupit zpět například i ty své poklice, nebo zvolit několikanásobně dražší díl ze značkové prodejny s rizikem, že druhý den ráno bude zase bez něj.

Škoda Octavia RS v testu

Rodinný Sporťák

Stěrače nestírají, okénka nezavírají
Majitelé octavií s rokem výroby do roku 2001 mají často problémy s poruchami elektrického stahování okének a pohybovým mechanismem stěračů. Chod stěračů se najednou zpomalí až se zaseknou úplně. V servisu pak majitel slyší o špatném uložení části ústrojí, které stěrači pohybuje.

Ve stahovacím mechanismu okenék "v elektrice" zase poměrně často jednoduše odejdou některé plastové části. Může se to stát při silnějším zabouchnutí dveří s otevřeným okénkem, nebo prostě únavou materiálu. Sklo zůstane v nejnižší poloze. Nouzovým řešením je rozebrání vnitřku dveří a manuální vrácení okénka do zavřené polohy. Tato závada, ale i problémy se stěrači, však častěji přivádí octavie do servisů, kde majitelé za opravu nechávají nemalé peníze.

Chválou ověnčené turbodiesely
Když mají majitelé octavií na svém autě něco pochválit, velebí kromě už zmíněného objemného kufru i přeplňované naftové motory.

Pod kapotami octavií tepe několik verzí koncernových "tédéíček" o objemu 1,9 litru. Nejprodávanější z těchto motorů (1,9 TDI - 66 kW) měly ale problémy se snímačem váhy nasávaného vzduchu. Jinak jsou tyto pohonné jednotky spolehlivé, dopřávají řidičům pohodlné svezení a mají příznivou spotřebu. Plni spokojenosti jsou se svými octaviemi také majitelé verze 4x4.

Motor   

výkon kW / koní při ot-1

kroutící moment (Nm) při ot-1

zážehové motory

1,4 MPI  

44 / 60 při 4700

120 při 2500

1,4 MPI  

55 / 75 při 5000  

126 při 3300

1,6i   

55 / 75 při 4600  

135 při 3200

1,6 MPI  

74 / 101 při 4600 

145 při 3800

1,6 MPI  

75 / 102 při 5600  

148 při 3800

1,8i   

92 / 125 při 6000  

170 při 4200

1,8 T    

110 / 150 při 5700  

210 při 1750 - 4600

1,8 T    

132 / 180 při 5500  

235  při 1950 - 5000

2,0 MPI 

 85 / 115 při 5400  

170 při 2400

vznětové motory

1,9 SDI  

50 / 68 při 4200

133 při 2200-2600

1,9 TDI  

66 / 90  při 4000  

210 při 1900

1,9 TDI PD  

74 / 100 při 4000  

250 při 1900

1,9 TDI  

81 / 110 při 4150  

235 při 1900

1,9 TDI  

96 / 130 při 4000  

310 při 1900

Dnes už na silnicích potkáváme druhou generaci Škody Octavia. Jaká je? Čtěte test

Škoda Octavia II: evoluce nebo revoluce? 

Miliontý vůz Škoda Octavia sjel z pásu mladoboleslavské automobilky po necelých osmi letech od zahájení výroby. (17. února 2004)





Nejčtenější

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.